Gå til innhold

Er det bare jeg som synes dette er rart??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle som krangler om bakovervendt eller forovervendt bilstol, sender linker til kollisjonstester og påpeker for alle og enhver viktigheten av barns sikkerhet (som jeg selvfølgelig er enig i!).

Men, er det ikke samme folka som reiser utenlands med sine små håpefulle, lar de sitte usikret i stappfulle turistbusser og lokale taxier?? Dere skjønner at det er mye, mye verre enn å ha et framovervendt bilsete??? Eller er det ikke så viktig når man kommer til varmere strøk og får dekt egne behov for sol, bad og rosa drinker med paraplyer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe så sant så sant;) Men de gjør vel ikke slikt...:P Men du sier noe:)

Skrevet

haha.. hadde med meg bilsete jeg! Når vi dro til tyrkia! ;) men ble jo et par korte turer med han på fanget.. var ikke akkurat helt komfortabel med det egentlig... syns det er rart at ikke drosjesjåførene nedover også har barneseter i noen av drosjene..

Men.. får meg så får folk velge hva de vil.. jeg velger det jeg mener er best.. og hadde ikke klart å sette han andre vei når jeg vet at trygg trafikk har testet dette og dødsrisikoen er 5 ganger større... men.. meg om det;) hadde det vært alt for ille så hadde jo ikke de fraovervendte vært til salgs i butikkene...

Skrevet

Jasså, så dette veit du sikkert?

Her brukes bakovervendt og eg har "kjempet" litt for det, men kjenner meg ikkje igjen i det du skriv.

Setter du ikkje litt alle i samme bås no?

Skrevet

Neida, du er ikke den eneste. :-) Men så har jeg vel aldri opplevd så mye dobbeltmoral som her inne heller. Og du kan bare glemme å få de det gjelder til å innse det, for er det noe de ikke er i besittelse av, så er det selvinnsikt. ;-)

Skrevet

Synes ikke du skal dra alle over en kam her. Ble faktisk litt fornærma over at du insinuerer at vi som er opptatt av å sikre barna best mulig i bilen er så uansvarlige og har de usikret i sydlige strøk og at du i tillegg mener vi sitter å drikker alkohol og soler oss fremfor å ta vare på barna våre. *latterlig*

Skrevet

Jeg setter aldri ungene mine i usikret bil, uansett hvilet land vi er i.

Kjører rutebuss innad i byen, det er det eneste, og den kjører sakte. Droppet langdistansebussen som går dit foreldrene mine bor da jeg fant ut at barnesetet ikke var forsvarlig festet, og har nettopp betalt 2500 for et sete som skal være i bilen til besteforeldrene.

Akkurat dette er noe jeg ikke slurver med!

Skrevet

Da vi var i syden bestillte vi taxi å spurte etter barnesete, de sa ja det skulle fikses, da taxien dukket opp uten barnesete snudde vi å gikk inn på hotellet igjenn.

Tok buss men tok da de som kjørte innom landsbyene og ikke på motorvei. Buss er dessuten en hardere trafikkant en bil, om en personbil og en buss koloderer vil jeg tro du er mye tryggere i bussen enn i et forovervendt bilsete i fremsete f.eks. men det er bare antagelser

Skrevet

Hvor har du det fra at det er "samme folka"?

Skrevet

Nei, det er ikke de samme folka. Jeg er definitivt for å ha bakovervendt sete og ville ikke drømt om å gjøre som du sier når jeg er på ferie. Hvor har du det fra?

Skrevet

Vi har ikke vært i utlandet siden vi ble foreldre for over 2.5 år siden. Vi har heller aldri kjørt buss med barnet vårt.

Snakk om å "jump to conclusions". Alle de jeg kjenner som er opptatt av bilsikring har med seg sine egne barneseter når de skal på ferie. Det er mange som sender setene med flyet faktisk.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det nødvendigvis er "samme folka."

Uansett minsker man jo sjansen for at ungen ens skal skades i trafikken dersom man sikrer den godt storparten av tida, så jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til. At det er bedre å sette ungen i en farlig trafikksituasjon i Norge dersom man gjør det i Spania to dager i året?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...