Gå til innhold

Hva er egentlig hemorider??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har igrunn aldri vært borti det, men har jo seff hørt om det..

Hva er det?

Hva kommer det av?

Hvordan behandles det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hemorider er "åreknuter" på blodårene i anus. Det kommer gjerne dersom man har hard avføring, sitter mye, etter fødsel eller andre ting som kan lage utposninger på blodårene. Man kan behandle de med salve, stikkpiller eller i værste fall kirurgisk.

Skrevet

Ser du har fått svar *klem*

Jeg hadde det en gang. Skjønte ikke hva f som var galt der nede. Det var en myk klump der, og jeg tenkte jo det verste med en gang. Det blødde ved avføring, og det klødde forferdelig. (Heeerlige detaljer her, hehe)

Jeg brukte salve jeg kjøpte på apoteket, og etter en liten stund var den herlige hemorroiden borte.

Skrevet

Tusen takk for svar..

Etter graviditeter og fødsel er vi vel vant til herlige detaljer... Hehe..

Leste på linken her at årsaker kan være: kraftig press ved tarmtømming, forstoppelse, fedme, graviditet, langvarig ståing og tung kroppsarbeid.

Jeg har hverken forstoppelse, lider ikke av fedme, er student så langvarig ståing og tungt kroppsarbeid er ikke hverdagskost liksom...

Mitt neste spørsmål er da: kan man få hemorider tidlig i svangerskapet? Har (ved en feil fra legen min) fått p-sprøyte, hvilket har resultert i at jeg har mer eller mindre hatt blødninger siden september... Har ikke tenkt tanken på en graviditet liksom, men kanskje jeg bare burde ta en test for å være på den sikre siden????

Skrevet

Tror ikke du trenger å ta graviditets test fordi du har fått hemorider. Det kan du få av å bare fryse litt....

Skrevet

okey, det var da enda godt :)

Skrevet

syns det er litt søtt jeg, å komme over noen som ikke har hørt om hemmorider... du høres nesten litt jomfruelig ut syns jeg :) Og da mener jeg ikke bokstavelig, men i overført betydning. Folk her inne har liksom "vært ute en vinterdag før" med både det ene og det andre, da er det utrolig søtt å pltuselig lese det ærlige og enkle spørsmålet "hva er egentlig hemorider" :)

Skrevet

Du kan tro jeg har brygget på den lenge da!!

Så mange innelgg det har vært om det, men ingen virkerlig forklaring, for "alle vet jo hva det dreier seg om" liksom....

Jaja, nå vet jeg det også :P

Skrevet

kan gjerne få låne mine litt hvis du vil? hihi :)

Skrevet

Hehe... Takk for tilbudet, men det ser etter forholda ut til at jeg har nok med mine egne :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...