Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 ...dagen da vi slipper å betale bidrag for stedatteren min. 2000 kr ekstra å rutte med hver måned fra nå av. Så deilig det skal bli. I tillegg blir det jo slutt på alt maset om ditt og datt. Gud så skjønt det skal bli å kunne bestemme selv hva, og om vi vil bidra med noe til henne:-) Vi har bestemt oss for at de to tusen kronene fremover nå ikke skal "gli" inn i den vanlige økonomien. I stedet skal vi sette de av, og bruke de til ekstra kos. Feks en ekstra ferietur i året på oss og fellesbarna. Det er jo tross alt snakk om 24 000 kr i året.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Du hørtes ut som den onde stemoren slik du snakker, uff :-((
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Jeg kan jo skjønne at du gleder deg til å få 2.000 ekstra i måneden. Men tjener du ikke penger selv? Har 2.000 kroner så mye å si for økonomien deres, så bør dere kanskje spare pengene for å få bedre råd.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Sorry, men du høres like dum ut, som HI høres grådig ut. Ingenting i det innlegget som tyder på at HI var avhengig av pengene for å leve. En ting er helt sikkert, det høres ikke ut som om du tjener penger selv, for du har ikke snøring om verdien av noenting som helst.
Nordhagenjentene :) Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Greie penger å få med seg det, men hvorfor skal dere ikke betale da?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Så pengene skal gå til fellesbarna og ferie, uten stebarn?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 Hun er 21 år gammel, og har fått seg jobb nå;-) I tillegg flytter hun inn med typen sin... Synes dere jeg er grådig som ikke ønsker å fortsette å betale for henne? Synes dere vi er pliktet til å ta henne med på ferieturene nå? Hmmm.... snakker vi forhåndsdømming her, eller er det biomødrene som har trykket på angrepsknappen sin ?????
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Uansett så er du verken grådig eller ond. De fleste ser nok frem til den dagen, enten de er fedrene eller stemødrene. Det er kjedelig å bli tvunget til å bidra, og mye kjekkere å bidra frivilllig. De fleste sammenboende foreldre ser også ofte frem til barna blir selvstendige og flytter ut. Hører stadig om voksne foreldre som mimrer om hvor godt det skal bli med romsligere økonomi, og alt de skal gjøre når de bare har seg selv å tenke på. Helt normalt. Men er du stemor, så er du dømt til å være ond uansett. Bare la det prelle av deg. ikke stort mer å gjøre enn det. Kos dere med de ekstra pengene dere. Det er deres egne penger, som dere selv har jobbet for. (Selv om mange biomødre mener pengene tilhører dem).
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 "Kos dere med de ekstra pengene dere. Det er deres egne penger, som dere selv har jobbet for. (Selv om mange biomødre mener pengene tilhører dem)." Vel,nå skal det sies at fedrene også må være med å betale for barn de har satt til verden,så slik sett så er det vel ikke urimelig at biomødrene mener de skal betale bidrag? Av og til virker det som om stemødre (og fedre) mener at det skal frivillig å bidra til barnas oppvekst!
Nordhagenjentene :) Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 Nå må du jo huske på at du ikke nevnte alder på barnet da... Jeg synes det er spesielt at dere har betalt bidrag i 3 år etter myndighetsalder, og hadde jeg visst dette hadde jeg ikke reagert en smule. Ikke for at jeg reagerte så veldig, jeg skjønner godt at det blir deilig med ekstra tusenlapper hver måned. Dere er ikke pliktet til å ta henne med på ferietur, men hun setter sikkert pris på å bli spurt likevel, så kan hun vel betale litt selv?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #11 Skrevet 16. januar 2008 Det er vel ikke vanlig å ta med voksne, utflytta "barn" på ferie vel? Særs ikke når de i tillegg har fått seg samboer. Jøyje meg for noen krav det stilles til fedre og stemødre. Blir helt matt jeg :-(
Nordhagenjentene :) Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 Tror ikke det har noe med å være stemor og far å gjøre, det å spørre om ungene vil være med på ferie... Det er ikke sagt at de vil være med heller, men de setter sikkert stor pris på å bli spurt, noen liker faktisk å reise på ferie med foreldre og søsken, selv om de er blitt store. Men som jeg skrev i forrige innlegg; de kan jo betale selv? PS: jeg er stemor selv....
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #13 Skrevet 17. januar 2008 Hoho, hadde jeg fått 2000 i mnd fram til jeg var 21 hadde jeg følt meg dum tror jeg :-D Flyttet tidlig hjemmefra og fikk barnebidraget fram til den dagen jeg fylte 18 (hadde bare praksisplass i bhg som ga lusne 3200 utbetalt i mnd), men etter det var ut på egen hånd altså!
Hilde_85 Skrevet 27. januar 2008 #14 Skrevet 27. januar 2008 Syns da ikke man trenger å betale for noen som er 21 år! Men jeg vet at her skal han få lovt til å betale for sin sønn lengre enn 18. Men jeg tror jeg skal diskutere litt med far om vi ikke kan lage en egen konto. Det er snakk om hans sønn altså. Men det er heldigvis mange år til, han er bare 6 år nå. Pappa betalte til mamma helt til jeg flyttet. Men noen av pengene ble satt på egen konto slik at jeg fikk til skolegang eller andre ting som har litt større utgifter! Dette syns jeg er kjempe flott og vil være med på å støtte å gjøre det samme for mitt stebarn!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2008 #15 Skrevet 27. januar 2008 Synes ikke HI er verken ond eller grådig jeg.. Skjønner godt at de gleder seg til å kunne bruke pengene på seg selv, det fortjener de jo!! Tror også det er mange biomødre her som kanskje er litt bitre på at "deres" gubbe fant seg noen annen?? Jaja.. man kan krangle om alt og ingenting, minnner bare på at det er eget forum for det altså.. Selv gleder jeg meg til stebarnet er så gammel at de obligatoriske helgene er over..Og ting kan skje mer på våre premissser..Det handler ikke om å være ond, men hadde ikke dere også gleda dere til "frihet" når stebarnet under hver besøkshelg lager et sant helvete?? Med krangling hele helga, ødelegger ting i huset, stapper toalettet fullt med papir så det skal gå tett, drar kniv over tapeten for å ødelegge, punkterer syklene våre, stjeler penger(snakker ikke om tikroninger her, men flere hundrelapper), sprer rykter om faren sin til hjemplassen sin osvosv?? Heldigvis ikke mange åra igjen..
maria isabell Skrevet 27. januar 2008 #16 Skrevet 27. januar 2008 2000 pr mnd er mye penger...nå kan dere velge hva dere vil bruke pengene på,hadde nok satt av litt til min stedatter,men ikke 2000 når hun er 21 år...når eg var 16 år flyttet eg hjemmenifra og nektet mine foreldre å hjelpe meg økonomisk...men det er jo hyggelig å gje pressanger og slikt innimellom da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå