SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 jeg venter nr 2 i februar, og da er eldstejenta mi 19 mnd.. jeg gleder meg masse, men gruer meg litt til amme-stundene, for jeg er redd den eldste fort vil bli sjalu om jeg sitter lenge å ammer babyen, og lurer på hvordan dere aktiverte den eldste gjennom ammestundene? er/var det et problem hos dere? orker ikke stresse med amminga slik jeg gjorde sist, vet at jeg får nok melk om jeg bare tar ddet med ro og ikke stresser...
2nj♥ Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har 15 mnd mellom mine. Jeg ammet minstemann, men det ble ikke helt den samme roen og kosen som det var med eldste...... -Men det gikk greit, selv om storebror gjerne hang rundt og ville se "bebi". Jeg lot han få lov og da ble han raskt opptatt med en leke eller noe istedenfor.....
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har 21 mnd mellom mine, og eldstemann var utrolig aktiv og trassig da minstejenta ble født. Jeg måtte venne meg til å amme gående (måtte løpe etter eldstemann så ikke han skulle rive ned hele huset). Men d gikk greit. Kommer jo ann på hvordan barnet ditt er og hvordan den nyfødte blir. Du kan jo prøve å få litt avlastning i begynnelsen, besteforeldre som kan passe eldstemann, eller en trillepike, slik at dere kan få litt kosetider. Men ikke å ha kosetider med eldstemann også. Jeg ba alle som kom på besøk om å prate med han først (og ikke ense babyen med en gang). På den måten ble han ikke så sjalu. Mange har en tendens til å bare se og kose med babyen, og da blir eldstemann satt helt på sidebenken...... Uansett: Det går bra, bare vent og se =)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Skulle selfølgelig stå: Men ikke glem at eldstemann også trenger kosetider =)
pandabjørn Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 her er det 20mnd mellom mine, og Sander er i bhg fra morran til kl 16 da henter pappan han...så da får jeg tid for meg og lille jenta mi...når jeg amme på kvelden så tar min samboer seg av Sander, og det samme skjer i helgene vi har liksom en unge hver å ta oss av, i hvertfall i begynnelsen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå