Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er blitt skikkelig forkjølet og hvis jeg ikke får tatt noe for hosten i kveld kan jeg glemme å i det hele tatt forsøke å legge meg. På apoteket sa de at denne kunne tas og i vedlegget står det "Ingen uheldige effekter på fosteret er vist. Preparatet kan brukes under graviditeti terapeutiske doser". Men hva med slimproppen? Påvirkes den? Er 38 uker på vei i morgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm... det vil jeg vel egentlig ikke tro skulle ha så mye å si... Og hvis det gjør det; har det noe å si om slimproppen går nå? Er ikke det bare bra? Er vel nesten sånn at du kan hoste i gang fødselen hvis ikke, så kanskje Solvipect blir det minste av to onder?

Skrevet

Da jeg fikk fryktelig hoste, sa legen at jeg skulle kjøpe gaviscon (mot halsbrann). Det hjalp faktisk :)

Skrevet

Gaviscon hjelper dessverre ikke på hosten her. og hosten fjerner virkningen av den igjen så da toper halsbrann seg også. blæh!

Skrevet

Dette står om solvipect i felleskatalogen

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Solvipect: Lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Preparatet kan brukes ved graviditet i terapeutiske doser. Solvipect comp.: Sikkerheten ved bruk under graviditet er ikke klarlagt da erfaring fra mennesker er utilstrekkelig. Pga. risiko for påvirkning (tilvenning) av barnet bør etylmorfin bare brukes i terapeutiske doser over korte perioder. Preparatet skal bare brukes ved graviditet hvis fordelen oppveier en mulig risiko. Overgang i morsmelk: Solvipect: Virkestoffene går over i morsmelk, men det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes. Solvipect comp.: Ukjent. Preparatet skal ikke brukes under amming over lengre tid pga. fare for tilvenning av barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...