så gla' Skrevet 1. februar 2008 #201 Skrevet 1. februar 2008 Jeg måtte dele opp innlegget. Er så lei av å miste masse tekst... Velkommen til dere nye. Koselig at dere vil henge her sammen med oss. Jeg håper at alle snart får sitt største ønske oppfyllt, og vil minne på at her kan vi henge selv om vi blir gravide. Tråden er ikke bare for oss som prøver *S* Koselig å følge de som er gravide også. Anki72; Jeg krysser fingrene for at blødningene ikke betyr at noe er galt. Lykke til hos legen i dag. Vi tenker på deg *klemme* Skrekkblanda fryd; Ah, så er du endelig et fullverdig medlem ja ;-) Gratulerer med 30 års dagen som var i går. Nå ligger du vel og får deilig spa. Kos deg masse! Kiss 10; Hei og velkommen hit. Så spennende tid du går i møte. Håper vi får høre masse om symptomer osv... Du får korrigere IKM om den ble feil. Lykke til og kos dere masse. Mortine; Leit å lese at dere måtte avbryte svangerskapet. Håper spira sitter igjen snart. Har dere begynt prøvingen igjen eller må dere vente med å prøve igjen? Kjærestetur til Kiel hørtes koselig ut. Høres ut som en fornuftig og omsorgsfull mann du har. Men, ble det noen tur med det været som var? nr3hososs; Utrolig trist det dere går igjennom nå. Å få et nytt barn vil vel ikke gjøre sorgen over å ha mistet gutten deres mindre, men kanskje lettere å bære. Man får liksom fokus over på noe annet. Godt at dere prøver igjen. Jeg mistet selv en gutt for snart et år siden (april), og vi startet prøvingen så snart vi kunne. Pga infeksjon ble jeg igangsatt i uke 25. Vår lille gutt fikk leve i 2 dager. Har skrevet litt om det inne på profilen min. Nå er jeg vel i 3. eller 4. pp etter MA i oktober. Det var i uke 12. Det har vært mange tøffe tak det siste året, men vi gir ikke opp. Mrs.Moody; Verden kan synes urettferdig til tider. Håper det klaffer igjen for dere raskt. Lykke til. IKM betyr forresten "ikke-kommende-mens" Det er altså den dagen vi forventer mens, men som vi ikke ønsker skal komme....Hva er forresten GBS? Litamora; Jeg har også vært inne på tanken å vente for ikke å få et barn født så sent på året. Men, greier nok ikke stå over prøvingen gitt. Selv om det ser mørkt ut denne pp... ca lykkelig; Skjønner tankegangen med skolearbeid, husbygging og baby. Men, er sikker på at du takler alt dette om lille spiren skulle sitte. Håper mannen din kommer på bedre tanker snart. Ikke godt når den ene vil, og den andre ikke. Dotten; Hvordan går det nå i disse EL-dager? Håper du er blitt frisk nok til å greie noen runder i høyet. Lykke til! snart4barn; Er det noen symptomer å melde? Nja...skeptisk; Du er vel midt i EL du også? Hvordan går det, får dere prøvd denne pp? Snowflake; Det har vært stille på deg noen dager. Vet hvordan det er når dumme tanta kommer. Håper dere er klar til ny dyst! *klemme* D&G; Tenker masse på deg vennen. Er dere klare til å starte prøvingen igjen med en gang? Visste ikke helt hvordan jeg skulle skrive deg inn på "lista", men det fikser du selv *S* Ellers har jeg ingen erfaring med SA, og hvor lenge blødningene varer. Mange opplever det vel som en kraftig mens som kan vare litt lenger enn vanlig? I dag skal snuppa til pappan sin igjen, og jeg får ta toget sammen med henne. Det er et forferdelig snøvær her, og jeg orker ikke kjøre i dette været. Det tar litt lenger tid å ta tog, men det får bare være. Lurer litt på om jeg skal ta en time i Oslo og bare kikke litt. Kjøpe VG og sette meg og ta en pils et eller annet sted. Kikke på livet. Nå er TR på retur, så får passe på mens jeg kan *S* Ønsker dere alle en riktig god helg! *klem til hele gjengen*
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #202 Skrevet 1. februar 2008 Huff, måtte skynde meg å "lagre" skjer stadig at innlegget mitt blir borte jo:( Anki72: hvordan går d med deg? Har blødningen stoppet?*håpa*håpe* Hos meg var d ingen tvil, blødningene er moderate nå. Håper bare at d ikke blir noe komplikasjoner nå i etterkant slik at vi kan begynne på nytt igjen så snart blødningene stopper.... Du lurte på om d gjorde vondt i et annet innlegg her: nei, hos meg gjorde d ikke spes vondt litt mer enn mens-smerter. Men d var jo ikke store perla som skulle ut, så hvor vondt d gjøe kommer vel litt an på hvor mange uker vi er.... Du skal jo til legen i dag, lykke til!! Jeg ringer fastlegen til uka og hører med han hvordan jeg skal forholde meg til d hele. Ønsker en ul slik at jeg kan få d bekreftet at all er ute... Ellers håper jeg at "tuva" har vært snill med dere. Vi i oslo hadde et forykende snøkav i går ettermiddag, tidlig kveld. Vinden er løyet nå... I dag er d vekselsvis sne og regn.....
så gla' Skrevet 1. februar 2008 #203 Skrevet 1. februar 2008 Hei D&G! Vi skrev innlegg omtrent likt nå *S* Vet du, jeg har vært så trøtt på morgenen denne uka og har ikke stått opp før klokka har "masa" meg opp. Kanskje fordi jeg har TR...vet ikke jeg. Det er i hvert fall utrolig godt å lese at dere ikke gir opp drømmen. Stå på vennen! *klemme* Ellers har jeg nå fått en del av bøkene jeg har bestillt, og burde vel absolutt sitti og lest nå. Men, fredag er liksom vaskedag, også skal jeg jo innover med snuppa. Jeg skal forresten bestille meg cb EL-tester. Bestiller dem etterpå *S* Synes det er både spennende og mindre stressende. Siden de slår ut på meg, trenger vi jo ikke mase i mange dager med plikt sex. Ja, for det blir litt sånn plikt, også blir litt av gleden over det borte. Satser på kvelden på dag 12 og 15. Så får vi se hva vi får til i mellom der ;-) Blir neste helg det ja *S* Bestill deg cb. Er sikker på at du finner den da. Vi blir vel å teste omtrent samtidig vi nå da? Du er et par tre dager etter meg, er du ikke?
ca lykkelig Skrevet 1. februar 2008 #204 Skrevet 1. februar 2008 Heia D&G! Godt å høre at du er ved godt mot!!!! =o) E nå på tur til byen. Har time hos optiker, for å få meg nye briller. Det gleder jeg meg til. Ellers så har vi ei aktiv helg foran oss. Jeg har fritt i dag, men skal på tidlig jobb i morgen og sen søndag. I tillegg skal vi i 40 års kalas, som skal feires i en lavvo. Det blir skøy. Men må nok være forsiktig med alkoholinntaket, da jeg skal på jobb kl 1430 søndag. Neste uke har jeg husmorferie. Da er det første ukesamling i år, på videreutdanningen min. Så da blir jeg nok lite her inne =o( Ønsker dere alle ei skikkelig flott helg, og husk jobb godt dere som har EL ;o)
DOLCE&GABBANA-the one Skrevet 1. februar 2008 Forfatter #205 Skrevet 1. februar 2008 Hi-Hi....ja, vi må nok ha skrevet på "likt" Tar ofte en stund fra jeg begynner å skrive til jeg får lagret den....mye løping til å fra lappen:) Der var du jo så glà:) Godt å kunne sove lenge noen dager også! Tr og været har nok sin innvirkning! Kansje vi skulla startet opp en ny tråd igjen? denne ha jaggu blitt lang, scroller meg i hjæl jo.......hi-hi men allt for dere ladies;) Oi, pils hørtes fristende ut:):) Er nok tryggest å ta toget i dag, ja! Jeg, joiner deg og best noen cb el-tester i dag jeg òg! Er d crearblue sine du bruker? (brukte de sist) Aner ikke hvor lenge jeg skal blø sjøl? har ikke vært så mye i går og i dag. Så jeg håper på at d blir som et vanlig tantebesøk... Jeg begynnte å blø onsdag, så da er jeg ikke mange dagene etter deg nei....
så gla' Skrevet 1. februar 2008 #206 Skrevet 1. februar 2008 Tråden begynner å bli lang ja. Du fikser en ny en, ikke sant? ;-) Kopier "lista" så vi får med oss den over i den nye da *S* Mange og mye å holde orden på her nå *S* Nå har jeg best EL-test fra cb. Håper postmannen finner frem i tide med det været vi har nå da. Hadde tenkt å bestille GT fra cb også, men så kom jeg på noe jeg leste. I "bruksanvisningen" på GT fra cb sto det at testene ikke måtte utsettes for frost. Hva om de blir liggende i postkassa noen timer i kuldegrader??? Gjelder det samme for EL-testene tro.... Får vel bare Har du fått strimlene du bestillte? Greit å ta en sjekk på at hcg er ute av kroppen. Krysser fingrene for at spira sitter og blir i 9 mdr nå D&G. Du vet mange blir veeeeldig fruktbare rett etter SA, så dere får bare fortsette prøvingen der dere slapp *S* Håper du får ul da. Når jeg tenker meg om hadde jeg muligens en SA for mange år siden. Jeg gikk til legen og fikk tabletter som skulle få ut eventuelle rester og forhindre infeksjon. Jeg skulle reise til syden dagen etter, så derfor ble det sånn. Hadde helt glemt den episoden der ja. Det er over 10 år siden forresten, og jeg husker ikke hvordan ting fortonet seg i det hele tatt. Har vel fortrengt hele greia. Ja, ja...Nå er det frem med støvsugeren og vaskebøtta. Hva skal dere ha for noe godt til middag i helgen jenter?
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #207 Skrevet 1. februar 2008 Fredag er en fin dag!! :-) så gla; Godt å høre at det er flere som synder en gang i mellom med alkohol. Jeg skal nemlig til en venninne i kveld og ta et par glass vin... Visste ikke helt om jeg skulle ta sjansen, men siden jeg tross alt ikke er på prøving før neste mnd så kan det vel neppe skade. Du nevner i innlegget ditt at du mistet i uke 25 pga infeksjon. Har du skrevet noe om dette på annen tråd? (Jeg er som sagt helt fersk her inne og mangler nok det meste av all "elementær" kunnskap til slik kommunikasjon. Lærer vel etterhvert.) GBS er nemlig infeksjon. Streptokokk B. Utover at lillejenta ble en liten engel med en gang var hun det minste og søteste barnet jeg noen gang har sett og savner henne selv om jeg ikke ble kjent med henne. Gleder meg villt til å bli gravid igjen selv om jeg tror det blir et tungt svangerskap også.. Litamora; Noen må jo være født i desember også.Tenk om du får en liten jente på selveste Lucia-dagen..... ;-) snart4barn; har du begynt å prøve igjen etter utskraping 10 jan.08? Du nevner at du mistet i uke 18 ifjor, var det infeksjon for deg også? D&G; godt å se at du er ved friskt mot også krysser jeg fingrene for kortvarig tantebesøk. Hvor kjøper du disse EL-testene? ca lykkelig; vi også bygger hus. Dvs vi bor i den gamle delen på grunnflate 70kvm, også har vi bygget på 90kvm ekstra. Mye slit og litt moro. Men så får vi det jo slik vi vil ha det, selv om det tar utrolig lang tid. Håper vi blir ferdig til sommeren, har nemlig bodd sånn passe kummerlig siden mai 07 og er vel 6 mnd forsinket....... Og du...mine barn leker også doktor. Går aldri av moten. ;-) Vi måtte ta en samtale etter at gutten på nesten 4 hadde puttet en "Click-it" i rumpa på hun på 5. For å si det sånn. "Click-its" ble pakket vekk for en stund. Han haddenoen dager tidligere puttet en perle i nesa på seg selv! Dotten og nja...skeptisk; dere har El i en helg og kan jo bare kose dere masse med mennene deres! ;-) Ikke noe PC da!! nr3hososs; Sender masse gode tanker til deg. Føler litt at vi er i samme bås siden vi begge mistet ikke i desember? Er du tilbake i jobb? Selvfølgelig værre når man er nesten til termin slik som deg!! Synes veldig synd på deg! Møtte du bra helsepersonell under det hele? Tok de godt vare på både deg og mannen din? kiss 10; Velkommen til deg også. Fra å adoptere til å prøve selv er jo sikkert ikke lett. Godt å tenke på da at du er i begynnelsen av 30 årene tilfelle det skal ta litt tid!! Jeg prøvde EL test før vi ble gravide sist. Grunnen til at jeg ville prøve en EL test var at jeg da hadde gått på p-pille/mini-pille Cerazette et par års tid og var usikker på hvor lang tid jeg ville bruke på å komme i syklus igjen. Har såååå lyst til å løpe ut og kjøpe meg noen men er også litt redd for at jeg da skal bli helt opphengt i denne prøvingen. Men tilbake til spørsmålet ditt, jeg prøvde CB sin og den var ikke til å ta feil av. Min ga utslag på EL samtidig som jeg selv mente at jeg hadde det. Får veldig sterke smerter i eggstokkene når jeg har EL, så ille at sex faktisk ikke er så deilig selv om jeg får veldig lyst rundt den tiden..... "blush" anki72; Klamre deg til håpet! Ikke sikkert det er SA. Jeg hadde stor blødning i uke 8 med minstegutten (født 02) og også en stor blødning i uke 8/9 med Englebarnet mitt som først døde under fødsel i uke 16. På de to første barna hadde jeg også noen småblødninger og det gikk veldig bra. Nå ser det faktisk ut til at Tuva har dratt sin vei så da er det vel bare å gå ut og sette opp søppelstativ og alt annet som har veltet ute i gården. Og siden jeg da først er ute, så skal jeg jammen meg ta en lang deilig tur ute så har jeg iallefall litt god samvittighet i kveld når jeg er hos venninnen min og koser meg. :-) God helg alle sammen!!
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #208 Skrevet 1. februar 2008 IKM var visst når mensen ikke skal komme. Det er jo ikke 24 el 25 februar slik jeg skrev. Bare tull. IKM min er 11.02.08 den! Mens EL derimot, det er 24 el 25 februar..... Bare sånn til orientering.... siden vi jo er så åpne om ting her inne!! ;-)
så gla' Skrevet 1. februar 2008 #209 Skrevet 1. februar 2008 Hei Mrs.Moody! Jeg synes vi skal kose oss med litt alkohol så lenge vi kan. For noen kan jo prøvetiden bli lang (håper vi slipper det), og man skal jo leve også under prøvetiden. Dessuten vil det jo bli lenge til neste gang en kan kose seg med et glass, når spira først sitter. Kos deg med vin og jentene i kveld *S* Ellers har jeg skrevet litt om det jeg har vært i gjennom i profilen min. Jeg tror ganske bestemt at det ikke var streptokokker. Jeg hadde vannavgang i uke 18 og lå så på sykehuset til fødselen ble satt i gang i uke 25. Gutten vår var også veldig syk, og de øynet oss ikke store sjanser. Men, vi levde i håpet til det siste. Obduksjonsrapporten viste at han døde av en infeksjon, men at han ellers var frisk. Han var også det vakreste jeg har sett Mrs.Moody. Så bittesmå....Det er rart hvordan en kan sørge så mye, og ikke minst savne, til tross for at vi aldri virkelig fikk ble kjent med dem. Jeg håper for både deg og meg, og alle andre, at vi snart skal lykkes *krysse fingre* Det er sjelden lynet slår ned to ganger på samme sted, så neste gang går det bra *S* Jeg har hatt en MA i uke 12 etter dette. Dvs. den ble oppdaget i uke 12, men fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 7-8. De regnet med at det kanskje var noe galt med lille spiren, og at det var derfor. Men, jeg vil i hvert fall få tett oppfølging neste gang. Skal til ul annen hver uke fra uke 6. Det vil bli tatt utvidede infeksjonsprøver, og i uke 12 skal jeg på riksen i Oslo. Jeg har ikke tenkt å ta fostervannsprøve, men en utvidet ul og duo-test blir det nok. Har deres lille engel fått plass på minnelund eller noe? Vi hadde begravelse for vår lille gutt. Det var tøffe greier, men er utrolig glad for at vi har en grav å gå til i dag. Har bearbeidet mye av sorgen ved den stenen gitt. Vel, det er godt vi greier å reise oss og tenke fremover. Fortiden får vi ikke forandret, så da får vi bare fortsette å stå på for fremtiden. Håper alle englebarna snart får en liten søster eller bror. *klemme*
så gla' Skrevet 1. februar 2008 #210 Skrevet 1. februar 2008 Da er det fikset Mrs.Moody :-) Du må oppdatere oss på symptomer da *S* snart4barn?pr.igj:utskrapn.n10.jan, så ikm ca 9.feb? Mortine; IKM 9/10. febr Mrs. Moody; IKM 11. febr Dotten: IKM ca 15/16.feb. Nja..Skeptisk; IKM 15. febr Kiss 10; EL i disse dager. IKM ca 15. febr.? Snowflake: IKM 22/23.feb så glà:ca 24.feb Litamora: testet negativt på grav, tok eggl.test, litt usikker på resultat egentlig...?? -og aner ikke hvor i syklus jeg kan være, fjernet spiral 10.jan. Calykkelig: ikm månedskifte feb/mars nr3hososs; IKM? D&G; ? Gravide; Skrekkblanda fryd; termin ? Anki72; termin? Om noe er blitt feil, må dere bare kopiere og redigere. Klippe, lime, flytte, legge til osv......
Gjest Skrevet 1. februar 2008 #211 Skrevet 1. februar 2008 Hei igjen... skal egentlig ut og sette opp de søppelstativene og gå meg en tur, men det er litt ruskete ute så jeg sitter nå her og utsetter og utsetter selv om det jo er sååå deilig å gå en tur når jeg først kommer ut. Men, må jo svare deg først også så glad!! - Godt å høre at du ble og blir følgt opp ved neste sv.skap. Jeg kommer også til å få den oppfølgingen heldigvis. Kan jeg spørre om hvorfor du skal til riksen i uke 12? - Vi valgte å ta minnelund ikke begravelse. Uke 16 er jo juridisk sett "bare" foster. Til alle dere andre! Fortsatt god fredag!
så gla' Skrevet 1. februar 2008 #212 Skrevet 1. februar 2008 Jeg er ikke helt sikker hvorfor, men regner med at det er for å få en utvidet ul. Der inne sitter de jo på ekspertisen. Hvis dem har tenkt å ta fostervannsprøve, velger jeg å takke nei. Synes det er for stor risiko og ta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå