ragna Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 hvem i huleste tror du at du er? som tror du kan ilegge andre mennesker hva de skal føle og ikke? du mener at barna til lommemannen bør føle skam fordi at? er de medskyldige? har de noen som helst skyld i at faren har handlet som han har gjort? det må jo være en grunn til at du føler at de MÅ føle skam.
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 ikke dra det for langt nå ragnar.. take a chill pill
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Hvorfor er det enkelte som føler behov for å vri å vende på alt som blir sagt? Er enig med Annabanana at du må slappe av ragna. Tror ikke akkurat hun mener at barna må føle skam, men hvordan skulle de ikke føle skam over en slik far? Hadde ikke du skammet deg? Det er helt klart forferdelig synd på familien til denne forferdelige mannen og jeg håper de får den hjelpen de trenger. Stakkars folk!!! Men jeg føler ingen sympati for "lommemannen" Tenk å være så syk i hodet å misbruke barn. Og at han har fått holde på så lenge er en skam!!!!
ragna Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2008 vet du hvilke innlegg jeg sikter til fumlis? om du ikke vet det skjønner du heller ikke hovedessensen i innlegget mitt. det jeg mener er enkelt og greit av vi må slutte å ilegge andre mennesker følelser, om vi ikke snart klarer å legge av oss uvanen vil tabuer om f.eks overgrep fortsatt få regjere. hvorfor tror dere at det er så vanskelig for et overgrepsoffer å snakke om overgrepet? jo nettopp, fordi det er så inni granskauens skambelagt. barna til lommemannen har det garantert utrolig vondt akkuratt nå, det sier seg selv, så hvorfor i all verden skal vi gjøre det enda vanskeligere for dem ved å fortelle dem hvilke følelser som er de rette å kjenne? jeg vet ikke hva jeg hadde følt om jeg var i en slik situasjon som barna til den berømmelige lommemannen er i, jeg vet rett og slett ikke fordi jeg ikke har opplevd det. har du? om du ikke har det syns jeg du bør holde deg for god til slike dømmende innlegg. og nok en gang; har jeg noen gang sympatisert med lommermannen? aldri. men jeg sympatiserer med familien rundt mannen. husk at for barna er lommemannen fortsatt en far. det er mest trolig at de ikke har skjønt hva som har foregått, for alt vi vet kan han være den beste pappaen på jord; FOR DEM. det må være en helvetes situasjon for dem.
ragna Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2008 hvorfor i all verden kaller du meg for ragnar anabanana?
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 jeg kaller deg ragnar fordi du kaller meg anabanana, du skjønnte vell det dumma. fumlis og ... var inne på tråden du sikter til.. og ja.. du tar jo helt av.. herregud
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 og forresten så er barna til lommemannen voksne.. regner med de fikk med seg at han satt i fengsel 98-99... eeeller kanskje han var hos en onkel i amerika? tss.. og at du mener staff har rett i mye av det han sier, sier vell heller mer om deg ragnar.. skulle nesten tro jeg hadde snakka med barna til lommemannen. det motsatte av stolhet er skam.. det er vell her vi burde begynne og diskutere æresdrap.. alle har vell noen de skjemmes over i familien
ragna Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. januar 2008 jeg omgjør deg ikke til det annet kjønn, det gjør du med meg. men det er vel en slags humor det også. jeg tar helt av? ja jøss. sorry at jeg ikke slenger på en kos og klems etter hvert innlegg.
ragna Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. januar 2008 de er voksne ja? så mye vet jeg ikke om lommemannens familie. uansett må det suge big time for dem. tja, mener du rett i som i alt han sier, eller rett i det han sier om lommemannsaken? i tilfelle den siste; jeg tolker utsagnet hans som at han ikke prøver å bagatellisere overgrep, men at vi som mennesker gjør det vanskeligere for personer utsatt for overgrep. det er her skamfølelsene kommer inn; du mener at lommemannens familie skal føle skam, jeg mener at de gjennomgår nok allerede, derofor ser jeg ikke vitsen med at du og jeg skal pålegge dem å føle noe som helst whatsoever. om de føler skam får det være deres egne følelser, og ikke noe vi har stilt som krav at de skal føle. men du vil jo ikke forstå hva jeg mener, for jeg tar jo helt av siden du ikke er enig med meg.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #11 Skrevet 15. januar 2008 det var vell ikke fordi du glemte kos, klems, smileys og vennen, at du tar helt av.. men jeg vil ikke bruke tid på å forklare hvorfor du "tar helt av".. syns det sier selv jeg.. jada, vi syns alle synd på familien til lommemannen, og til alle familiene han har skadet.. synd for dem så nekter han å forklare seg.. syns fortsatt vi bare kan skubbe han utfor et stup.. men nå kan du ha denne latterlige tråden du har starta for deg selv.. smålig
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #12 Skrevet 15. januar 2008 Ragna: Jeg vet ikke akkurat hvilket innlegg du sikter til, men poenget mitt er det samme uansett. Annabanana mente ikke at familien skal føle skam, men jeg vil tro (som sikkert hun også tror) At det er umulig å ikke føle skam over en slik far. Problemet er hvis de føler skam over seg selv, og der håper jeg at de får den hjelpen og støtten de trenger. Folk kan uttrykke seg litt keitete av og til, men så lenge man ser hva de mener i helhet så er det ikke vits i å henge seg opp i enkeltsetninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå