Kvitrebekk Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Er blitt skikkelig forkjølet og hvis jeg ikke får tatt noe for hosten i kveld kan jeg glemme å i det hele tatt forsøke å legge meg. På apoteket sa de at denne kunne tas og i vedlegget står det "Ingen uheldige effekter på fosteret er vist. Preparatet kan brukes under graviditeti terapeutiske doser". Men hva med slimproppen? Påvirkes den? Er 38 uker på vei i morgen.
Erisa* Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Hm... det vil jeg vel egentlig ikke tro skulle ha så mye å si... Og hvis det gjør det; har det noe å si om slimproppen går nå? Er ikke det bare bra? Er vel nesten sånn at du kan hoste i gang fødselen hvis ikke, så kanskje Solvipect blir det minste av to onder?
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Da jeg fikk fryktelig hoste, sa legen at jeg skulle kjøpe gaviscon (mot halsbrann). Det hjalp faktisk
Kvitrebekk Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2008 Gaviscon hjelper dessverre ikke på hosten her. og hosten fjerner virkningen av den igjen så da toper halsbrann seg også. blæh!
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Dette står om solvipect i felleskatalogen Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Solvipect: Lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Preparatet kan brukes ved graviditet i terapeutiske doser. Solvipect comp.: Sikkerheten ved bruk under graviditet er ikke klarlagt da erfaring fra mennesker er utilstrekkelig. Pga. risiko for påvirkning (tilvenning) av barnet bør etylmorfin bare brukes i terapeutiske doser over korte perioder. Preparatet skal bare brukes ved graviditet hvis fordelen oppveier en mulig risiko. Overgang i morsmelk: Solvipect: Virkestoffene går over i morsmelk, men det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes. Solvipect comp.: Ukjent. Preparatet skal ikke brukes under amming over lengre tid pga. fare for tilvenning av barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå