tre små... Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 leste den artikkelen som ble lagt ut. forferdelig!! hvorfor kan vi ikke i Norge gjøre slik de har gjort i Frankrike?? "Hun samarbeider tett med den franske legen Emmanuelle Piet. I 1986 innførte hun systematiske helseundersøkelser av barns ytre kjønnsorganer på alle helsestasjoner i Saint Denis. På 14 år gikk de fra 100 prosent lemlesting til null. Helsesjekken har vært frivillig, men foreldre må møte opp på helsekontroll for å beholde barnetrygd".
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Fordi enkelte ser det som et "overgrep" at barna må blottlegge seg overfor helsesøster. Som det ble påpekt i en annen tråd forekommer ikke omskjæring kun når barna er små, så dette er jo da en sjekk de må opprettholde langt ut i skolesystemet. Når det er sagt synes jeg ulempene ved en slik kontroll er så uendelig mye mindre enn fordelene, så jeg hadde ønsket et slikt påbud velkommen. Men så er ikke jeg i den gruppen som hadde opplevd det som mest krenkende heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå