Gå til innhold

e eg stygg med mannen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i snart 5 år og har 2 barn sammen..

Vi e begge 21 å har no over halve livet forann oss enda..

I dag hadde vi oss en krangel om ansvar i heimen, han meina de e min jobb å halde de reint i heimen å styre me ungane....de eg reagera på e at han kjem aldri tisnok heim etter jobb, legge seg å søve når han kjem heim eller sette seg me dataen å sitter der resten av kvelden til han legge seg.. eg må gjere alt i heimen.. eg sa i dag at han må begynde å hjelpe til litt, men de nekta han fordi han jobba, mens eg går heime.. å då e de mitt ansvar.. han skal slappe av når han kjem heim.... eg e so usikker på forholdet vårt no å vil veldi gjerne ha en mann som stille litt meir opp for meg..

Eg har bursdag i dag (14 jan) å ikkje litt hjelp eller oppvartning å få..

kan vere eg syte litt men eg føle eg gjir og gjir men får aldri noke tilbake... å so kunne han til å me ramse opp kor eg å familien hass sto i livet hass..

nr 1: formel 1

nr 2: jobb

nr 3: Sex

nr 4: Familien

eg blir berre lei meg då å sei at no må han forandre seg eller so går eg fra han!!! børr eg godta oppførselen hass???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sendt han på dør jeg!!! Sånn oppførsel skulle ikke vært lov. Jeg hadde vist han den 4 plassen han sier familien hans har og sakt at det er siste plass fra nå av!!! HADE!!!

Skrevet

Uff,kjenner dette igjen ja.Jeg og mannen min har vært uenige om dette i snart 20 år.Det siste året har vi kommet til enighet om arb.fordelingen i huset.Han gjorde en god diel da vi kom til enighet men han yter iallefall litt og det er til god hjelp for meg.Vi har regel med at han vasker klær og vanner plantene mens eldste datter(17 år)legger sammen klærne og legger dem i skapet+sjef for rydding på loftet.Dette får hun ukelønn for(100 kr.).tvillingjentene(8 år)rydder/sjekker opp leker de har rotet hver dag.Dette får de også ukelønn for(20 kr.)Og så tar jeg meg av resten av husarbeidet.Vi har fått det mye bedre etter dette.Synes at alle skal yte litt for å bedre trivselen.

Skrevet

Hadde ikke godtatt at mannen/samboern min satt meg så langt ned på lista, eller at han satt slike ting over meg.

Her er vi enige om at først på begges liste kommer barna og partner som nummer 2. Allt annet kommer etter, ser ikke at man kan fungere som familie om man setter andre ting før partner og barn.

Og du skal ta deg av hus og barn mens han skal bare jobbe og så ha fri? Når har du fri da?

Hvorfor skal du ha en 24 timer i døgnet jobb og han bare 8-4 eller når han jobber.

Jeg er hjemme med et barn og har et på vei.

Jeg tar klesvask, rydding og oppvask 5 dager i uka. Ellers så deler vi på støvsuging og vasking av gulv. Han tar oppvask 2 dager i uka (når han ikke jobber.) og vi deler ca. 50-50 på matlaging.

Desuten tar han barnet vårt mye, leker med henne, skifter på henne, går på tur og gir henne mat.

Du er bare 21 år og har mesteparten av livet ditt forann deg, ikke godta at du har det slik som nå.

Min søster fikk første barn i en alder av 20 år , Og tok på seg allt, i løpet av noen år fikk de 2 barn til og fortsatt satt ho ansvarlig for allt som gjaldt hus og barn. Han stilte ikke opp i hele tatt. Selv ikke når ho fikk jobb, og tjente mer en han (det var han bare sur for.)

Idag er barna tenåringer og min søster skilt. Hun orket til slutt ikke å sitte med allt.

Det værste er at barna sier de føler at de ikke hadde en pappa, for han stilte jo aldri opp for dem på noen måte.

Skrevet

Dette må du da ikke finne deg i!!

Hadde samboeren min satt noe som helst over meg og sønnen vår, så skulle han fått hørt det. Det hadde aldri fungert i lengden!

Og at hobbyen kommer foran familien.... Han trenger å vokse opp!

Og det at du skal ta deg av alt hjemme.. Han jobber vel kanskje 8-timers dag... I så fall bør han ikke forlange at du jobber mer enn 8-timers dag heller! Så da får du også ta deg fri etter han kommer hjem fra jobb da. Og hvis han mener at det å være hjemme med barn ikke er noen jobb, så får du passe på at han får prøvd det! Du har da vel behov for å slappe av du også! Når mener han at du skal slappe av da? Jeg har heldigvis en forståelsesfull samboer som også er mye flinkere med husarbeid enn meg. Da jeg leste til eksamen jobbet han først fra 6-18.30, og så kom han hjem og passet på sønnen vår slik at jeg fikk lest.

Men om du godtar at ting er slik, så kommer det jo ikke til å forandre seg. Du må stille krav til han. Si at du kan "jobbe" like lang tid hjemme som han er på jobb. Resten av tiden må dere dele. Hvis han ikke vil dette, så får du tvinge han til å gjøre mer. Ikke vask klærne hans, ikke lag mat til han osv..

Hvis han ikke er villig til å forandre seg, så fortjener du bedre enn å bruke livet ditt på en mann som ikke engang putter deg og barna på første plass i livet sitt! Du har jo igjen kanskje 60 år av livet ditt! Så da bør du iallfall gjøre det du kan for å være lykkelig i de årene. Barna deres har det også mye bedre.

En annen ting er at når han behandler deg med så lite respekt, så ser også barna deres det! Han er forbildet deres, og du risikerer jo at de tar etter han, og vil behandle sine partnere slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...