lillespiren2:) Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Hei. Jeg sliter veldig med hard mage for tiden, har nesten aldri slitt med det før. Jeg drikker mye vann, spiser grønt\frukt og grovt fiberbrød. men jeg er fortsatt like hard i magen. noen som vet om noe annet som hjelper?
indianerjenta Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 svisker og linfrø.. og husk at jo mer fiber du spiser jo mer bør du drikke!
Bobine Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 http://www.barnimagen.com/forum/thread/136538171 les denne på 3. trim :-)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Jeg spiser sunt og masse fiber som deg og har allikevel slitt endel med treg mage. Har prøvd alt mulig og funnet ut at en kombinasjon av flere ting er det som funker best. Linfrø og Biola yoghurt er bra og masse, masse vann. I tillegg har jeg funnet ut at sukker stopper opp systemet mitt og det trenger ikke være mye sukker heller. Dessuten fant jeg ut at jeg nok spiste litt for mye, ikke usunne ting, men noen brødskiver for mye bare, for jeg er jo sulten HELE tiden, etter å ha kuttet ned og gått tilbake til normalt inntak har det blitt bedre:-)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Benefiber er et pulver som gjorde endelig susen hos meg. Fås kjøpt på apoteket. Lykke til!
lillespiren2:) Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2008 Det er jo nettopp dette jeg gjør. er så og si avhengig av vannflaska mi, så tom for væske blir jeg aldri, i tillegg trener jeg regelmessig... I tillegg spiser jeg lite sukker.. hmm..
murmel1 Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 Jeg kjøpte laktulose på apoteket (reseptfritt) og det har funka på meg. Nå er magen fin igjen
Mony74 Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 Ja etter det er det bare laktulose eller duphalac som det heter igjen:-) Når jeg har brukt opp alle andre metoder er det det jeg tyr til å da blir magen i orden igjen på noen dager. Og så drikker jeg enda mer vann, enda jeg i utgangspunktet drikker ca 3liter vann om dagen, og synes det bør holde, så hjelper det på magen og drikke enda mer enn det også. Men det er jo begrenset hvor mye man orker å helle i seg på en dag da.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #11 Skrevet 17. januar 2008 Synes ordentlig synd på deg. Hadde det sånn en periode fra uke 10-14. Ikke moro. Ble bedre av seg selv. Prøv med rosiner og svisker. Og masse vann. Fiber er bra, men det kan bli for mye også. Så pass på nok væske og mosjon ikke minst. Gå turer :-) Finnes masse velmenende råd, ser ut som du følger de fleste. Det finnes reseptfrie midler på apoteket som kan hjelpe å få ut "proppen," og som gravide fint kan bruke. Jeg prøvde stikkpiller på det værste og det fungerte i allefall. Føltes som om jeg hadde mat opp til haka der ei stund. Nå er det heldigvis over og magen fungerer fint igjen. Håper det bare er en periode for deg også, for det er fælt å være obstipert!!!!
lillespiren2:) Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 17. januar 2008 Takk for mange gode råd:) skal prøve dupalac og svisker:)
monilu- Har født Skrevet 17. januar 2008 #13 Skrevet 17. januar 2008 Tørkede aprikoser er virkelig effektivt på min mage. Godt er det også :-)
yamamama Skrevet 11. oktober 2009 #14 Skrevet 11. oktober 2009 men husk at det er mye fiber i tørkede aprikoser, så man får fort hard og vond mage med for mange av dem. Jeg sverger til svisker
FrkBomst&Frø Skrevet 12. oktober 2009 #15 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg har hørt jeg da, at gravide ikke skal bruke avføringsmidler uten å rådføre seg med lege først... så kanskje du skal ta en tlf til jm eller lege bare sånn for å være sikker. Mange gode råd her, håper det ordner seg for deg fort! Har også hørt om noe som heter vital green som fåes kjøpt på helsekost, men snakk med dem også, hvis du finner på å kjøpe helsekost-ting nå. Er ikke alt vi gravide skal spise derfra heller, noen ting kan ha effekt på livmora og sette den i gang, og det vil vi jo ikke! Turer, svisker og sunn kost! Lykke, lykke til!!
_Amanda_ Skrevet 12. oktober 2009 #16 Skrevet 12. oktober 2009 Jeg spiser en god porsjon biolayoghurt med frukt og musli hver morgen, og masse frukt gjennom hele dagen, og en stor kopp med varm urtete til frokost er som regel det som får fart på ting for meg. I tillegg passer jeg må å unngå overspising ELLER underspising, som begge deler er døden for mitt system. Jeg tror også at det er viktig at man aldri "holder seg" hvis man kjenner at man må på do. Jeg merker at det er vanskeligere å kjenne at jeg må på do nå når jeg er gravid, det er akkurat som at signalet er svakere, blir liksom ikke trengt. Men kjenner jeg den minste antydning så går jeg på do, og sånn har jeg liksom lært en ny måte å kjenne når det gjelder. Jeg har kanskje vært heldig, men har ikke hatt hverken hard mage eller forstoppelse hittil. Er 16+5.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå