Second time mama 11.06.2011:) Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Jeg er usikker på når vi skal planlegge nr.2. Hadde på en måte passet bra til høsten, da blir vesla 2 år, men samtidig har jeg fått en spennende jobb, så jeg lurer på om jeg skal vente ett år til. Da blir det nærmere 4 år mellom. Er det for mye syns dere? Jeg vil jo at de skal ha glede av hverandre.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 jeg får 2 år mellom mine, og syns det er passelig. Har vært et hardt sv.skap denne gangen da, med en krevende 2åring i hus, så sånn sett burde jeg kanskje ha ventet 1 år til Så 2-3 år syns jeg er passelig (for oss i alle fall)
jua 10.12.05 Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Hei! Jeg har 4,5 år mellom nr. 1 og 2, og synes det er en passe alders forskjell. Er 19mnd mellom nr.2-3.
Sånn kan det gå Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Synes i underkant av 2 år mellom er helt perfekt.
LegallyBlond Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Har akkurat 2 år mellom mine, og ser at de allerede har mye glede av hverandre (2,8 år og 7,5 mnd). Det er litt slitsomt til tider, og hender at jeg tenker at jeg hadde hatt mer tid til hver enkelt om de ikke var så tett i alder. Men er jo slett ikke sikkert det er tilfelle.... Uansett er jeg veldig glad for at vi valgte å få dem såpass tett. Tror sjansen for at de leker sammen og får felles interesser er større da, enn om man har 4 år+ i aldersforskjell. Så synes 2-3 år er bra. Er selv 4 og 6 år eldre enn mine søsken, og selv om jeg har ett godt forhold til dem nå som voksen så føler jeg at jeg ikke hadde så god kontakt med dem da vi var barn. Jeg ble så mye eldre at det var sjelden vi fant på noe moro sammen, og føler jeg har levd litt "fjernt" fra dem. Vi var på så ulike nivåer hele tiden. De to (som det er 2 år mellom) har alltid hatt mye med hverandre å gjøre. Men dette er jo veldig individuelt, kan godt føles annerledes for andre =) Og som sagt, så har jeg jo uansett veldig mye glede av dem nå!!!
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Syns 3 år imellom høres fint ut. Hos oss blir det nok 4 år mellom barna.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 Jeg har 3 år imellom mine. De er foreløpig bare 3,3 år og 3 mndr, så jeg vet ikke helt hvordan søskenforholdet blir enda, men "alle" sier "åååå har du 3 år imellom? Det er perfekt aldersforskjell" Så da gjenstår det å se )
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 Det jeg selvfølgelig har sett, er jo at det er veldig greit at første ungen er sluttet med bleier og klarer mye selv. Han kan til og med hjelpe til litt og føle seg viktig )
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #9 Skrevet 14. januar 2008 2-3 år har jeg villet hatt som forskjell men ser ut so det blir litt lenger mellom gitt hehe. vi kommer nok hvertfall ikke til å bli gravide før om et par år..
FrøkenSprøken Skrevet 14. januar 2008 #11 Skrevet 14. januar 2008 Jeg synes 3-4 år mellom barna høres perfekt ut, for da er den største så stor at den forstår mer av det som skjer, og kan hjelpe til litt. Er 5 år mellom meg og min søster, og vi har lekt lite sammen, men jeg har kunnet vært barnevakt for henne, og vi har et veldig godt forhold nå når vi har blitt eldre. Blir nok 5-6 år mellom våre to, men det handler om at vi begge er studenter, og ikke ser det for likt å ha to små barn samtidig som vi klarer oss bra på krevende studier. Vår lille sønn er snart to år nå, og jeg må si at jeg ikke hadde maktet en til nå. Vi er enda ikke ferdige med tenner og våkenetter, og jeg nyter å ha masse tid til Erlend nå. Uten å måtte dele den tiden på to barn. Men det er meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå