Gå til innhold

Stor jente!

Katrine♥ ~Over terminen~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ul idag for å sjekke hvor stor hun er.. Fikk vite at hun blir ca. 4500......!!!

Fler som venter store barn eller har født før på over 4000??

Hvordan var fødselen? Er den vanskeligere når den er så stor?

Blei nervøs jeg!!

Håper noe skjer snart! jo lengre hun er inni der, jo større blir hun jo! :P

Er 38 uker nå..

PS: Med andre ord: Det jeg fikk beskjed om på 3d-ul ang. hennes fødselsvekt stemmer ikke, fikk da beskjed om 3500g..

Så ta det dere får vite på ul tidligere i svangerskapet med en klype salt! Er jo en kg i forskjell...! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vil bare si at vi var på UL en mnd før termin, og allerede da målte de babyen til å veie 4,2 kg. Hjelp!

Så det ble bestem igangsetting, i ca uke 37...(forrige mandag).

Prinsessa vår kom onsdag 9. januar, 3 uker før tida, og veide 3,7. Altså, de hadde tatt feil med 500 gram.

Jeg hang meg totalt opp i tallene, og hadde tunge dager med tanke på forestående fødsel. Men målene de tok var altså helt feil...tallene er ofte unøyaktige, noe vår jente var bevis på!

Håper dette kan berolige deg litt :)

Skrevet

mie¨ne har vært godt over 4kg,og fødselen har gått veeeeeldig fint.De jeg kjenner som har fått store barn,har som regel enklere fødsler en de med små barn...Kansje fordi mødrene er større til store barn?? Lykke til,det går nok fint skal du se:-)

Skrevet

hvor mange uker er du på vei da? har magen vært noe stor, siden du måtte på ul for sjekk? er litt engstlig for stor baby selv.

Skrevet

Min sønn var 4600 da han var født. Hadde en helt normal fødsel. Legen sa til meg at d faktisk var lettere å føde store barn. Det er skjelden store barn må ha hjelp med forløsningen. Det er heller de små barna det, sa legen til meg.

Skrevet

Jeg var på ekstra UL sist svangerskap for fare for stor unge. Da var babyen allerede blitt 3800 i uke 38. Jeg fikk gutten min 4 dager før termin og han var 4450g og 55 cm, og hadde forsåvidt en fin fødsel.. så det går helt fint...

Skrevet

Jeg var på vekstmåling på fredag, var da 33+5. Fikk beskjed om en som er +26% på vekstkurven- og vil veie mellom 4200 og 4500 ved termin. Samme økning som ved 3D ul i uke 29+1.

Håper han kommer før, eller at jeg kan bli satt igang før så han ikke blir enda større. Hodet målte 9 cm fra øre til øre- og det er jo stort i uke 33+5.

Men håper jo at de kan ta feil slik jeg har lest her og hørt andre si, samt at det ikke er noe verre å føde et stort barn. Står jo på skjema at det er til dels store feilmarginer på målingene.

Skrevet

Mine to jenter var 4494 g og 5206 g. Foedslene gikk uten problemer (sydde en del da, men har ikke hatt problemer etterpaa) og ganske raskt (5 timer). Det er hodestorrelsen som er viktig, da kroppen glir lett ut uansett. Mine to har hatt hode 37 cm. Denne gangen venter jeg en gutt som er estimert til ca 4 kg - altsaa liten til aa veare min...hehe.

Jeg er 177 cm hoy og normalt bygd.

Skrevet

Tusen takk for svar jenter! Blei litt bekymret, men er visst ikkenoe å bli redd for! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...