Gå til innhold

Ny tråd: OSS OVER 30

Anbefalte innlegg

Skrevet

God formiddag jenter!

ca lykkelig; så godt at tanta endelig kom, og at prøvingen nå er rett rundt hjørnet :) Stå På!

litamora; når hadde du besøk av TR sist da? Kan jo hende du kan ta en test snart :) Kjøp strimler fra billig-test. Da har du råd til noen teste-fester:)

D&G; så du er blitt et ordentlig murmeldyr nå *S* Ja det er bare å sove når en kan. Det er det eneste som hjelper.

Jeg har nesten ikke sovet i natt. Jeg ligger og tenker og tenker. Murringene kom tilbake sent i går kveld. Tenker at jeg sikkert innbiller meg alt sammen...Vært våken drøye to timer nå, men trøtt igjen. Vel, har jo blitt dårlig med søvn i natt, så ikke så rart. Spist napoleonskake og et karbonadesmørbrød til frokost. I går spiste jeg også masse kaker, og i natt var jeg oppe og spiste konfekt. På kvelden i går lå jeg og prøvde å holde igjen ukontrollerte luftutslipp. Lå under teppet og frøys selv om det var 23 grader...Er d mulig å føle seg så gravid og likevel ikke være det? Hm, jo da. Har vel opplevd det et par ganger tidligere. I morgen går jeg og kjøper cb, og tar en test torsdag. Tok en strimmel fra billig-test i dag, men det er selvfølgelig altfor tidlig, og den ble super negativ. Ikke antydning til noe. Jeg har testet positivt litt sent tidligere når jeg har vært gravid, men orker rett og slett ikke vente. Nå blir det testing helt til event. den dumme tanta skulle dukke opp, eller at det blir positiv test selfølgelig.

Aj, aj...godt å få ut litt frustrasjoner. Ha en fin dag jenter!

Skrevet

God formiddag:)

Nå har jeg kost meg med kopp nr 2 i den koffeinfrie verden:) Synes d smakte helt likt jeg, foreløbig. Men så hører d vel med å si at d er latte jeg drikker og da er d melk....hi-hi

Våknet jo selvfølgelig når jeg krøyp i senga grrrrrrrrrr:( sovna vel ikke før nærmere to, var helt i koma nar d var stå opp tid:(

Så glà: hi-hi-må si jeg bare føler med deg! og du som ikke engang er så glad i kaker....hi-hi Hvilke symptomer hadde du på de tidl svangerskapene da? Og ja, d er vel for tidlig å teste nå......må innrømme at jeg brennte av en test forrige helg som selvfølgelig var negativ *rødme-rødme* Og som du sier selv:har du testet positivt seint tidligere..... Hvordan var formen til hun gravide venninna di? Håper allt stod bra til:)

Ønsker dere alle en fin fin dag!

Skrevet

Hei heiD&G! Jeg har også fått i meg litt koffeinfri kaffe. Synes pulverkaffen til nescafe var helt grei. Må jo ha litt kaffe for å få ned alle disse kakene *flire* Så du luret deg til en tidlig test du og ja ;.)) Godt den neste ble positiv da *S*

Tidligere har de første symptomene vært ekstrem tretthet, hyppige dobesøk, oppblåst og luft i magen, spiser til alle døgnets tider, strekksmerter i magen når jeg reiser meg fort opp, og fryser. Ømme pupper har som regel ikke kommet før IKM. Også får jeg utrolig tørr og irritert hud i ansiktet. Nå ser jeg forresten helt for jævlig ut, og begynte å smøre med litt kortisonsalve i går kveld. Ser ut som jeg er solbrent og flasser. Jeg må si det at jeg blir utrolig overrasket og ikke minst skuffet, om ikke spira sitter nå. Jeg brenner nok av en strimmel i morgen tidlig også, men testen fra cb sparer jeg vel til torsdag eller fredag.

Formen til min gravide venninne var bra :) Datteren hennes er bare litt over 4 mdr, så det er hektiske tider hun går i vente. Var så godt å sitte der med vesle frøkna i armene, og bare kose. Lukten av baby er jo bare så utrolig godt. Når jeg kom hjem lukta jeg godt av mme og gulp *S*

Så du sovnet sent i natt ja. Det er jo det som er faren når en sover på dagen og kvelden. Kanskje prøve å ikke sove så lenge på kveldstid? Men, det er jo så vanskelig å holde seg våken når en egentlig bare har behov for å sove. Håper du får sove godt til natten da. Er du 4+2 idag?

Det var utrolig mange som hadde skrevet i den nye tråden inne på 1. tr. Dere gravide må ikke slutte og skrive her inne altså *S* Jeg skrev inn en liten hilsen der inne på 1. tr, men følte meg nesten som en inntrenger. Ellers er det utrolig mye drittslenging osv. der inne. Ble nesten skremt jeg. Kan jo bli uthengt for mindre der inne. Nei, vi har det godt og trygt her i denne tråden våres vi :-)) En flott gjeng.

Er det noen andre som nærmer seg IKM nå tro???

Skrevet

Hei hei!

Huff ja, jeg liker denne tråden bedre jeg også. Har ikke vært inne på 1.timester de siste dagene, liker meg slett ikke der. Kan ikke bare være hormoner som rir damene der inne, jeg er gravid jeg også men langt fra så hormonell som jeg trodde jeg ville bli. Nei noen av de damene er rett og slett SLEMME. Så hvis det er i orden så holder jeg meg til dere. Det er uansett så mange på tråden over 30 der inne at det er umulig å følge med.

Så spennende at du føler deg så gravid så gla-. Var det ikke du som ikke likte alkohol her forleden? Da jeg tok min positive test var det nettopp for å forsikre meg om at jeg kunne drikke øl til maten. Ved første øyekast var jo testen negativ, så jeg drakk to små slurker. Godt var det ikke, så jeg satte flaska til side. Og da jeg skulle kaste testen senere skvatt jeg litt ja....var jo en strek der. :)

OSS OVER 30 treff i april høres bra ut.

Ha en fin uke jenter.

Skrevet

Prøvde med litt alkohol i helgen ja, og det smakte overhode ikke, så holdt meg til colabrusen. Nå har jeg vært på apoteket og kjøpt cb og quick respons. Bare jeg greier å spare dem til minst torsdag....Da jeg var på apoteket i ste, sto jeg og venta på tur i kassa, da dama foran meg sa hun skulle hente noen sovetabletter som var ringt inn. Jeg kjente at jeg ble litt irritert. Resepter er det kølapp for. Men, nei da. Hun som ekspederte begynte å ordne til. Etterpå skullen "dama" ha både det ene og det andre som hun i kassa måtte gå og plukke for henne. Det var fotkrem, plaster, munnvann og div annen shit....Hun kunne plukka alt det der før hun gikk til kassa. Det tok sin tid og ble lang kø, mens jeg var på nippet til å eksplodere. Vanligvis er jeg tålmodig som natta er lang. Har vært litt plaget av PMS tidligere....Følte meg som et eksplosiv der jeg sto. *gruble, gruble*

Synes det er koselig at du blir her med oss Skreddblanda fryd. Litt roligere og mer harmonisk her inne. Og ja, det var veldig mange på den tråden. Mange ville sikkert falt av og ikke kommet tilbake, men er da greit å være her inne også :-)) Dessuten er det greiere for dere gravide å være her, enn at vi prøvere skal snike inne på 1.tr. Da ender vi vel opp med å bli skikkelig pepra *flire*

Ja, ja. Da fikk jeg skrevet av meg litt agresjon og lettet på trykket. Snakkes :-)

Skrevet

Haha! Kjenner igjen den problemstillingen. Noen klarer ikke lese skilt og fatter ikke at vanlig kasse på et apotek er til for folk som kjøper reseptfrie produkter. Rart at ikke dama bak kassa henviste henne til kølapp-maskinen?

Irritasjonsmoment for meg er når folk står lenge i kø feks på Narvesen. Man venter og venter og når det endelig blir dems tur så har de ikke somla seg til å finne frem lommebok, neida, det er som om de plutselig skjønner at de skal betale, leiter og romsterer etter pengene sine når de har hatt ALL VERDENS TID til å finne dem fram mens de sto i kø. Hehehe.

Nå skal jeg til legen for å høre om han har noen tips mot ekstrem hodepine. Det verker så jeg blir kvalm og brekker meg. Sukk. Hjemme fra jobb for andre dag og skikkelig dårlig samvittighet. Begynner å lure om jeg er en stor PYSE! :(

Skrevet

Utrolig irriterende til tider ja....Dama bak kassa på apoteket unnskyldte seg fælt....og da hun spurte om jeg ville ha en brosjyre på folat bet henne av med et NEI.

Så kjedelig med den ekstreme hodepinen. Du er nok ingen pyse skrekkblanda fryd, er nok fler som sliter med hodepine i svangerskapet. Det eneste jeg har hørt som skal hjelpe er å drikke mye vann, men aner ikke om det hjelper. Håper du får noen gode råd hos legen, også må du jo bare ta det med ro hjemme og håpe den slipper taket snart. Høres nesten ut som migrene, og det kan jeg alt om. Forferdelig vondt, og må bare gå over av seg selv. Et mørkt og kjølig rom uten forstyrrelser er beste medisin, i hvert fall for meg. Du kan jo ikke spise noe særlig med smertestillende annet enn paracet heller. Lykke til hos legen, og god bedring. *klemme*

Skrevet

Ja, legen nevnte også migrene. Jeg vet ikke jeg, men det eneste som hjelper litt er å ligge på soverommet i mørket. Der er vinduet alltid åpent så det er kaldt og godt. Vann drikker jeg, og var ute på en times gåtur i går. Jeg får så dårlig samvittighet overfor jobb når jeg er hjemme, men hva kan man gjøre...legen sa at det dessverre ikke var noe å gjøre, sykemeldte meg og ba meg ringe hvis jeg trengte lengre sykemelding. Det håper jeg da at jeg slipper. Dagen går fryktelig fryktelig sakte når man går hjemme. Skulle neste ønske jeg spydde som en gris istede, det er liksom mer gravid-symptom. Hehe. Jeg bare brekker meg jeg, men er ille det også.

SÅNN, det var nok syting fra meg :D

Tester du i morgen så gla'? Jeg er sikker på at den blir positiv jeg. Er masse babystøv ute og flyr på denne tråden ;)

Skrevet

Jeg blir helt skjelven av ordet teste nå.... Det blir sikkert å ta en strimmel fra billig-test, så får vi se hvor knipen jeg er på de andre *flire* Jeg har testet positivt så sent de andre gangene...Da har de vært svake positive til langt over IKM....

Du må ikke ha dårlig samvittighet fordi du er hjemme fra jobben skrekkblanda fryd. Tenk på deg selv og lille nurket i magen. Dere er ikke tjent med at du sliter deg gjennom dager på jobb. Ikke sikkert du vil greie å utføre så mye der heller. Nei, følg legens råd og bli hjemme til du føler deg bedre. Prøv å slappe av mest mulig på soverommet du. Kanskje du slipper unna den værste kvalmen også. Håper du snart blir bedre :)

Nå er det tid for å lage litt middag. Hjemmelagde kjøttkaker og kålstuing *S*

Skrevet

Dere er så flinke til å lage mat og bake! Blir helt imponert.

Er alene hjemme jeg og null matlyst. Hva skal jeg lage tro? Må raide fryseren. Fikk lyst på kjøttdeig og spaghetti :)

Skrevet

Hei, god ettermiddag jenter:)

Åh....d var veldig godt å høre at d er flere som deler synet mitt ang 1.trim. Ler av mange innlegg, men også mange jeg ikke bare gidder å lese for jeg aner ugler i mosen.......

Er litt inne på oktoberklubben da,stille der foreløbig, er jo så ny-gravert så jeg føler meg mest hjemme her med "venninnene" mine som Helten sier:)

Ellers har d vært en helt vanlig tirsdag:) Men litt senere i kveld skal jeg til frisøren, juhuuuuuu d skal jaggu med bli godt! En liten klipp + skifte av hårfarge står for tur....

så glà: hi-hi-er d hormoner på gang:) fint du har "lageret" klart! Venter spent på svar i morra tidlig:) *babystøv*

Skrekkbl: vet allt om d å ha dårlig samvittighet overfor arb.giver. Enig med såglà, hør på legen din!

Vi har hatt stekt karbonadedeig, pastasaus og tagliatelle til middag:)

Ha en fin kveld!

Skrevet

Halloen :)

billig tester, hvor kjøpes de? på nettet?

Jeg tok ut spiral for 2 uker siden, så det er vel i overkant optimistisk å tro at jeg er gravid enda, men *kremt* har tatt 2 tester (huff, rødme).

Stålsetter meg for ikke å ta den som jeg har liggende å "brenne" i skapet på badet. jeje.

Bor dere i oslo hele gjengen eller?

Jeg bor i trøndelag, har 2 barn på 2 og 5 år, og jobber med helse kan man vel si...

Ha en fin kveld :)

:*

Skrevet

Litamora: det finnes mange sider på nettet som selger billige tester. Husker dem ikke farten, men prøv feks www.lavpristester.com, www.babyornot.no, www.babymirakel.dk

Skrevet

God morgen jenter! Så greide jeg da altså å brenne av to tester idag, men til hvilken nytte....Var jo selfølgelige negative. Sukk. Må kjøpe

ny(e), men nå skal jeg vente til lørdag altså ;-) Ble selvfølgelig skuffet, men ikke overrasket. Symptomene er de samme ennå. Hadde masse murringer i går kveld, og da jeg våknet i dag var jeg sulten. Spiser til vanlig ikke frokost, men i dag ble det brødskive med leverpostei, og varm kakao *S* Ja, ja. Må bare smøre meg med tålmodighet her nå.

I dag fikk jeg tilgang til nettstudiene jeg meldt meg på. Det virket helt uoverkommelig hele greia. Kjenner jeg blir litt skjelven...er jo en hel mannsalder siden jeg studerte sist. Blir nok en overgang det her ja. Skrive oppgaver blir nok værst. Men, kommer vel inn i det igjen :-)

Hvordan er det med resten av gjengen i dag?

litamora; godt å lese at vi er flere utålmodige sjeler her inne ;-) Jeg bor i Vestfold.

Jeg kommer nok innom ofte i dag og jeg. Er hjemme med snuppa som ikker er helt i form. Feber og kvalme.

¨

Ha en fin dag jenter!

Skrevet

Hei,så gla`!

venter på ikm(imorgen) og har seffø svidd av et par tester sjøl;)

Når det gjelder nettstudier så ta det med ro og sett deg inn i det praktiske først.

Startet selv med nettstudier nå og det er maaange år siden jeg studerte....Det går så det suser og jeg er ikke spes. strukturert..selvdisiplin er et fremmedord her i gården;))

Uansett, lykke til med studiene og håper du ikke får besøk av Tanta.:)

Mitt motto er: Det ordner seg! (og det gjør det)

Skrevet

Hei snowflake! Så spennende med IKM i morgen da. Håper tanta har tatt seg lang ferie *S*

Tusen takk for oppmuntrende ord :-) Studiene skal nok ordne seg. Nettopp sitti og bestilt bøker for en halv formue her nå *S* Hva slags studier tar du? Jeg tar GLSM (grunnleggende lese- skrive- og matematikkopplæring).

Lykke til!

Skrevet

Ja, hadde vært fint om tanta tok seg en tur ja;)

Tar historie grunnfag. Var veldig usikker om det skulle gå med jobb,unge,hus og hjem. Besto med glans til jul!! Har gitt meg selv noen klapp på skuldra for det.Hehe..

Litt vanskelig å konsentere seg rundt ikm tider da:)

Skulle prøve å få unnagjort noen leksjoner i går men ble sittende på bim hele dagen!! Snakk om tiltaksløs..men der har du faren med nettstudier kombinert med babylaging;)

Anyway, tar sikte på å bli faglærer etterhvert.Skal ta fordypning til høsten og Engelsk etter det. Må prøve å få meg en jobb innen skoleverket slik at jeg kan få tatt praktisk-pedagogikk etter det da.

Er desverre ikke så lett da jeg bor på et lite sted hvor jobbene ikke vokser på trær;S Men ..det ordner seg;)

Dine planer?

Skrevet

Hei igjen.

Endelig kom jeg meg inn igjen. Har hatt så altfor mye å gjøre på jobben i det siste, pluss at nettet hjemme er såpass utstabilt enda, så jeg har ikke orket å logge meg på på kvelden!

Godt å lese at alt står bra til med dere alle :) Like spennende enda da så gla', selvom du har testet negativt. Er nok litt for tidlig skal du se!! Krysser fortsatt fingrene for deg.

Og til de som jeg ikke har sett inne på tråden her før.... litamor og snowflake (og ev. andre jeg har glemt å nevne, sorry).... blir spennende å se hva fremtiden bringer. Vi får håpe dere slipper å henge her inne for lenge!

Ellers har jeg også lest så mye negativt om 1. tri. Har aldri hengt der inne selv, fordi sist jeg var gravid, "oppdaget" jeg ikke Bim før jeg var kommet over i 2. tri. Kan ikke huske at det var så mye "drit" der. Men, det er nå like koselig at dere vil holde dere her inne på Bli Gravid da... :) Vi som enda ikke har blitt gravert... hi, hi, trenger litt selskap og støtte!

Håper ellers alt er bra med dere alle, og vi fortsetter nå å skravles vi :)

Et treff i april passer for meg også :)

Ha en fin dag!

Skrevet

Hei,Dotten!(hehe,ler litt nå,huff dårlig humor)

Ja, er like spennede hver pp men håper dette blir den siste;9

Når det gjelder 1.tri så må en jo bare overse de som ønsker å krangle..blir noe fåfengt opp i det hele. Man skal vel trossalt bruke forumet til å støtte og hjelpe hverandre??

Uansett, så er det myyyye koseligere her!!Tenker jeg henger her om det klaffer nå eller ei;))

Tvitvi til du også;)

Skrevet

Takk, takk. He, he. Ligger ikke noe spesielt bak nicket mitt da :)

Ditt så tenker jeg på Snowflake fra Ace Ventura filmen :) He, he. Men det var jo en delfin, og de er jo så søte!

Håper også på den siste pp'en nå. Er på slutten av tr, og over i min 19. pp. Huff! Snuppa satt jo bare på 4-5 pp, så skjønner ikke hvorfor det tar sånn tid nå. Skal ikke gjøre noe spesielt denne pp (bortsett fra å prøve da), da jeg hadde litt høye leververdier på blodprøven jeg tok for en par uker siden, så legen ville jeg skulle vente en pp, før jeg startet på Pergoen jeg har fått! Har mest lyst å "drite i det", men får vel være fornuftig å høre på legen. Om tr kommer neste pp også, og jeg må over i 20. pp, så får vi håpe Pergoen gjør susen. Skal tilbake til nye blodprøver om et par ukers tid.

Pergoen skal jo modne eggene bedre og ev. stabilisere syklusen. Jeg har jo både eggløsning og stabil syklus, så vi får håpe at Pergoen gjør som legen sa, at man kan riskikere at flere egg slippes. Det øker jo bare sjansen på å bli gravid, så gjerne for meg. Men helst ikke to små spirer da... he, he. Men to er bedre enn ingen!!!

Vel, tilbake til jobb..... men titter stadig innom :)

Klem

Skrevet

Hehehe,..litt morro skal en jo ha og navnet skjemmer ingen:)

Er selv i vår 14pp så synes det er vår tur snart, 1.mann brukte vi 9pp får å få til:)

Har ikke vurdert pergo men ser jo at endel får det til med hjelp av det!

Vi får satse på at vi klarer det på egen hånd..

Anyhu,ha en fortsatt fin dag på jobb!!

Prekas;)

Skrevet

Koselig tråd dette. Må liksom innom hver dag og iallefall lese.

Så gla': synd med negativ test. Men det er vel enda noen dager til IKM. Du får stille deg i kø på apoteket igjen da. Og bit fra deg hvis det kommer en ny sovepilledame ;)

Dotten: er det første gang du prøver Pergo? Kan bli tvillinger i tråden vår da :D

Litamor: bestilt deg tester nå? Når er IKM?

D&G: alt er bra med deg håper jeg?

I dag våknet jeg til en helt ny dag. Ikke kvalm i det hele tatt, og det er bare skygger igjen av hodepinen. Er sykemeldt ut uka, men får ta det som slapp-av-dager. Er sååå glad for å føle meg normal igjen. Så nå skal jeg rydde og vaske leiligheten, skifte på senga og gjøre det riktig koselig til mannen kommer hjem. Lurte på å bake blåbærpai. Har aldri laget pai, men fikk en form av farmor og farfar for 1 år siden (!) På tide å innvie den.

Da hopper jeg nok innom igjen i løpet av dagen for å sjekke at dere har det bra. :)

Skrevet

hei!

Send meg et lite stykke av den paien når den er ferdig da;))

Er "dugelig" godt med blåbærpai..lenge siden jeg har spist det:))

Kos deg med "slappeavdagene",godt å samle litt krefter.

Lykke til videre med magen!

Skrevet

Ja jeg kan legge ut noen stykker her. Hehe. Håper jeg finner en enkel oppskrift, har som sagt ALDRI laget pai. Ble inspirert av damene her som er så flinke til å bake.

Ha en fin dag snowflake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...