Gå til innhold

Blir litt provosert av enkelt her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her spør folk i hytt og pine om hvor mye enn har lagt på seg til hvilken uke... Satt her nå å leste i et innlegg lengre ned her, at det er noen som skriver at de lurer påom de som ikke har gått opp noe eller bare gått opp et par kilo lyver.. Synes dette blir så teit, jeg har selv ikke gått opp noe, har blitt tynnere i fingrene og ser det sånn ellers godt på kroppen, og merker det på gensere..men magen og puppene har vokst endel men har igjen spydd siden testen viste pos... er nå 23 uker, skulle heller hatt et svangerskap uten spying og heller lakt på meg noen kilo...

Alle er forskjellige, og kan ikke skjønne hvorfor folk skal tro at vi lyver..

Kan vi ikke bare godta at alle er forskjellige og har forskjeliige kropper???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor selvsentrert kan man bli? Kanskje du kan se det fra en litt annen synsvinkel: Mange som ikke har lagt på seg noe, eller veldig lite, har iblant en veldig skrytende og hovmodig tone - som om de er så mye sunnere/bedre enn oss som har lagt på oss mer. Har sett folk som har lagt på seg her få intime personlige spm. som om: Var du overvektig før du ble gravid, trener du, spiser du mye godteri? etc.

Tenk litt på det også. Gjensidig respekt er det noe som heter, og det mangler iblant når man diskuterer vektøkning her.

Skrevet

Støter deg anonym som startet denne tråden... Jeg er selv i uke 23 og har lagt på meg 10 kilo, men i mitt forrige svangerskap gikk jeg opp 5 totalt, så jeg ser hvordan begge parter har det..Nå er det jo mange som ikke har lagt på seg noe spess her som også som får de intime spørsmålene, jeg har fått de, va du overvektig fra begynnelsen av?? hadde du kanskje nok å ta av..

Støtter forslaget ditt om å godta at alle er forskjellige...

Skrevet

Synes nesten det virker som det er om å gjøre å legge på seg minst mulig....Virker som mange er mer bekymret for vekta enn at ungen har det bra.

Skrevet

Vi gjør jo ikke akuratt noen for å ikke legge på oss da, matlysten er riktig nok ikke på topp, men spiser 4-5 ganger om dagen, jeg kan jo ikke gjøre no mer enn det... slanker meg ikke akuratt... spsier det jeg klarer... Jordmora sier det ikke gjør noen ting, ungen ligger akuratt på måla, og alt ser fint ut...

Tror nesten dere andre er litt missunnlige... virker jo sånn

Skrevet

Begge deler er like normalt... alle er heldigvis ikke like:)

Skrevet

Jeg for min del bryr meg katten om hvor mye eller lite folk har lagt på seg... Forstår heller ikke hvorfor folk gidder å bruke tid på å måle andres vektoppgang - ei heller at noen gidder å la seg provosere av det... Ikke gidd å les det; det er jo så mye annet kjekt å bedrive svangerskapet og kveldene med :)

Skrevet

Hm

Jeg la på meg 26 kg i første svangerskap, uten at jeg satt å gumlet i meg godteri og slikt. Mye av det var vann som forsvant umiddelbart etter fødselen. Resten forsvant stort sett i ammeperioden.

Jeg følte meg fin og var i god form.

Så buhu til dere som er redd for neon kilo.. :-)

Skrevet

Det er vel mere det att nesten ingen legger på seg lang ut i svangerskapet som jeg selv synes er rart. For i min vennekrets å andre som er gravide så er liskom det å legge på seg litt vanlig. Er enig i enkelte her att det liksom status å legge minst mulig på seg å jo lengere man har gått jo bedre er det att man ikke har lagt på seg i det hele tatt. Att enkelte er ekstemt kvalme å sliter med det har jeg stor forståelse for, men finnes det virkelig så mange som sliter att dem ikke har lagt på seg ett gram langt over halveis?

Skrevet

Du tror alle som legger på seg mer en 2-3 kilo er misunnelig på deg? Uff, at det går an å være så selvopptatt og smålig som deg sier jeg bare.

Du kommer jo med eksempel på den ekle og hovmodige holdningen mange utviser her overfor de som legger på seg noen flere kilo.

Synes du kan ta med fordommene og selvopptattheten din og forsvinne herfra.

Skrevet

Jeg la på meg over 20 kg forrige gang, og denne gangen har jeg ikke gått hverken opp eller ned (17 uker) så langt. Ja, folk er forskjellige, og svangerskapene er også forskjellige, så det er ingen vits i å lyve. Enig med HI. Dessuten kan man jo være anonym, så hva er poenget:)

Jeg tror også at mye av det man eventuelt legger på seg i løpet a de 9 mnd, er vann, og det raser av etter fødselen. Så ikke stress med vekta, er jo så mye annet koselig å tenke på i denne tida!

Skrevet

Enig med deg. Ingen er bedre eller dårligere enn andre her, spesielt ikke basert på hvor mye eller lite man legger på seg i svangerskapet.

Synes alle bør nyte graviditeten mest mulig, det viktigste er at barnet har det bra:-)

Skrevet

Må si at helt siden jeg begynte å lese debattene her på bim har jeg alltid synes at disse vektdebattene er noe tullete greier. Hvorfor må vi jenter være så opphengt i vekt?? Alle er forskjellig, både som ikke-gravide og gravide. Noen legger lett på seg, andre forblir som en strek uansett hvor mye de gjør for å unngå det. Og når man er gravid blir det gjerne enda vanskeligere å "styre", hormoner påvirker kroppene våre på mange forskjellige måter.

Om man legger på seg 5 eller 20 kilo har ikke bare med kosthold å gjøre. Noens forbrenning endrer seg totalt når man blir gravid. Har ei venninne som var 50 kg og som med sunt kosthold og livsstil la på seg 25 kg under begge sine graviditeter! Selv er jeg motsatt, nå i uke 22 har jeg bare gått opp 1 kg. Føler slett ikke at det ene er status framfor det andre, det er jo bare for dumt!

Etter mitt syn burde vi heller fokusere på kosthold og livsstil uten å dømme hverandre. Vi har alle våre svakheter.. Men det burde jo heller være et mål å støtte og oppmuntre hverandre til et godt svangerskap både med tanke på oss selv og barna vi bærer frem! Lykke til alle sammen, nyt graviditeten med den kroppen du har!!!!

Skrevet

Jeg har gått ned 7 kg i løpet av svangerskapet, og opp igjen 2. Er nå 25 uker på vei, så tipper de to kiloene bare er vekten av barnet pluss "tilbehøret". Det eneste som bekymrer meg er at fingrene mine har krympet så fælt at forlovelsesringen min ikke sitter ordentlig lengre!!! Tenk om jeg mister den!!!

Skrevet

til amnonym 21.29....de som har gått ned eller ikke har lagt på seg er ikke skrytende eller hovmodig, men fortvilet!!!! aner du hvordan det er å kaste opp i mangen mnd? aner du hvordan det er å være konstant kvalm? aner du hvor vanskelig det er etter fødselen når en er skinn og bein og skal begynne å amme, eller å gjennomgå en fødsel når musklene er tært på? haddde eg valgt ville eg heller gått opp 10 kg enn ned 10 kg, gjekk ned 10 kg sist gang og strever med det enda...

Skrevet

Er så enig så enig med HI. Annethvert innlegg er jo om vektNEDGANG! Og på meg så virker det som skryte-innlegg!! Det finns et forum om spiseforstyrrelser.. Kan ikke dere jenter som bare tenker på vekta skrive innlegg der?? Så slipper vi å høre om hvor tynn dere er blitt i fingrene.. Og går dere opp noen gram er dere snar med å skrive at puppene er blitt store å fine, så det er der kiloene sitter.. Bra dere holder dere fine å fjonge jenter!! Selv er jeg halveis i svangerskapet, har gått opp 7 kg, så jeg er nok ENORM i deres øyne!!! Men babyen er frisk, jeg er i fin form, så de kiloene skal jeg atter en gang klare å amme av meg!!

Skrevet

til amnonym 21.29....de som har gått ned eller ikke har lagt på seg er ikke skrytende eller hovmodig, men fortvilet!!!! aner du hvordan det er å kaste opp i mangen mnd? aner du hvordan det er å være konstant kvalm? aner du hvor vanskelig det er etter fødselen når en er skinn og bein og skal begynne å amme, eller å gjennomgå en fødsel når musklene er tært på? haddde eg valgt ville eg heller gått opp 10 kg enn ned 10 kg, gjekk ned 10 kg sist gang og strever med det enda...

Skrevet

Poenget med dette innlegget va at hvorofr skal vi som ikke har lagt påoss noe spess bli anklaget for å lyve??? Jeg kan da ingenting for at jeg ikk ehar lagt på meg, spiser mat, flere ganger til dagen, spiser is så holder, snop er jo bare så fantastisk godt.... Så blir vi annklaget for spiseforstyrrelser.. hallooo??? hva er galt med dere??? Vi svarer på innlegg som alle andre, skal vi liksom la være å svare på hvor mye vi har gått opp når folk spør??? om vi har gått opp 1kilo, eller 10 så har det ikke en forbanna ting og si, så lenge alt er fint med mor og barn er d vel samme faen!!!! men vi må ha lov til å svare på disse vektoppgang innlegga vi å, uten å bli anklaget for lyve... Jeg kan ingenting for at puppene og magen vokser, mens jeg har minsket andre steder på kroppen.... Jeg har litt og ta avfra før, så det er jo ikke farlig...

Spurte legen min om hvordan det påvirket kroppen min at jeg en liten periode ikke fikk i meg så mye mat, klarte bare litt, det hadde ingenting å si, barnet tar det d trenger...

La oss nyte disse dagene jenter, og ikke klag på hverandre.. vær fornøyd med deres egen kropp

Skrevet

spiller kiloene noen rolle egentlig???

er det meningen att man skal opp 20 kg så skjer det uansett om du spise lite, spyr, trener etc.

ekstra kilo er bra for babyen, å di går jo bort etterpå di er der bare noen måneder, PGA baby i magen, ikke noen annen grunn!!!!

mann ammer jo bort kiloene senere.....

Skrevet

Helt enig med deg, er så lei av alle de skryteinnleggene om hvor mange kilo de har tatt av etter de ble gravide, eventuelt hvor lite de har lagt på seg, så tynne fingre de har fått etc.

De utseendebesatte burde spare oss andre for det provoserende skrytet, og heller skrive om det på andre forum -som f.eks. forum for spiseforstyrrelser, slanking etc.

Selv gir jeg blaffen i om jeg legger på meg 5, 15 eller 25 kg. Det er babyen som er i fokus hos meg, ikke kroppen min -den kan jeg alltids tenke på etter at babyen er født frisk og sunn.

Skrevet

Etter å ha lest meg nedover hele tråden her har jeg lyst (sikkert nok en gang) å komme med min historie, nettopp fordi at jeg er en av de som har hvert og er veldig stolt av å ikke å ha gått OPP i vekt enda.

Dette er mitt 5. svangerskap.

Med de 4 forrige unga veide jeg 45 kg før graviditet, jeg la på meg mellom 30-35 kg innen fødsel. Jeg sleit med bekkenet og måtte ty til krykker fra før uke 10. Alle kiloene har rast av meg innen 3 mnd etter fødslene.

For 3 år siden tok jeg P-sprøyta og gikk opp fra 45 til 72 kg, det siste året har jeg slitt ræva av meg for å gå ned 10 kg, uten hell :(

Nå, som gravid for 5. gang, kom svangerskapskvalmen å tok meg på senga, har aldri opplevd dette før. Hvert kvalm fra starte og sliter litt enda, uke 21. Jeg gikk ned fra 69 til 63, JIPPI, endelig, tenker jeg.....

Det kommer noe "godt" ut av kvalmen, det skal sies at jeg kaster ikke opp, men blir kvalm av matlukt og mister lysten på mat store deler av døgnet.

Bekkenet har ikke startet å krangle enda, det er så deilig å slippe, bedre å være småkvalm. Jeg har mange uker igjen, men håper at jeg denne gangen slipper krykker og 35 kg ekstra. 20 kg er greit, det skal jeg takle.

Så jeg mener ikke å skryte meg over og forbi noen, for ingen er vi like, men det at jeg har gått ned noen kilo nå i starten, føles godt for meg, men jeg veit også veldig godt hvordan det er å legge på seg, både tidlig og mye.

Skrevet

de som har gått ned eller ikke har lagt på seg er ikke skrytende eller hovmodig, men fortvilet!!!! aner du hvordan det er å kaste opp i mangen mnd? aner du hvordan det er å være konstant kvalm? aner du hvor vanskelig det er etter fødselen når en er skinn og bein og skal begynne å amme, eller å gjennomgå en fødsel når musklene er tært på? haddde eg valgt ville eg heller gått opp 10 kg enn ned 10 kg, gjekk ned 10 kg sist gang og strever med det enda...

maria isabell

Skrevet

Hei.

Jeg lyve ikke om vektøkning! Grunnen til at jeg er glad for at jeg FORELØBIG bare har gått opp ca. 3 kilo er fordi jeg alt er en stor jente. Jeg gikk fra å være tynn til å bli tjukk og har bare blitt værre etter mitt første sv.skap. Jeg sliter skikkelig med selvbilde og vekt når jeg ikke er gravid, og er derfor veldig glad jeg ikke har økt for mye til nå. Men jeg er bare halvveis, det kommer mer. det er jeg sikker på.

Vi svarer jo bare på trådene om vekt her. Jeg hadde svart om jeg hadde lagt på med 20 kilo også. Jeg syntes det er veldig rart jeg ikke har gått opp mer. Vi er forskjellige alle sammen. Jeg står til og med oppført som en som ikke vil vite vekta si hos lege og jordmor. de informerer meg bare om økningen. Og etter sv.skapet skal jeg få hjelp til å gå ned. Noe som alt var planen før jeg ble gravid.

Så hvorfor lyve om vektøkning? mann lurer kun seg selv. Andre bryr seg jo egentlig ikke. Vi har nok med oss selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...