Gå til innhold

Hva gjøre med babyutstyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har jo tre barn nå, siste er 7 mnd, eldste 5 år. Og her og når føler vi begge at det holder med tre barn, i hvertfall pr i dag, men erfaring har også lært oss at uhell kan skje og man aldri skal si aldri. Så utgangspunktet er at vi ikke vil ha flere barn, men vi er ikke helt 100% sikker på det. Så hva gjør vi da med babyutstyr, som bagen til vognen (dreamybag, så den kan evt selges for seg selv), babybilstol, babyklær osv? Hva har dere andre i lignende situasjon gjort? Solgt det? Beholdt det sånn i tilfelle? Det blir neppe noen flere andre barn i nærmeste familie eller vennekrets heller i de nærmeste år (med tanke på å evt gi vekk).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe kan være greitt å beholde i tilfelle man en dag blir bestemor. Fint å ha ei sprinkelseng stående, samme med vippestol, og barnestol.

Men vogn tar mye plass, så den hadde jeg kvitta meg med. Det tøyet som var fint, hadde jeg tatt vare på, men sannsynligvis blir ikke disse klærne brukt av neste generasjon (det eneste vi bruker som jeg hadde da jeg var liten er det strikkede tøyet, og en pysj.)

Skrevet

Jeg har begynt å selge unna. Vi skal heller ikke a flere barn, men som du sier uhell kan skje. Regner med at vi blir å ha råd å kjøpe nytt det vi selger om det skulle skje at vi får flere. VI har ikke plass å lagre uansett. Men noe tar jeg vare på, som litt klær, vuggen og kanskje en seng. Vognene selger vi, samme med bilstolene for de vil være utdaterte om ikke så kjempemange år uansett.

Skrevet

Hm, ja, du har vel rett i det. Får ta meg en dag og se grundig igjennom det vi har og lage en annonnse på finn.no da. Sprinkelsengen og selve vognen må jeg uansett beholde en stund til siden han bruker de tingene fortsatt :-)

Skrevet

Tja, er jo ikke verren enn å kjøpe nytt hvis man får et barn til hvis det blir litt for fullt. Har man plass til å lagre babyutstyr og ikke skal sterilisere seg så kan det jo være greit å lagre det på loftet/i boden. Har 3 barn, men vi har lyst på et til om noen år, så her blir det meste beholdt. Det eneste som skal selges er søskenvognen til sommeren/ neste høst. Har en tvilling trille som holder fra da av.

Skrevet

Etter tvillingene lagret jeg alt bortsett fra vogn og bilseter i noen år,men etterhvert som åra gikk begynte jeg å gi vekk klær til veninner som skulle ha små, og sendte masse med til barnehjemmene i russland. (lokal dame her som tar i mot, finansierer alt selv, selger ingenting og frakter alt nedover noen ganger i året. Får igjen bilder av barna med leker, møbler og klær vi sender:) Sengene og de høye barnestolene har jeg beholdt. Fikk ei snuppe i august, men nå ble valget enkelt. Ei i fam, fikk vite at hun var gravid tre uker før termin. Så da samlet vi sammen alt og gav det til henne, på den måten hadde hun alt hun trengte til å begynne med. Huff tenke seg til, hun fikk tre uker å skaffe alt på, så ble hun lagt inn på sykehus med svangerskapsforgiftning samme dag som hun fikk vite hun var gravid. Normalt har man jo ca 7-8 mnd på å ordne utstyr. Men tøff jente er hun, har jo taklet det så bra. Rart det der,men så søren ikke at hun hadde mage engang, var akkurat som hun alltid har vært. Og ikke er hun kraftig fra før heller... :)

Skrevet

Vi solgte unna etter nr 2 vi for mannen var sikker på at det ikke ble fler her i gården! Så gikk det noen år og da hadde vi begge lyst på en til!! Så da måtte vi kjøpe alt nytt. Ja ja.. :D

Skrevet

Hehe... Ja det var slik vi også hadde det etter andremann, i hvertfall han, så ble kjøpt endel nytt til mini.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...