Gå til innhold

hvor langt har dere kommet med bleieavvenning? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

her går det tregt, men jeg har ikke vært så flink til å jobbe med det heller. hun er 2 år og 8 mnd nå. hun har tissa på do to ganger, sitti der mye mer, men uten at det kommer noe. i dag ville hun ha på seg truse og si i fra når hun skal på do, så nå er jeg veldig spent :D hehe, må jo la henne få prøve. det nytter ikke at jeg har mast på henne, for da er hun helt anti-do!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke kommet igang i det hele tatt, han viser ingen interesse så da venter jeg litt. Han er 2 år og 1 mnd.

Skrevet

2 år og 1 mnd her. Har ikke begynt, men det blir ikke lenge til. Hun sier ifra av og til før hun skal bæsje.

Skrevet

Snuppa har akkurat fylt 2 år og sluttet med bleier allerede. Sluttet før jul.

Bruker nattbleie og kommer sikkert til å gjøre det en stund.

Skrevet

Vi prøvde i sommer, da var hun akkurat 2 år, men så fikk hun en lille bror med kolikk og masse mas, så da ville vi ikke stresse henne med det. Nå er hun 2 år og 7 mnd og vi har ennå ikke begynnt ordentlig. Regner med at det går bra til våren :o)

Skrevet

Datteren min er 2år og 5mnd. Hu har tissa på do 2 ganger. Hu er veldig opptatt av doen. Det vi begynte med for et par dager siden er, etter bhg tar vi av bleia hennes(hvis vi er hjemme)og minner hu hele tiden på at hu ikke har bleie på seg.Vi sier hu må gå på do. Igår sa hu ifra at hu måtte tisse, men klarte ikke å holde seg før vi kom til doen, men et lite steg i riktig retning. Tror dette kan være måten for oss. Godt vi ikke har tepper på gulvene våre.Hehe

Skrevet

blir 3 i februar og er helt tørr nå. både natt og dag. tok 1 uke

Skrevet

Blir 3 i februar - på vei til å bli tørr.. Men det går i litt rykk og napp... Noen dager er han helt tørr, andre dager nekte han å ha på truse, skal ha bleie..

Skrevet

2 år i dag! Vi har en potte som står ved siden av do, og når storesøster går på do, feks før de skal i badekaret, sitter han så kry på potta nedenfor. Har tisset der noen får ganger, men sitter egentlig ganske ofte. Setter på springen av og til, og da kommer det ofte en liten skvett. Nå har han begynt å be om bok når han sitter der, for det har jeg av og til funnet frem for å få han til å sitte i ro litt :-)

Skrevet

i sommer bæsjet hun på do hele tiden, men tisset i bleia som regel.

Men så skle det ut i høst da hun begynte hos dagmamma i august. Men setter henne på do hjemme da. Hun er 2 år og 3mnd.

Skrevet

hei.

vi har en jente på snart 2. og vi har kjøpt en do ring til henne på reflex med stige på. den er veldig populær, står forsiden av do, så no sier hun selv at hun vil tisse do. ikke alltid det kommer noe:) men et steg i riktig retning. ville ikke sitte på vanlig do ring. men stas no når hun kan klare selv:)

Skrevet

VI har ikke vært flinke den siste tiden.

Hun er 2 år og 8 mnd. Hun har bare truse ofte når hun er hjemme fra bhg. Og da sier hun oftest i fra, og det går fint.

Hun fikk ikke til å tisse i do før vi kjøpte doring til henne. Potten likte hun ikke.

Men doringen legger hun på selv, og så har hun en krakk hun bruker for å klatre opp.

Skal skjerpe oss nå med treningen.

Skrevet

2 år og har tissa på potte/do morgen og kveld samt før og etter dupp i flere mnd nå. I oktober begynte hun av og til å si fra utenom disse tidspunktene. Har dager hvor hun er helt tørr, men andre dager hvor hun ikke vil tisse på do/potte utenom de faste tidene. Har i 2 uker nå bæsja bare på potte og do, ingenting i bleien.

Tar det litt som det kommer, men hun viser tydelig interesse, så vi prøver å følge opp. Ser jo ikke mørkt på å bli kvitt bleien;)

Vi starta med pottetrening når hun var 14-15 mnd. Da satt hun på potta mogen og kveld. Tok noen uker før hun begynte å tisse, men når hun først begynte var det visst stor stas. Hun forsto hvordan hun skulle tisse på en måte, ikke bare at det kom:) Bæsjinga tok lenger tid da. Sa i fra lenge like etter hun hadde bæsja, så gikk hun over til å si fra mens hun bæsja. Nå sier hun altså fra like før:)

Skrevet

hvordan gjør dere det i forhold til barnehagen? om barnet går med truse hjemme så er det vel ikke like greit at de gjør det i barnehagen før de er tørre, eller er de behjelpelige der? forsåvidt har vi hatt et par uhell her i gården, men hun har fått nye truser og liker IKKE¨å tisse i de! hehe så hun er absolutt mere motivert nå enn tidligere:)

Skrevet

Her er vi 2 år og 2 mnd, har ikke begynt:) Skal se om han viser noe intr. til sommeren, gjør han ikke det så venter vi.

Skrevet

Det er akkurat det samme her. Gutten vår blir tre i februar. Han er tørr flere dager i strekk, og plutselig finner han ut at han skal ha bleie på. Vi har alltid bleie på om natta, men den er ofte tørr den også, men ikke alltid. I snitt vil han ha bleie på 1-2 dager i uka, så jeg regner med at det plutselig er helt greit å kaste bleia, ellers setter jeg inn "støtet" i sommer :)

Skrevet

Vi sluttet med bleie da hun var 2 år og 4 mnd. Tre dager etter hun sluttet med bleie på dagtid sluttet vi med nattbleie. Det har gått utrolig reit, veldig få uhell! Men ungene må være klar for å slutte. Jenta mi viste liten interesse for toalettet da vi var hjemme, men da vi var hos unger som løp på do ville hun også prøve. Men hjemme full nekt, så plutselig en dag var det " æ vil på do, æ slal ikke ha bleie". Siden den dagen var det slutt på bleien.

Skrevet

Heia. Lillemora mi som akk 2 år e helt slutta me bleia....Det går kjempe fint....Vi er så stolte...

Jeg tror cluet er å la de gå mye uten bleie med vanlige klær hjemme slik at de kjenner at det er ubehagelig å tisse på seg...dette har vi gjort sia ho va ca 1,5 år, gått mye uten bleia. MYE klæsvask, men det blir jo en vane...åsså sagte men sikkeert begynte hun å si ifra før hun skulle tisse, og blei interessert i å sitte på potta mer å mer....kjempe skryt når hun tisset på potte...Etterhvert utvidet vi tida uten bleie, slik at hun ikke brukte de i barnehagen når hun var våken og inne, de var mindre å mindre"uhell". Så en dag bestemte vi oss for å slutte helt...Blei jo noen dager med flere "uhell" å mye do gåing...ho var på do nesten hver halv time..hehe hun synes de er arti å vaske fingrene...Å på natte har hun en sånn Kladd som jeg har lånt på jobben(sykehuset) så det gjør ingenting om det går galt der heller, men de har gått smertefritt. Hun tisser før hun legger seg of ikke før hun står opp igjen...Stas synes hun selv...

Tenk litt på at bleiene i dag er så behagelig å ha på, at ungene synes det er helt greit å ha de på...derfor er ungene tørr mye seinere enn de min generasjon var...Kjenner noen som nesten akk er blitt tørr til 4 års dagen sin...å de er lenge de...Jeg selv var tørr når jeg var halvannet år..

Jeg tror det er mye opp til foreldrene, samtisid som barna må være klar for det...men man sku jo tro at de fleste barna begynner å bli klar for det rundt 2 års alderen,,,de var de hvertfall før i tida...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...