Gå til innhold

Ny tråd: OSS OVER 30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia laga en ny tråd igjenn jeg:)

Skrekkbl: Hvordan går d med deg?

Har du mye vondt ennå?

Håper du får hvilt deg!

Er du sikker på at d ikke er livmoren din som strekker seg?

Med Turbo hadde jeg vekselsvis vondt på høyre og venstre side av magen... D gikk ned til lysken og ilinger ned låret.... Husker jeg ringte lettere hysterisk til jordmor som kunne betrygge meg om at dette var heeeelt normalt.

Håper virkelig ikke at egget har festet seg i egglederen:(

Blir lange timer frem til i morgen etterm om du er veldig bekymret, huff:(

Krysser fingrene om at allt er i skjønneste orden:) Lykke til!

Snart4b: Heisann! Kansje du skulle tatt en telefon til sykehuset for å høre om hva de tror d er? Ikke lett d der, jeg husker jeg var veldig "sår" i magen de førstedagene..... Fikk mens igjenn 26 dager etterpå, da fikk jeg en del smerter og de siste restene "kom" da følte jeg...

Men d kan jo også være et vanlig januar-bug du har fått! God bedring ihvertfall:)

litamor: Velkommen hit til oss over 30:) Når venter du IKM?

Andre: Har dere noe sladder????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

arti at du spurte om dette med IKM, er nemlig fersk i denne runden (har 2 barn fra før), men husker ikke dette med forkortelser/regning etc... IKM= når du forhåpentligvis ikke får besøk av tante? *blush* huff, teit spm altså.

Jeg tok ut spiralen på torsdag forrige uke, blødde litt søndag (trodde det var tante, men det var så lite) - ikke vet jeg når IKM, el osv er i vente. Oppgrader meg gjerne på regning osv dere som kan det :)

takk på forhånd :)

Skrevet

Ingen sladder her enda :)

Har egentlig ingen symptomer enda. Har ikm den 17. og venter og venter på, og ikke minst håper på, at tanta ikke kommer. Gidder ikke å teste før ev. noen dager etter ikm. Pleier å få mens ganske så riktig, så derfor har jeg nok spart mye penger på ikke å teste noen dager før ikm, for deretter å bli kanskje veldig skuffet. Blir liksom skuffet nok når tanta kommer! Klarer heldigvis å vente med testing. Er jo i min 18. pp, og har kun brukt 2 CB-tester, og begge har vært negative :( En i november 06 og en i oktober 07.....da jeg var ganske sikker på en positiv test, men den gang ei.

Håper veldig at legedamen så rett nå, da hun sa hun så at jeg hadde hatt el fra venstre eggstokk og ellers at jeg var hoven og veldig klar og fin for at et egg ville feste seg. Så da får vi bare se hva tiden vil vise da. Har egentlig ingen spesielle symptomer, men har jo hatt litt hodepine, litt stikkinger i magen o.a. Men mesteparten er vel bare innbildning. Er redd forhåpningene steg litt mye etter gu. Vel, vel. Håper alt er bra med dere, og ikke minst at vi alle får positive tester NÅ :)

God natt!

Skrevet

Gøy dere går for barn nr 3!

Vi ønsker oss 3, har fått 1 i hus en gutt på 21mnd:)

Helt riktig tolkning, er ikke helt oppdatert på forkortelsene selv:)

Har ikke erfaring ang spiral og 1.mens.....men kansje noen av de andre jentene er????

Du får legge inn prøving annen hver dag fremover,så kansje dere far en fulltreffer???:):)

Tips: på www.pernille.no kan du lese masse nyttig om sykluser osv

Skrevet

Ikke noe sladder ennå! Dagene snegler seg avgårde.... Jeg tisser og jeg tisser, håper det er et tegn på at noe er på gang:-)

Skrevet

Det er veldig stas med denne tråden for oss over 30. Følte meg veldig gammel her en stund.

Vi holder også på å prøve på nr. 3. Jeg har to (perfekte - synes jeg selv) fra før. Noen ganger tenker jeg - hva om det er noe galt med nr. 3 og vi ødelegger det fine vi har nå...Men jeg rister det heldigvis fort av meg, for jeg er rasjonell og vet at sånn kan man ikke tenke!

Skrevet

Jeg tenker akkurat likedan, går det ann å være så heldig å få 3 perfekte barn? Håper virkelig det!

Skrevet

Heia.

Hiver meg innpå jeg og!

Har siden jul vært inn på BIM å snoket, skrevet og lest. Etter som dagene (les nettene) gikk ble jeg bare mer og mer gravid, he he.

Tok i dag en test, og den viste negativ:/ Ble skuffet, men det hadde i såfall nesten vært en jomfrugraviditet. Litt innsats må jo til.

Skulle hatt mensen for ei uke siden (?????) Har diagnosen PCOS så det er nok grunnen til at den ikke kommer nå. Mensen har forøvrig kommet jevnlig det siste året, men men. Nå ville han vel spille meg et puss.

Ønsker dere alle ei god natt.

Skrevet

Hi-hi....ja, d kan virkelig gå en litt til hode å være her inne ca lykkelig:) Men må si jeg koser meg her! Velkommen hit:)

Hele forrige uke hadde jeg mange tegn på graviditet selv.

I dag er de foreløbig helt borte, men har ennå 6 dagertil IKM så jeg hååååååper på positiv test( vi har virkelig stått på)

Har dere barn fra før?Lykke til på ferden:)

så gla`: hvordan er formen? Er du i ruge-modus?

Skrekkbl:Lykke til på ul i dag, håper smertene er borte!!

dotten: må si jeg beundrer tålmodigheten din, bare 2 tester på så lang prøvetid. Men synes jo at denne gangen lover d jo bra for dere:)

Jeg er sprekkferdig av nyskjerrighet hver gang d nærmer seg IKM........-så jeg tester vel i helga:)

Harmoni+kropp: Ja, d er jo ikke gitt d å få et friskt barn. Men d er jo d vi ønsker for barna våre: og at livet skal gå dem godt!

Her er d orntli innevær i dag, ha en fin dag!

Skrevet

God formiddag jenter! Her er det også drittvær i dag. Det regner bortover innimellom....Hadde kort dag på jobb i dag, og heldigvis ingen inspeksjon. Regntøyet lå nemlig hjemme.

Formen er stigende. Jeg er så absolutt i rugemodus. Drikker lite kaffe og har kutta ned masse på røyken. Men, flyr og tisser hele tiden, og er litt usikker på om jeg fortsatt har uvi. Har ikke vondt og føler meg ellers i bra form. Er uansett for tidlig for symptomer vel. Er jo bare 4 dager siden EL. Det er som dere skriver tidligere her, at en blir litt preget av å være her inne. Men, er jo så koselig og spennende å følge hverandre, så er ikke lett å slappe av heller. Koselig at flere slenger seg med på tråden :-)

D&G; Så det er litt mindre symptomer i dag. Dem kommer nok tilbake skal du se. Og som du sier, har du ennå 6 dager til IKM, og da kan de vel komme og gå litt. Krysser fingrene. Blir spennende til helgen. Nå må du være flink og fortsette å oppdatere oss ;-)

Håper vi får positiv melding fra skrekkblanda fryd i løpet av dagen også.

Dotten; Det må jeg si, to tester på alle de pp, er jo bare beundringsverdig. Du har nok spart ganske mye da ja. Jeg bruker strimlene fra billig-test. Synes graviditetstestene deres fungerer helt greit. De er ikke så dyre heller. Og jeg har ikke tålmodighet til å vente til over IKM, så det blir gjerne noen tester hver pp. Jeg håper tanta holder seg unna, og at du kan komme med ordentlig gla'melding i løpet av helgen. Krysser fingre for både deg og D&G, og det er kanskje fler som tester til helgen?

Jeg må nok vente ennå en uke før testing. Regner med at jeg har IKM neste fredag eller lørdag, så blir kanskje test neste torsdag da. *håpe, håpe*

Ha en fortsatt fin dag.

Skrevet

Hei!

G&B: Ja, jeg kan vel "skryte" av litt tålmodighet, men er nok like nysgjerrige som dere, men har nesten per dags dato klart å holde meg med å teste. Har liksom tenkt hele veien at den tanta kommer vel sikkert nå også... noe hun har gjort hittil.... dessverre! Har bare et par dager igjen til ikm nå, men i morges kjentes det veldig som om hun var rett rundt hjørnet... som hver måned. Håper det bare er noe helt annet og ikke mensen... :)

Ellers har jeg fått resept på Pergo, som om det ikke skjer noe denne pp'en, kan jeg begynne med Pergo neste! Se om det hjelper! Spennende det også da!

Så gla': Har også vært inne på tanken med å kjøpe billigtester, men hver gang jeg har vært inne og fylt ut, og mangler bare å trykke på kjøp, har jeg rett og slett blitt forhindret, da vi har innimellom et litt ustabilt internett for tiden. Så glemmer jeg det, og da det nærmer seg ikm er jeg gjerne blakk.... he, he eller så får jeg aldri somlet meg til å bestille. MEN, neste pp (som jeg håper jeg slipper), skal jeg bestille el-tester og g-tester, da jeg også skal bruke Pergo for første gang! Da skal jeg bestille uansett om det tar meg hele kvelden :)

(Er ikke så glad i å bruke kredittkort på nett, selv om jeg aldri har blitt lurt).

Ellers masse lykke til til deg og G&B og alle dere andre også :)

Skrevet

Håper alle tante skremsler holder seg langt unna alle som ønsker henne dit peppern gror!!!

Ellers var jeg inne og smygleste på 1. tr nå. Skrekkblanda fryd er snart på vei til UL. Måtte alt være bra med den lille spiren, og at h*n har festa seg skikkelig på et godt sted! +++++++++++++++++++++++++

Skrevet

OPPDATERING:

UL gikk fint! Eggstokken(e) var normale. Det var et hematom i livmoren, men det kunne gå tilbake av seg selv sa han. Behøvde ikke betyr at jeg kom til å blø. Godt! :)

Han målte og satte meg tilbake nesten en uke, er altså bare 6+3, ikke 7+2 som jeg hadde regnet ut. Men det er i orden det. Regner med at terminen blir flyttet noen ganger til, er visst veldig vanlig. Og hjertet slo!! Utrolig. :) Den lille er 8,1 mm lang.

Skrevet

Åh, d var godt å høre at allt stod bra til med "oss over 30" microben:)

hi-hi-ikke store greiene gitt:)

Helt ening om at terminen blir sikkert flyttet.

Da er d vel bare å slenge beina høyt og nyte kvelden:)

Dotten: Jeg har fått tilbake mensen-murringene, hatt d nesten èn uke nå.....................forbereder meg på om at tanta kommer til uka, men d hadde vært jævli deili om ikke-tvi-tvi. Tanta di har jo ikke kommet, så d er jo fremdeles muligheter vettu:)

så glà: deili m kort dag, og ja murringene er tilbake....... Er nok av samme utålmodig kaliber som deg ang testing...-hi-hi. Litt spenning i hverdagen vettu:)

Nå er d middag jenter:):)

Skrevet

Ja i dag skal jeg kose meg. Er nok en litt bekymra type jeg har jeg funnet ut..nå driver jeg og grubler over det hematomet. TÅPELIG! Jeg skal være lykkelig over at Micro lever og koser seg :) :)

Så spennende med mensmurringer da. Ja, det synes jeg, jeg hadde nemlig også det da jeg ble gravid. Pleier å kjenne murringer i korsryggen og i noen ledd ved TR, men da er de mer eller mindre konstante. Denne gangen kom og gikk murringene fra en uke før IKM. Så jeg heier på dere!!!

Mannen er borte i forbindelse med jobb så her blir det Grandiosa til middag.

Skrevet

Hei, igjen!

Godt å komme hjem å få sette seg litt i sofaen før man må i gang med middagen. Ringte sykehuset i dag, og fikk snakket med en gynekolog ang. smerter, vondt i kroppen og svettingen om natten. Vi skulle se det litt an, for å se om det roer seg litt. Håper det. orker ingen komplikasjoner. Jeg vil bare komme i gang med prøvinga igjen. det kan hende jeg begynner på minipiller nå for å se om svettingen, som antagelig er hormonelt, gir seg. Blir nok ikke gravid igjen med en gang uansett, så det kan hende det lønner seg å stabilisere hormonene, så kanskje det går fortere? Sitter her med skikkelige hetetokter. Føler meg som en gammel dame i overgangsalderen:)

Skrekkblanda fryd: Så deilig at alt så bra ut!! Nå er det bare å kose seg litt framover, å prøve å legge bekymringene på hylla (for det er jo lett:) ).

Dotten: Nå synes jeg du har prøvd lenge, så nå er det din tur igjen snart. Brukte du så lenge på førstemann også?

Skrevet

God morgen jenter! *gjespe* Hadde det ikke vært for at jeg er blitt bim-avhengig, kunne jeg nok sovet en halv time til om morgenen. Men, må jo innom her før jeg går på jobb. Hi, hi...

Skrekkblanda fryd; så deilig at alt var bra med lille spiren. Bare å håpe at hematomet går tilbake, og at du slipper mer vondt. Sa han noe om hvor i livmoren hematomet lå?

D&G; Det blir litt ekstra spenning både med testing før IKM, og å være her inne. Den trenger jeg absolutt. Virker som om tiden går litt raskere. Snart er det helg *S* Du skal teste, og jeg kommer til å begynne på den store symptomjakten ;-)

snart4barn; Gå til legen og få tatt en blodprøve for å sjekke hormonbalansen. Jeg trodde også jeg hadde kommet i overgangsalderen. I perioder sliter jeg med nettopp smerter i magen og hetetokter. Spesielt om nettene. Våkner av at jeg "bader" i svette, og må snu dyna. Men, ikke noe galt med hormonene mine. Men, etter å ha fulgt litt med, har jeg funnet ut at de gjerne kommer noen dager rundt EL og IKM, så er vel kanskje noen topper som utløser det. Lykke til!

Ellers er jeg litt usikker på om jeg er kvitt uvi. Flyr på do veldig ofte, og får sånne kvalmebølger. Kvalmen har jeg hatt før sammen med uvi også. Kjedelig og gå sånn og hangle. Hadde kvalmen og hyppige dobesøk skyldtes noe annet, ja da skulle jeg ikke klage.

Herregud, tiden flyr. Får hive meg rundt og komme meg i dusjen. Ha en fin dag alle sammen!

Skrevet

Hi-Hi.....godt å høre at d er flere som er avhengig:):):)

Benytter jo enhver annledning å titte innom om hvordan d står til med alle her inne:)

Ikke mye spennende som skjer med meg, har fremdeles de murringene.....håpe-håpe:)

De forrige svangerskapene hadde jeg ikke mange symptomene: trett de første ukene, murringer, ømme booobs og litt halsbrann...

Sist gang (som endte i ma) var jeg desv også plaget med vonde hofter..

så glà: flott at du trapper ned på røyken, jeg har fremeles lyst på røyk. Men har en deal med helten om å ikke begynne på igjen (synes d blei et evig pes fordi jeg ikke ville at turbo skulle se mamma røyke) En siste stein i allianseringen er premien;) +4kg over rumpa-blæh:(

Kansje du skulle ha fått sjekka om du har fått tilbake uveièn?

Jeg blei forresten inspirert av deg om å spise litt sunnere, tusen takk:)

Nå har sneeen såå si forsvunnet,vått og trist:( Hører d skel visst bli kaldere igjen.....

Ha en strålene dag jenter:)

Skrevet

Hei!

Ingen tante i dag heller, men kjenner etter hele tiden nå altså. Er liksom sååå spent, så jeg spenner vel på meg tanta tenker jeg ... he, he. Har litt "vondt" i magen også, men ikke direkte vondt heller. Bare litt rar. Kjennes ut som når tanta kommer, men håper jo hun holder seg unna. Har ikm i morgen, så vi får nå se. Redd jeg blir superskuffet om hun dukker opp ja, men egentlig ikke overrasket!

Skrekkblanda fryd: Så bra alt sto bra til med mini... En uke fra eller til spiller ingen rolle, så lenge den lille har det bra :) Ikke heng deg opp i hematomet nå da. Du er gravid med en levende liten spire. Det er det du skal tenke på nå. Ikke lov med bekymringer :) Lett å si ja...vet det :)

G&B: Håper dine murringer viser seg å være noe helt annet enn tanta :) Når du har hatt dem så lenge som en uke, MÅ det jo være noe annet :) He, he. Krysser fingrene for det.

Snart4barn?: Huff ja. 18. pp er lenge. Håper det er noe denne gangen, men skjer vel ikke noe nå heller. Førstemann tok bare 4-5 pp'er, så hvorfor det tar så lang tid nå, må gudene vite. Vil ha spire nå :) Håper det ikke tar så lang tid for din del å bli gravid igjen da. Så frem til at kroppen blir fort restiturert igjen, er det jo bare å sette i gang, om dere er klar for det :) Masse lykke til altså!

Ha en fin dag :)

Skrevet

Hei, hei! Nok en arbeidsdag over. Tisser ofte i dag også, så leverer nok en urinprøve hos legen i morgen. Tenker med død og pine på at jeg kanskje må ta en penicilinkur til. Jeg blir så dårlig av den. Men, må man, så må man.

D&G; Har du bestemt deg for hvilken dag du skal teste?

Dotten; Når har du tenkt å teste da?

I dag venter jeg ingen hjem før om mange timer, og frem til det har jeg tenkt å være litt lat *S* Litt huskaldt her, så jeg skal ta med meg boka mi og krype under dyna. *snorke*

snakkes *SSS* og lykke til i morgen Dotten. Håper tanta har lagt ut på en laaaang reise ;-))

Skrevet

kult å se at tråden jeg fikk i gang er godt på gli enda. Kanskje vi da har termin rundt samme tid skrekkblanda fryd. Jeg har termin i slutten av august. Så det var litt av et under for oss ja. Jeg skal til legen i slutten av januar. Da er jeg 10 uker på vei... Lenge å vente, men utrolig spennende. Håper at alt skal gå bra. Januar har aldri virket så lang.

Skrevet

Må liksom innom her minst en gang hver dag. Har vært avhengig i over ett år nå:) Mannen min bare smiler og rister på hodet når han ser jeg tar frem laptop'en. Men, han vet også hvor mye det har hjulpet meg etter den tøffe opplevelsen i fjor. Det er så deilig å snakke åpent med mennesker her inne om noe man ikke deler med andre i "the real life":)

Har heldigvis vært i bedre form i dag, og natten var ikke så våt (av svette :) ) heller. Kanskje det verste er i ferd med å gi seg?

Spennende med dere som nærmer dere ikm nå. Hold oss oppdatert!!

Skrevet

God morgen! Spennende dager det her. Med D&G og Dotten. Krysser fingre.

Lurer på en ting jeg jenter. Er det noe som heter festesmerter? Vel, er jo egentlig kanskje en dag eller to for tidlig til at et event. egg skal feste seg (el lørdag), men våknet i natt med ganske vondt nederst i korsryggen. Nesten helt øverst på rompepartiet. Bruker å kjenne litt smerter der når jeg har el også. Smertene i natt satt bare bak der og spredte seg ut i sidene og rundt over hoftekammen. Det strålte liksom ned i høyre lår, og var annerledes en el-smerter. Vet ikke om det er noe som heter festesmerter en gang. Har hørt om festeblødning, men ikke smerter. He, he...blir litt tullete her. Var i hvert fall ganske vondt og holdt meg våken en times tid. Kan det ha noe med uvi og gjøre.....

Ha en fin dag jenter. Håper det blir masse spennende lesning her de neste dagene *S*

Skrevet

Hei!

Snart4barn?: Så bra at nettene begynner å bli bedre da. Får håpe kroppen driver å stabiliserer seg i riktig retning, og at du snart er klar igjen for nye forsøk :) Det unner jeg dere så absolutt :)

Så gla': I dag er jo egentlig testedag, har jo ikm i dag. Har ikke sett snurten av tanta enda, men vil nok ikke juble riktig enda. Kan jo hende jeg har talt en dag feil eller noe. Har alle mulig tegn på at hun er på vei, men håper jo at det ikke er det alikevel... Skal absolutt gi tilbakemelding så snart jeg vet noe. Enten det er positivt eller negativt.

Ellers vet jeg ikke om noe heter festesmerter, men hvorfor ikke? He, he. Man blir småtullete av dette ja. Har ikke tenkt så mye på baby og babylaging som de siste pp'en, men det er vel fordi det begynner å bli noen. Nei, lille spire. Nå må du komme på plass :)

Ha en fin dag jenter :)

Skrevet

Halloen jenter:)

Hjemme i dag med en syk liten turbo:( 39.4C i feber stakkar:(

Ellers så er jeg veeeeldig spent da vettu, tror dere d går bra å teste på lødag morgen? har èn clear blue cb (sånn som d forhåpentligvis blir ett plusstegn i) har ikm først på mandag. Murringene og stikkingene kommer og går, i går var jeg veldig plaget m halsbrann(kan man få halsbrann av knekkebrød mon tro? drikker kaffe, men lager meg alltid latte) hi-hi-dette begynner virkelig å gå meg til hodet, jenter. Mest sannsynlig blir d vel en negatig test, i og med at jeg ikke fannt el... Drømmte i natt at tr kom forresten......ko-ko;)

Dotten:jeg er sprekkferdig av nyskjerrighet på dine vegner;) D lover jo absolutt godt at ingen tr har dukket opp:) murringene kan jo også være graviditet vettu:)

så glà: hmmmm, d er ikke uvièn som spiller deg et puss? Men er også med på at d er vel ikke umulig m festesmerter?:) iogmed du kjenner el så godt mener jeg. Jeg kjenner IKKE el, har heller aldri gjort d....

UÆÆÆ.....dette er spennende:)

Og håpermye, så koselig du er innom og følger opp tråden din! Du venter bare på oss du, skjønner jeg;) Håper vi sees snar inne på 1tri:)

Ha en strålende dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...