Gå til innhold

Legen tok meg plutselig inni rompen :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

På 6-ukers kontroll i dag... Var ikke helt forberedt på det nei... Er det vanlig eller? Han skulle kjenne livmoren fra den veien også sa han, og kjenne om musklene var som de skulle...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grundig kontroll! Det har ikke min lege gjort, selv om hun kanskje burde ha gjort det i og med at jeg har hatt mye plager der nede etter fødsel.

Skrevet

for å sjeke lukkemuskelen ja...har ikke opplevd det selv,men synst det er bra de gjer det.da slepper vi selv ta det opp hvis det viser seg vi sliter der ittepå....:)

Skrevet

Jeg har gått gjennom to 6-ukers kontroller, og jeg har aldri opplevd noe lignende. Men jeg har aldri født vaginalt, kan kanskje være noe med det.

Skrevet

Har faktisk opplevd dette en gang da jeg skulle ta GU.... Det var ingen bra opplevelse for å si det sånn:-)

Skrevet

Øh...nei, det sjekket ikke legen hos meg. Og hadde man hatt problemer med lukkemuskelen så hadde man vel merket det selv ganske greit tror jeg. Høres litt merkelig ut for meg å sjekke rompa når babyen kom ut et helt annet sted men....

Skrevet

selv om ungen kom ut andre hullet kan lukkemuskelen ha fått seg en trøkk. hvis du har fått en ruptur så sjekker de ihvertfall. det gjorde legen på meg. g de spørr om du har problemer med å holde igjen luft eller avf. hvis man har det kan lukkemuskelen ha fått en rift eller noe . da må man begynne å trene godt opp.

Skrevet

Har opplevd det en gang ja, men da fikk jeg en advarsel foerst... synes ikke noe saerlig om det nei, er litt "overgrep-aktig", selv om jeg har jo hoert at det er noe de serioest sjekker.

Skrevet

Fikk en liten advarsel, men det var liksom rett før han gjorde det... Revnet ikke det bak, fikk bare en liten rift fortil. Men bra det ikke BARE er meg som har opplevd det, hehe... Da hadde jeg blitt bekymret :-(

Skrevet

Gjorde det samme hos meg på 6 ukers kontroll, aldri opplevd det tidligere. Var ikke akkurat behagelig :(:( men godt alt var ok.;)

Skrevet

Jepp, på meg gjorde han det. Synes det er fint at alt blir sjekket jeg da.

Skrevet

Burde være rutine for hvis man revner der så er det visst veldig vanskelig å "fikse". Så tror det er vanlig på 6 ukers kontrol men aldri ellers he he

Skrevet

Det gjør min gynekolog hver gang faktisk. Er visst noe inni der som kan kjennes bedre den veien samtidig som den "riktige" veien om noen skjønner. At de kommer bedre til på en måte.

Om det er noen her inne som vet hva, så forklar gjerne bedre enn meg, hehe.

Skrevet

NEI det har jeg aldri opplevd. jeg har født 3barn. men nå tok ikke legen GU for det har de gått bort ifra sa han. hvert 3 år anbefaler de sa han. jeg tok GU da jeg ble gravid siden jeg har hatt celleforandringer før. for de tar ikke GU lenger når man blir gravid sa han. bare hvis det er noe spessielt..

Skrevet

ekkelt ja... ikke på 6 ukers kontroll, men bare sånn uten videre når jeg har vært på kontroll.... har lurt på mange ganger ka f.. han gjør det for..ikke vet jeg,,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...