Gå til innhold

ang d å stige i lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har vært sykemldt en stund grunnet svangerskapskvalme, og fikk vite at de stiger i lønn på jobb nå, jeg får jo penger fra nav nå.. det jeg lurer på er om jeg å stiger?? eller teller det ikke så lenge jeg er sykemldt...???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du har krav på lønnsøkning selv om du er sykemeldt, men det kan hende det ikke trer i kraft før du er friskmeldt igjen. Men jeg er ikke helt sikker.. Men hvis du kommer til å bli sykemeldt frem til permisjon, så tror jeg ikke du får økning før du er tilbake på jobb etter permisjonen. Men, som sagt, er ikke 100% sikker. Du kan jo høre med nav? eller arbeidsgivern din?

Skrevet

Hvis jobben din hadde forskuterer lønna di under sykmelding og permisjon hadde du fått med deg lønnstigning.

Siden nav betaler deg får du ikke stigningen før du kommer tilbake i jobb.

Lønnsforhandlingene er i mars /april vis jeg ikke tar feil....

Snakket med sjefen om det i går!Han hadde nettop fått vite at det var slik det fungerete...

Snakk med sjefen din.

Skrevet

Du må i 100% jobb igjen for å få utregnet sykepengene etter den nye inntekten fra nav. Noen arb.givere som forskutterer lønna velger allikevel å betale ut etter den nye lønna, men de får ikke refundert etter høyere inntekt fra nav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...