bambi på isen Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Snuppa på 2 år satt å lekte med nøttene i nøtteskåla igår, tenkte ikke noe over det, før jeg skulle stelle henne for kvelden ca 30 minutter etterpå, da var jenta full av elveblest!! Ringte til legevakten og fikk komme inn, legen der sa det var en meget alvorlig reaksjon, siden hun bare hadde lekt med nøttene og ikke spist noen!! Heldigvis var det bare elveblest denne gangen, og jenta var egentlig i fin form, men neste gang kan det gå mye verre fikk vi beskjed om!! Blir ikke lett å holde henne borte fra alt som kan inneholde nøtter (sjokolade, diverse brødtyper osv), hun har 2 eldre brødre og vil stort sett ha det samme som dem!! Hun fikk allergi medisin, å hun sov som en stein inatt, men idag morges virka hun litt trett å sliten og hosta en del, er det noen som vet om det kan være en reaskjon på det som skjedde igår, eller kanskje det bare er tilfeldig med hosten!! Håper vi kommer fort inn for utredning på henne, greit å finne ut om hun er allergisk mot andre ting også!!
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Huff så skummelt. Lekte hun med nøtter med skall på? Eller var hun i kontakt med kjernene? Kan hun ha spist på de? Lykke til, håper ikke hun er allergisk mot andre ting og.
bambi på isen Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2008 Var bare nøtter med skall på oppi nøtteskåla, syns det var ekkelt jeg!! Legen lurte på om hun kunne ha putta hendene inn i munnen etter på, og det kan jo tenkes, hun holdt i kveldsmaten sin rett etterpå å spiste den!!
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 hei, min erfaring med allergi å søsken er at de lærer fort hva den som er allergisk ikke skal ha her har 3 åringen kraftig egg og nøtt allergi, å det tok ikke lang tid før søsknene skjønte at han ikke måtte få det. 3 åringen selv (fikk allergi ca 9 mnd) spør bestandig før han skal spise noe. sjokolade han kan spise er - kinderegg og daim. fins sikkert flere men han liker nå det da
bambi på isen Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2008 Kinderegg liker hun jo, da kan det være hennes lørdagsgodt fra nå av, daim har hun aldri smakt, sikkert fordi jeg ikke spiser det, det klistrer seg i tennene:-) Ungene dine høres kjempe flinke ut, det er godt når noen kan hjelpe til å passe på:-)
Tyra79 Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Ingen av mine er allergiske, men jenta mi er veldig bevisst på matallergi. En av ungene på gruppa hennes i bhg er allaergisk mot egg. Uansett hva jeg lager spør hun om det inneholder egg, for da kan ikke ''''''''''' spise det! De lærer fort å passe på hverandre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå