Cecilie'82 25pp, IVF feb'10 Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Er det noen som vet om det kan skade barnet dersom jeg kommer i "basketak" med en elev? Det er såpass tidlig at jeg ikke vet om jeg er gravid enda, men hvis jeg er, kan dette føre til f.eks abort? Er lærer, og har en meget fysisk krevende elev... Det fører til at jeg må holde ham i en del situasjoner hvor han er en fare for seg selv og omgivelsene... Noen som kan gi et godt råd???
Lindus85 Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 jeg tror det skal ganske mye til for at det skal være noen fare for barnet så tidlig i graviditeten, men dersom du får problemer med dette utover en evt graviditet har du rett til å få tilrettelagt jobben og dersom det ikke er mulig blir du sykemeldt. Håper det du ble noe klokere, men uansett er det nok det beste å ta det opp med legen din
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Hvis han er fysisk utagerende bør jo det være mulighet for at du kan omplasseres? F.eks mange steder i psykiatrien blir gravide over 3 mnd overflyttet til poster der pasientene er mindre utagerende.
Cecilie'82 25pp, IVF feb'10 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2008 Jeg regner med at det blir tatt hensyn til så snart jeg får bekreftet at jeg er gravid, men jeg lurte mest på om det kan skade barnet så tidlig... Har IKM på lørdag, men skal teste på onsdag for sikkerhets skyld. Vil ikke gå èn dag mer enn nødvendig med den eleven hvis jeg er gravid! Tusen takk for svar!
temine Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Skal svært mye til at det kan skades nå. Det ligger så trygt i livmoren, og livmoren har ikke kommet over skambenet enda, så det kan du ta helt med ro. Når en graviditet er bekreftet, og du er noen flere uker på vei ville jeg få tilrettelagt jobben. Mange som får det fra man er 3 mnd på vei. Da begynner det vel å komme over skambenet og er lettere å skade. Selv om det ennå skal mye til. Lykke til. Håper du er gravid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå