Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Gutten min på 2.5 år har hatt omgangssyke i 4 dager. Natt til fredag spydde han jevnt hele natten, ellers har han spydd en til to ganger hver natt. Er det vanlig at sykdommen varer så lenge, eller bør jeg oppsøke lege? Vær så snill og svar.
M&T mamma Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Det viktigste er allmentilstanden hans. Tisser han? Drikker han litt som han greier å holder på og hvor sliten er han. Om han ikke får i seg veske i særlig grad og tisser lite/ingen ting så burde du kontakte lege med en gang. Uttørking er skikkelig skumle saker for så små barn. Er han bedre enn dette er det vel bare magefølgelsen din du skal følge. Er du veldig usikker så synes jeg du skal kontakte lege, om ikke annet for din egen del slik at du ikke må være så engstelig for ham. God bedring for sønnen din!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Takk for svar. Han drikker som vanlig. Almenntilstanden hans er bra. Om dagen merker vi ikke at han er syk annet enn at han til tider er litt slapp. Men det går som regel over etter 10 - 15 minutter, så er han normal igjen.. han spiser ikke så mye, men holder på det han spiser og drikker hele dagen, men spyr etter leggetid. Synes bare det har vart så lenge. Både jeg, faren, niesen og onkelen hans har hatt det i samme periode, men vi har alle blitt friske igjen på under ett døgn. Igjen tusen takk for svar
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Her har vi hatt akkurat det samme. Minstemann ble syk natt til fredag og spydde ofte og jevnt første natten. Etter dette har han spydd en gang hver natt, og allmenntilstanden har vært bra, ingen feber, men har spist litt mindre enn vanlig. I mellomtiden har vi voksne hatt det også, og det gikk mye fortere over på oss. I natt(natt til tirsdag) var det første natta han ikke har kastet opp. men han har fortsatt løs mage, så er hjemme fra barnehagen i dag også. Skikkelig seigt virus detta :-) Tror som de andre her at så lenge de ikke blir dehydrerte og allmenntilstanden er bra at det ikke er no fare på ferde. God bedring :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå