Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal begynne med nesespray innen en mnd tid og kjenner jeg er ganske nervøs.

Har Chrons syndrom og går på medisiner utenom.

Noen gode råd å komme med? Kjenner jeg er ganske skremt.. har ventet en stund nå grunnet jeg har cyster på eggstokkene som ikke forsvinner heller...

Noen oppmuntringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk på hvorfor du gjør dette :o)

Jeg har reagert på sprayen, men det er veldig individuelt. Bivirkningene forsvant da jeg begynte å stikke.

Lykke til - det går nok bra!

Skrevet

Hei.

Først bør du få punktert cyctene dine. Har du cycter under forsøk får du ut mindre egg(snakker av erfaring)

Sprayen du skal gå på kan og desværre føre til cycter. Ta dette opp med klinikken og hør om de kan punktere cyctene dine og om du kan få kort regime uten nedregulering av spray. iallefall gå kortest mulig tid på sprayen, ca 14 dager. jeg har vært plaget med cycter hele livet. Forsøket mitt nå ble avbrutt pga jeg altfor lenge på spray,4 uker før sprøyte start. jeg fikk flear up,dvs masse eggfolikler før sprøyte start som nå ligger der som cycter. skal inn å punktere dem nå snart for så å gå på korte regime uten spray istedet.

Når det gjelder chron sykdom så har jeg hatt det i 20 årene. Jeg var heldig å ble kvitt sykd. etter en operasjon der de fjærnet delen som var affisert. dette er nå16 år siden.

Du må høre med legen på klinikken ang. de medisiner du bruker.

Vet at flere som er i forsøk tar prednisolon for å dempe sitt eget forsvar slik at kroppen ikek skal støte ut et befruktet egg. så er det dette du tar så gjør det nok ingenting.

Håper jeg ikke la mer frustrasjon hos deg nå...men viktig å ta fatt i de cyctene du har for å få til et best mulig forsøk....

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...