Gå til innhold

Ny tråd: OSS OVER 30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å, nei,nei,nei..........hufffffffff for en nedtur så glà:( Ja, d hadde ødelagt min søndag òg! Men d er som du sier, bare å begynne planlegginga til neste pp:)

Hi-Hi----en utfordring d der å reise på besøk under el-tider. Men om dere tar noen runder på fredag før avreise og kjører på for fullt søndag når dere har kommet hjem, burde d jo i teorien holde????

Tenker da på overlevelsesevnen til både troll&egg:)

ja, d er godt vi ikke vet hva fremtiden bringer! Er jo ingen garantier for at dette svangerskapet skal gå bra heller, men sleit veldig med den usikkerheten når jeg var gravid med Turbo. Og d var ingen god følelse å gå med.... Så d skjer , d som skjer og så får jeg heller prøve så godt jeg kan og ta de forhådsregler som er annbefalt....

Hva om du kjøper en litt "hard" blomsterstreng og støtter opp rosene? De liker jo seg kaldt, så jeg vil tro d skal gå bra? Du kan jo prøve deg frem hjemme..... Nærmere påske får vi jo kjøpt blå-veis i potter, hva med å plante noen sånne, de kommer jo frem hver vår.. ja, savnet etter hva som kunne ha vært må være stort til tider!"klem"

Morsom historien om potteplantene forresten:) jeg gjør d samme selv:)

Har 4 krukker som har "overvintret" inne som d har begynnt å vokse igjen, som bare venter til å bli satt ut:) Ja, grill-lag kan vi jo få til etterhvert:)

Rolig dag i dag, strålende sol så vi må ut å ake etter luren:)

Vi hørs!

Skrevet

Det ordner seg nok :-) Lar ikke en pp bare seile forbi *S*

Blåveis i potte må jeg prøve å få tak i ja :-) Åh som jeg gleder meg til våren. I dag har det forresten vært skikkelig vårstemning ute. 6-7 varmegrader i skyggen, og strålende sol. Skulle ønske det var litt snø her også. Har blitt lite vinteraktiviteter på ungene. Ski og akebrett har bare så vidt vært fremme. Men, trenger ikke komme så kjempemye da.

Ble det en fin aketur D&G?

Skrevet

Heisann!

Inne etter en fin tur ute, lille Turbo tar helt av på akebrettet:) Helten kom hjem og tok over, lager middag og benytter da en liten tur innom dere:)

En liten oppsummering her nå på kommende IKM:

Snowflake: IKM 22/23.feb

så glà:ca 24.feb

snart4barn?pr.igj:?

Dotten? Frisk igjen forresten? Håper d:)

Calykkelig?

Litamora har du testet eller:):)?????

Nå får jeg vel lage litt brun saus og kalle inn gutta:)

Her serveres hjemlagde fiskekaker(mamma min har laget til oss)

Ha en riktig god middag!

Skrevet

argh...får jo ikke de ***testene!! så i dag kjørte jeg rett fra jobb til apoteket, kjøpte 2 clearblue, svidde av 1, og...negativ!? verste av alt at jeg trodde nesten ikke at det gikk ann, det går umulig ann å være mer "gravid" enn jeg er nå!? helt utrolig... kanskje for tidlig? men litt grenser for hvor mange tester jeg skal svi av også da, må jo snart ta meg ekstrajobb for å finansiere alle disse testene... jaja.

Ellers har helga gått med til pakking og utelek - her er det ihvertfall langt unna grillsesong - masse snø og full vinter hele helga, men regner selvfølgelig i dag da, vi må jo for all det ikke ha stabilt vær i mer enn 2 dager (hm...nå kjenner jeg at aggresjonen begynner å gå utover været - ikke bra...jaja)

Hvilken erfaring har dere med billigtester da, kjapp levering?

goo ettermiddag :)

Skrevet

Kopierte denne fra D&G. Koselig å prøve å ha kontroll på hverandre:). Har ellers vært en lang dag, så nå har jeg kost meg med "ungkaren" på TVN.

Har masse slim i dag, så kanskje er det el?? Vet jo ikke om jeg får el denne perioden iom. at vi nettopp har hatt utskrapn.. Men, det er jo lov til å håpe??

snart4barn?pr.igj:utskrapn.n10.jan, så ikm ca 9.feb?

Dotten?

Calykkelig?

Skrevet

Har smuglest litt her på bim og må bare si at dette var en veldig koselig tråd! Fint at det er flere over 30 som forsøker. Er selv en fersking å regne, og har vel knapt begynt min første prøveperiode, men man blir jo utrolig utålmodig alikevel ;-) Sitter selvfølgelig å lurer på hvor tidlig det er mulig å kjenne symptomer. Føler meg liksom så oppblåst *leravmegselv*.

For å komme med litt "tekniske data", så skal jeg (dersom jeg regner en 28-dagers syklus) ha el i disse dager med ikm 15. februar. Har aldri hatt noen god oversikt over syklus, men den har kommet regelmessig på samme ukedag, så jeg regner med at el skal være sånn rimelig etter boka. Jeg får vel kjøpe meg en dings dersom det ikke skulle slå inn på de første (evt. det første dersom tålmodigheten er ikke-eksisterende) forsøkene.

Skulle uansett bare si "Hei!". Er ikke sikkert jeg kommer til å skrive så mye. Aner at mye tid tilbragt her inne kan føre til tvangstanker, overregning og overtolkning av luft i magen i mye større grad enn det allerede er *ler*

Skrevet

Der har jeg og bestilt meg el tester og en haug med graviditetstester... er ganske desperat for å bli gravid... Har aldri vært problemer med å bli gravid, men for sikkerhets skyld skal jeg legge alt til rette denne gangen. Mistet min baby i slutten av svangerskapet for kort tid siden. Og tanken på en til baby er det som roer meg... Så no er det bare å kjøre på... Bare synd mannen min er så mye borte, så jeg frykter athan blir borte de "gode" dagene... Æsj... Vel... skal følge med her, og håper testene kommer i posten SNART!!

Skrevet

Dotten?

Calykkelig: ikm månedskifte feb/mars

Heia Godt folk!!!

Velkommen til Tråden Nja skeptisk og nr3hososs! Trivelig å høre fra andre også!! Hvor i landet hører dere til?

Da er jeg blitt ferdig med TR. Har allerede "lurt" mannen ett par ganger, men i dag så fikk han kalde føtter. Da begynner han å problematisere alt mulig, og at vi har NOK med de to guttene vi har. Jeg vil jo så gjerne at han skal ha like lyst som meg. . . . .

Her i nord kom sneen for fullt natt til søndag. Barna storkose seg ute i mange timer på søndagen. De måket, aket og lagde snehuler.

D&G: Tenker dere ser nå frem til grillsesongen? Her er det enda mange måneder til vi kan begynne å tenke på det.

Så gla: Fint at du blir videresendt til ØNH spesialist. Da blir du skikkelig sjekket opp. Strevsomt med øreproblematikk. Guttene mine har fått lagt inn dren to ganger. Nå strever de med språket, og yngstemann har logopedhjelp i barnehagen. Eldstegutten er også henvist til PPD, men nå er det ekstremt lange køer der, så når de får utredet han er uviss:( Jeg har spillet fotball selv i mange år. Nå trener jeg syvårslaget til gutten min. Det er skikkelig skøy!! Følger ikke spesilet med i eliteserie og slikt.

Snowflake: Føler med deg nå da du har fått TR. Men nye dager og nye muligheter skal du se :o)

Snart4barn: Høres veldig koselig ut med besøk av farmor på 97 år. Du får forsette med å ta godt vare på henne. Mange år siden jeg hadde besteforeldre.

Litamor: synd med neg test, men kanskje du testet for tidlig. Er de andre testene kommet?

Dotten: Hvordan går det med deg da?

Ønsker dere alle en fin tirsdag!

Her blir det uer, gulrotstuing og potet til middag i dag. Så må det jobbes litt med skolearbeid, både for liten og stor. Før det er fotballtrening klokka 6.

Skrevet

Bor midt i Oslo og har forsåvidt vært fornøyd med det. Har mange venner her, og gått på skole her i mange år. Har derimot aldri sett for meg at jeg skal ha barn i storbyen, så nå har vi kjøpt hus litt lenger nord, så nå blir det gode tider. Pusser opp og styler leiligheten her nå, så fryktelig masete og mye som skal ordnes. Blir fryktelig spennede nå som den skal ut for salg!

hm... går det forresten å få e-mailvarsling når det kommer nye innlegg her?

Skrevet

Svar til Nja... Skeptisk! Nei, man får ikke e-post varsling. Er ikke som på babyverden.no

Hei jenter.

Formen er ikke helt topp. Har vært på jobb i dag, men alt er kjempetungt. Skikkelig sliten. Håper virkelig formen er på topp snart, slik at jeg ikke går glipp av el.....! Har ikke rukket annet enn å skumme igjennom innleggene deres, men lover å komme sterkere tilbake i morgen :)

DA skal jeg lese og svare og kommentere og.... :)

Kopierte inn dennen også da:

Dotten: IKM ca 15/16.feb.

Håper alt er bra med dere jenter... :)

Klem

Skrevet

endelig!!! har testene kommet, hurra, hurra :) men, negativ da... i går..blæh... blir helt tullerusk i hodet av dette jeg altså :)

så gla - nord? i oslo eller lengre nord? bor i trøndelag jeg, så hyggelig om det er flere av oss lengre oppe :) var innom sykehuset i dag ifbm jobb, var på nippet til å gå innom fødeavdelingen for å spørre om man kan føde i vann der (har flyttet siden siste fødsel), men kom til at det kanskje var litt merkelig og overinvolvert av eg, ugravert og det hele...jaja. Det blir vel, er vel litt bortskjemt med å h væt særdeles fruktbar tidligere - i 20 åra - hihi...:) kanskje alderen tynger?

Dotten, kanskje vi er ganske likt i ft syklus da?? spennende dette :)

Lykke til ,god ettermiddag alle som en :)

Skrevet

Var kanskje meg du lurte på hvor langt nord vi skulle? Ikke veldig langt, dessverre ;-) Er vel en halvtime eller så utenfor by'n.

Når det gjelder svømmebasseng, så synes jeg heller det virker som et tegn på at du vet hva du vil, gjort det før og alt det der ;-) Viktig å planlegge da!

Håper ikke alderen tynger altfor mye *grøss*

Nei! Ut og lufte kjøteren!

Skrevet

Hei!

Litamora: Jeg bor også i trøndelag! Nærmere bestemt rett utenfor Trondheim. Bor her med mann, tre barn og har jobb her. Jobber som lærer i barneskolen.

I dag har jeg hatt stikninger og litt blodig utflod. Håper det er el. Kjennes ut som jeg har/har hatt el, så det er jo lov til å håpe at kroppen er i gang med en gang?

Skriver mer senere i kveld. Nå venter ungene på middag:)

Skrevet

Hei!!

Så koselig tråd! Jeg er over 30 (33) og vil gjerne henge med!!

Jeg tror jeg har ikm 9/10 feb, men er litt usikker. Måtte avbryte svangerskap fro 3,5 uker siden pga. alvorlig kromosomfeil.. Er derfor litt usikker på syklusen, men tror jeg hadde el i helga.

Jeg bor på østlandet, har ei jente på 4 år, og ønsker veldig å få flere barn. Jobber på en ungdomsskole.

Skrevet

Halloen :)

Dotten: IKM ca 15/16.feb.

Litamora: testet negativt på grav, tok eggl.test, litt usikker på resultat egentlig...?? -og aner ikke hvor i syklus jeg kan være, fjernet spiral 10.jan.

Så koselig at det kommer flere hit, kanskje "oss over 30" skulle vært et eget "rom"? Velkommen etter Mortine & co :)

Snart4barn - koselig med flere trøndere her, og 4 barn, det står det respekt av :) hvor gamle er de 3 du har da?

Er bare litt snar innom, må sjekke (selv om min bedre halvdel lurer på om jeg er i ferd med å gå fra konseptene) - jeg blir jo psykisk gravid av å hekte meg så på dette jeg... snakk om lettpåvirkelig :) hihi:)

Natta damer *gjesp* skal henge opp klær, så er det køya. Her i huset står vi opp klokka 6, så det er godt å komme seg i seng i rimelig tid :)

Skrevet

NEEEEEEEEEI, JEG BLØR JENTER:(:(:(:(

Da er dette eventyret over:(

Startet med litt brun utflod i går kved og våknet av at jeg hadde begynnt å blø i morges:(

Og jeg som hadde så god tro at denne gangen skulle d gå bra!

Skrevet

NEI, NEI, NEI.... Kjære deg D&G, så utrolig trist. Jeg har ikke ord kjære deg. Blør du mye? Det trenger jo ikke være en SA, men du må jo være superbekymret. Reiser du til legen? *trøsteklem*

Skrevet

Trøsteklemmer mottas med takk:):)

Tror nok at dette er en SA:( blør ikke så masse, bare når jeg er på toalettet (noe som jeg da er hver 10min for å sjekke) og litt i bindet. Kommet noe koagulert blod(sorry details) har heller ikke noe spes vondt, blødningene tar seg vel opp iløpet av dagen tenker jeg.

Var jo bare 5+2, så dette er vel bare en "forsinket" TR ifølge leger, så jeg har ikke tatt kontakt med legen min(har ikke ringt inn for å best 1.time heller)

Håpet om at d skal gå bra er jo der, men de er jo selvfølgelig minimale!

Får trøste meg med om at d ikke var liv laga denne gangen heller, d var da som pokkker!!!!

Bestiller meg noen tester slik at jeg kan sjekke når hcg-nivået er tilbake på normalen...

Skrevet

Du får klamre deg til håpet vennen. Du kan jo gå til legen og sjekke HCG. Om du får gjort det, blir det ny prøve på fredag. Da finner de jo ut om HCG stiger eller synker. Huff, dette må være tøft D&G. Men, vi er her for deg vi. Du får bare ta ut alt gruff, frustrasjoner og bekymringer på oss. Vi krysser fingrene for at lille spiren klamrer seg fast, og håper med deg. Det er tross alt en del som blør i svangerskapet. Du må ta det helt med ro nå da vennen. Du bør vel kanskje ta noen dager fri fra jobb? Lev som om spiren fortsatt er der, og ta alt veldig med ro. Det kan gå bra vet du. Må klemme deg en gang til *kleeeeemmmeee*

Skrevet

Trøsteklem er herved sendt!

Det var da utrolig kipt! Nå har jeg sikkert lest historien din et sted, uten å huske det, men jeg skjønner det slik at du strever med å bli gravid og få spiren til å sitte? Huff, i så fall må jeg bare gi all honnør til deg (all honnør sendes nå uansett, må jeg innrømme) som holder ut. Når håpet er stort, så spiller det ingen rolle hva legene kaller det.

Vi får håpe at så gla' har rett og at det faktisk ikke er noe galt.

Fant forøvrig akkurat ut at vi antakelig går glipp av el denne gangen, så da blir jeg nok med deg inn i neste pp.

Skrevet

Hvordan er det med symptomer eller smerter D&G? Leste på en annen tråd her om ei som også blødde. Hun fikk beskjed av legen at om hun ikke hadde smerter, var det 50% sjanse for at det skulle gå bra. *håpe, håpe*

Ellers er det koselig at flere nye har kommet til i tråden. Jeg har ikke fått lest så nøye gjennom ennå, men skal få gjort det i løpet av dagen. Har hatt et par deppe-dager etter at tanteskremselet kom. Ikke bare fordi hun kom, men fordi jeg ikke har peiling på hvordan vi skal få til noen prøving denne pp. Tenker nå at det får gå som det går. Vi kommer jo hjem igjen på dag 15, og det kan jo holde. Da jeg ble gravid forrige gang, ble jeg veldig overrasket. Da hadde vi nemlig bare hatt sex en gang i EL-dagene. Tror det var dag 15 eller 16. Ble veldig overrasket da jeg skjønte at jeg var gravid da ja. Om det blir noen EL-testing denne pp, gjenstår og se....Blir vel bare superstressa om den slår ut.

I går hadde jeg siste dag på jobb. Det var med litt blandede følelser det også. Men, skal tilbake så fort jeg kan begynne med praksis. Jeg har prøvd å få en oversikt over studiene, og håper jeg kan gå i praksis til høsten. For å få gå opp til eksamen i januar, må alle innsendingsoppgaver, samt praksis, være godkjent innen 1. november. Det betyr nok hard disiplin, men må jo prøve *S* Jeg er egentlig klar for å ta fatt, men har ikke fått bøkene ennå. Håper de kommer snart. Nå skal jeg sette opp en fremdriftsplan, så får vi se.

Ha en fin dag alle sammen

Skrevet

Innom her en lyntur før jeg fyker på jobb.

Trist å høre om blødningen din D&G, men håper at det går bra!!!!

Ellers er ikke humøret mitt heller på topp i dag. Hadde en "fight" med mistegutten før jeg leverte han i bhg i dag. Vi ble venner igjen, men har litt vondt i meg for det. Og så ser jeg han ikke igjen før i morgen ettermiddag. Skal på jobb nå 1300 - 2200, og så tidligvakt i morgen igjen (0730).

Hei då!!!

Skrevet

Hei igjen og tusen takk for gode lykkeønskninger fra dere alle!! D setter jeg virkelig stor pris på!

Blødningene er der fredeles, ikke store greiene men nok til at jeg tror at dette ikke går bra.Litt stikkinger vekselsvis fra side til side-om jeg kjenner etter.....

Leste også på en annen tråd her inne om at blødningene og smertene ikke kom før etter èn dag.

Tydelig at dette er veldig forskjellig fra person til person.

Har bestillt meg 20 gravid-strips + at jeg kjøper nok en på apoteket i dag for å ha ting under kontroll....

så glà: ja, frustrerende å ikke kunne få til "ruginga" i fred, men som du selv skriver så kan d jo være at dere "rekker" EL alikavel:) D ordner jo seg alltid for snille jenter;)

Og så må jeg få ønske de nye velkommen hit til oss!

Skrevet

Hopper bare innom for å si at jeg ikke har glemt dere. Har lest litt på tråden men ikke fått satt meg ned for å skrive. Savner dere faktisk, merkelige greier :)

D&G: Nei, nei, dette var ikke planen! Jeg krysser fortsatt fingrene for at det går bra, men skjønner at du mister motet...venninna mi blødde mye i flere uker i starten, nå er hun i uke 19 og den lille har den helt fint. Men jeg skjønner at det kanskje ikke er så gøy å håpe for mye for så å kanskje bli skuffa....uffda..sender masse varme tanker!!!!

Skal inn å skrive mer når jeg får anledning. Nå er det jobb til 22:30, så er det pakking og i morgen drar vi på SPA til Budapest :o) "Lille" Skrekkblanda fryd blir endelig fullverdig medlem av OSS OVER 30 i morgen, fyller da 30 år. :)

Velkommen til dere nye :)

Skrevet

Hei skrekkblanda:)

GRATULERE MED MORRADAGEN, 30ÅR! HIPP-HIPP-HURRA!!!!!

Tusen takk for gode ord, d hadde jo vært deilig om d er tilfellet.

Godt å høre at allt gikk så bra med vennina di!

Jeg får ta èn dag av gangen, men guuud så godt å ha dere her inne:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...