Gå til innhold

Blir det flere.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette spørsmålet er vel egentlig retter mot de av dere som bare har ett barn;

Har dere tenkt noe på om dere skal ha flere barn?

Jeg har en gutt på 5 måneder, og føler at jeg har gjort mitt nå. Har ikke lyst på flere barn. Jeg elsker sønnen min over alt på denne jord, men tanken på en ny graviditet, enda en fødsel og ikke minst masse mer skriking frister veldig lite. Føler liksom at "alle" forventer at vi skal ha flere barn før eller senere, men jeg har rett og slett ikke lyst på flere! Og jeg vet jo at barnet vi allerede har, sikkert hadde hatt godt av å få ett søsken, men alikevel....

Noen flere som føler det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det litt som du beskriver. Har alltid sett for meg mange barn, men da gutten min var noen mnd kjentes det ut som jeg hadde ombestemt meg, ja :) Men nå, gutten er sju mnd, har jeg begynt å ønske meg flere barn igjen.

Vi er bare forskjellige! Om du ikke vønsker deg flere barn så er det nok best om du ikke får det. Også for gutten din. Kanskje du ombestemmer deg om noen år, eller kanskje ikke :)

kos deg med ungen din du og ikke tenk på oss som "maser" etter fler og fler! :)

Skrevet

Hadde det som deg i 4 år, jeg... Og nå sitter jeg her med en på 6 år og en på 3 måneder, så det er ikke utenkelig at du endrer mening. Jeg har hatt to kompliserte svangerskap og var vettskremt etter første fødsel, førstemann hadde kolikk og var såkalt ørebarn ( maange ørebetennelser i perioden 1-2 år). Så løsnet det liksom en gang mellom tre og fireårsalderen og jeg er veldig glad for at jeg fikk to barn samtidig som jeg er like glad for at jeg ventet så lenge.

Skrevet

Her er jenta mi snart 10 mnd og vi kommer nok til å få iallefall 1 til :-)

Tenker på at det vil være kjempefint for henne å ha en søster eller bror.

Selv så må jeg si at jeg gleder meg litt til å gå gravid igjen, å kjenne spark i magen osv osv.

Hadde litt problemer i forrige svangerskap men koste meg mest hele veien :-)

Fødselen var jo som alle andres j.... vond hehe men skal nok klare den også en gang til :-)

Men må si at jeg var som deg i noen måneder.....snuppa var helt klart enebarn en god stund ja....nå har vi bestemt oss for at vi iallefall skal ha 1 til....så det kan jo hende du endrer mening etterhvert....utrolig hvor fort og hvor mye man kan glemme (fortrenge) :-)

Skrevet

Min lille her er 4mnd. Å vi har allerede begynt å planlegge flere.

Hadde ett ok svangerskap og tung fødsel på 40timer som endte i ks.

Men mini har vært perfekt :D Tok puppen med det samme, aldri hatt noe problem med amming.

Har sovet hele natta siden han var 4uker, og sover nå fra kl.20 til kl.07:30.

Når han våkner ligger han bare å smiler og babler, så lite skriking her.

Men litt skriking er det jo, han er litt plaget med hard mage. Så klager endel når han ligger å trykker :)

Men vi har det kjempe fint, så regner med at jeg kommer til å slutte på pillen til sommeren. å så blir det kanskje flere :D

Skrevet

Jeg følte det også som deg. Jeg blev gravid igjen da min sønn var 18 mnd. Før det var det helt uaktuelt for meg og jeg var innstilt på å bare ha et barn.

Se tiden ann....Gutten din kan få et søsken da han er 3 eller 4 år.

Skrevet

Jeg følte det sånn i begynnelsen,men nå er gullet 6mnd og jeg har lyst på enda en:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...