Gå til innhold

Vasker dere flaskene etter hvert bruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette gjelder en 8mnd gammel tass. Vasker dere flaskene skikkelig med såpe hver gang, eller bare skylder dem i kaldt vann og tar den samme flaska ved neste melkemåltid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker alltid flaskene før bruk. Har vel ca 10 flasker, så putter de i oppvaskmaskinen etter jeg har brukt de. Den kjøres såpass ofte at jeg alltid har rene flasker.

Thea er 10 mnd.

Skrevet

Vasker alltid flaksene enten i vart vann med salo eller i oppvaskmasknien før jeg koker dem i micro sterilisatoren, minsta blir snart 9mnd. Koker også vannet hennes ennå. Er en god vane som er like grei å holde på en stund til.

Skrevet

Såklart vi vasker flaskene etter hvert bruk! Det blir bakterier i melkerester!

Skrevet

Jeg er nok litt i overkant hysterisk, for jeg vasket alle flaskene for hånd før jeg kokte dem, inntil snuppa var 1 år.

Skrevet

ja, vasker flaskene for hånd rett etter bruk..melkebakterier kan jo være skumle:) Kommer til å fortsette med det så lenge han bruker flaske. Er nå 15 mnd.

Skrevet

Nei, slett ikke hysterisk, det er anbefalt at man koker flasker så lenge de får melk på flaske.

Skrevet

Jo, litt hysterisk. Man trenger ikke å koke flaskene mer enn en gang i uke ca når ungen har begynt å slikke på gulvet.

Vasket de selvsagt etter hver bruk, maskin eller for hånd med såpe.

Skrevet

Min er 7 mnd.. Vasker og koker etter hvert bruk...

Skrevet

Mener å ha hørt at det er et eller annet slags belegg som legger seg på innsiden av flaskene, som ikke legger seg på gulvet.... ;-)

Skrevet

Derfor vasket jeg flaskene etter hver bruk og kokte de en gang i uka...i motsetning til gulvet. ;-)

Skrevet

jeg hiver dem i sterilisatoren med en vannskvett daglig uansett...er så lettvindt uansett...

Skrevet

Jeg vasker flaksene godt med såpe samt koker de, og min lille er snart 2år, er overhysterisk jeg da:P

Vi har ikke oppvaskemaskin, og jeg er virkelig nøye på at flaskene skal være helt rene.

Er veeeeldig lei av å vaske og koke flasker, godt det blir midre og midre av det:)

Skrevet

Ja jeg synes det er hysterisk.

Hvorfor bruker du flaske til en 2-åring?

Mine slutta med det når de var rundt året.

Skrevet

Ja,slenger de i oppvaskmaskinen etter hvert måltid,uansett om det er vann/melk.

Vi har vel ca 10 flasker så har alltid rene i skapet.

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...