tottelott Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Hei hei!! Datteren min runder hvert øyeblikk 6 mnd. Vi begynte med grøt da hun var 4 mnd, får nå en hel posjon til kvelden. Jeg ammer henne til alle måltidene fremdeles, grøten er kun tillegg mellom ammingene og på ingen måte noen erstatning for noe. Det jeg lurer på er hvordan legger dere med 6 mnd gamle babyer opp dagen med tanke på mat. Gir dere to måltider med fast føde, ammer dere like mye som før? Fortell!!!
FanteGuri Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Nå er Sunniva 7 mnd og 3 uker, men svarer deg likevel. Da Sunniva var 6 mnd, var hun allerede oppe i to porsjoner grøt, hun hadde fått grøt siden hun var 4 1/2 mnd. Da hun var 6 1/2 mnd, begynte vi med middag. Har fram til nå ammet henne (eller gitt mme, jeg delammer) før maten, men melkeproduksjonen er kraftig redusert. Dette er naturlig når barna begynner å spise flere måltider med fast føde, ungene vil heller ha mat å spise seg mett på, enn mm, og slik skal det jo være når de stadig trenger mer energi til å vokse og utvikle seg. Mm blir da tørstedrikk.
tottelott Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2008 Takk for svar! Når på døgnet ga du grøtporsjonene, og hvor mange ganger i døgnet ammet du, sånn cirka?Når du begynte med middag, ga du grøt på kvelden da?
FanteGuri Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Jeg har gitt grøt morgen og kveld, og middag til middagstid. Har ammet 3-4 ganger daglig, samt at jeg har gitt mme før middagsmaten. I disse dager er det endret seg noe.. I dag har jeg kun ammet henne 2 ganger, og gitt mme før frokostgrøten og før middagen. Tuppa er lite interessert i puppen, derfor får hun oftere flaske, er ikke likt for alle barn, så dette er bare en av mange ulike måter å gjøre ting på...
Lykkeliten og jeg Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Han er 6 mnd om en uke og han får grøt på formiddagen/tidlig ettermiddagen, middag i middagstider og når jeg skal legge han, får han enten grøt eller så prøver jeg å gi han velling på flaske. Men han nekter å ta flaske (skal bare bite på den) så det blir mest grøt.
tottelott Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. januar 2008 Gir du da full porsjon med grøt på formiddagen og kvelden. Med full posjon mener jeg ca 120 ml MME og ca 1, 5 ss grøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå