Gå til innhold

allergimedisin for søvnproblemer?


Anbefalte innlegg

Skrevet

ei venninne sa hun hadde hørt at det gikk an å gi et barn som har problemer med å sove, allergimedisin. da skal barnet bli trøtt og sovner lettere...

noen som vet noe om dette, evt merke, dosering, hvor man får kjøpt det og om an må ha resept??

blir kjempe glad for svar!!!

 

har prøvd absolutt alt, skrikeetoden, sitte på rommet metoden, mat, varmt bad, varm melk, synging, koseteppe, kjølig rom, varmt rom, kos, dentinox, sukkervann, minifom (hun er 11 mnd, så regner ikke med at kolikk er problemt), med lys uten lys, spilledåse...alt egentlig. ingenting hjelper. skriker fra 21.00 til 02.30 HVER kveld/natt...nå har jeg begynt å jobbe igjen og er rett og slett nødt til å få orden på dette...

har hørt på helsesøster, men hennes råd hjelper oss ikke..

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi høres absolutt ikke kjekt ut, har du tatt henne med til legen? Kanskje det er noe som plager henne? Sover hun greit på dagtid?

Sover hun for mye på dagen? Hvor lenge har hun holdt på slik?

For all del ikke gi henne "voksen" allergimedisin i allefall. Ville gått til en lege eller en akupunktør (min lege er begge deler) og hørt om det var noe hjelp og få.

Skrevet

Vallergan heter medisinen og den fåes kun på resept.

Jeg kan på det varmeste anbefale fotsoneterapi. Det ble redningen vår etter mnd uten søvn.

 

Lykke til!

Skrevet

legen har tatt noen blodprøver av henne i dag, så vi får se. fotsoneterapi? kanskje vi kan prøve det først da. er litt mot å "dope" henne ned og. hun har holdt på sånn fra hun var 0-6 mnd, og nå fra hun var 8-11 mnd. sover bare en time på dagtid, og den timen trenger hun. prøver også å legge den til minst 3 timer før leggetid..nei, da prøver vi fotsoneterapi først!

takk!=)

Skrevet

Hvor står sengen hennes?

Her i huset var lillemor urolig og skrek masse. Sengen stor m hode-enden mot en yttervegg...byttet om sengen m en kommode, slik at hode-enden kom mot en innervegg...drastisk endring hos lillemor...

Fotsoneterapi skal ha god effekt på så mangt, sikkert verdt et forsøk før man begynner m medisiner :)

 

Skrevet

jeg og flyttet sengen og kommoden og begynte med sovepose.

helt fantastisk. ellers måtte jeg nok ha ammet i søvn ennå....

 

ang allergimedisin, vi fikk miksdur av zyrtek, eller hvordan det skrives til eldste mann, når han hadde vannkopper og ikke fikk sove.... en liten skje 2 ganger i døgnet.

men om han hadde noe effekt av det vet vi ikke, for vannkoppene var vell på retur når vi begynte med det.

 

men lykke til iallefall

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...