Sprellemamma Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Hei! Hvordan feiret dere 3-årsdagen?? Min lille storegutt blir 3 neste uke, og vi skal ha familieselskap en dag, og så barneselskap. Men tenker å be bare de nærmeste nabobarna han kjenner best. Da blir de 5-6 stk, hvis jeg ikke tar alle i området som fyller tre i år, eller noen fra barnehagen. Men han er på stor avdeling m 20 barn 2-6 år, og jeg vet ikke om noen han leker spesielt mye med (bortsett fra to 6-åringer som er populære!). Hva gjør de i 3-årsbusrdag?? Jeg vet ingenting, de skal spise, og fiske godteposer til slutt. Men så??? Bare leke selv, eller skal vi finne på leker som feks. bjørnen sover?? Hva fungerer for så små barn? Er det foresten noen som har bilder av kaker? Kaptein Sabeltann kake? Tar gjerne imot tips!
pappatilto Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 På tre-årsdagen til jentungen hadde vi ingen fra barnehagen, bare noen av våre venners jevngamle unger med famile, var vel fem-seks unger. Bursdagbarnet var (er forsåvidt fortsatt) av den litt tilbakeholdne, sjenerte typen, så noen stor bursdagsfeiring hadde ikke blitt noen suksess. Vi serverte pizza etterfulgt av kake. Ingen organiserte aktiviteter.
emjo Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Er ikke så mye vits i å planlegge så mye for så små barn. Som regel så leker de greit uten for mange planer. Det kan likevel være ok å ha f.eks Bjørnen sover, eller sånn som du skal kjenne hva ting er for noe.. Putte ting som er enkle å kjenne hva er for noe oppi en eske med lokk, og et hull til å putte hånda ned i el.l. Går også an å sitte under bordet og la ungene få en ting i hånda. Kaker.. muffins er veldig greit, de spiser ikke så mye kake likevel så da slipper du ha så mye til overs som du kanskje ikke kan fryse, - om du ikke skal ha voksen bursdag på kvelden så du får brukt restene da. Lurt å ta godteposene til slutt, mange, inkl mine, blir j hyper av for mye søtt... Bytt evnt noe av godteriet med klistremerker el.l. Jeg fant mini jojoer på Nille til min sønns 5 års dag, kjempesuksess. Ikke stress for mye med bursdagen i allefall, for de fleste så små er det moro bare å komme i bursdag, og få se på lekene/ rommet til bursdagsbarnet. Ok forresten å la dem ha med foreldre, skjær et fruktfat eller noe og gi dem en kopp kaffe.. Jeg skal ha 3 års dag for "snuppa" snart jeg også :-)
2-barns mor Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Vi hadde heller ingen fra barnehagen da jenta vår fylte 3 år. Syns det kanskje er mer aktuelt fra de er 4 år. Spiste pølser og pizzasnurrer, is og kake etterpå. Ingen organiserte aktiviteter, bortsett fra at de fikk tegne på duken. Hadde papirduk oppå en voksduk. Det var stas...
pappatilto Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Dette med godteposene til slutt, er det for å plage foreldrene til gjestene? Artig å få hjem en hyper unge like før leggetid om burdagen er om ettermiddagen en hverdag.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2008 #6 Skrevet 25. januar 2008 Hallo! Da vi feiret bursgagen til vår sønn hadde vi ute sleksap. med bål og så grillet vi pølser:) kake etter det. det va kjempe stats for de små stort område å boltre seg på og i tillegg få være ute. vi inviterte ungene på barnehagen ( bare 5 unger)! og foreldre. Foreldre fikk severt ny kokt bål kaffe og kake:) Det anbefalles på det sterkeste, vi hadde det kjempe koselig!
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 Herregud,hvis du ikke tåler at ungen din for godterier i bursdag så HOLD UNGEN HJEMME!!
ennaH Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Spørsmålet er vel ikke om ungene skal få godterier i bursdag. Spørsmålet er snarere om det er riktig at ungene skal få med seg godterier hjem igjen. Spør du meg, er svaret et soleklart NEI. Ikke skjønner jeg når ordningen med godteposer ble innført i norske barnebursdager. Det er en skikkelig tulleordning! Man går i bursdag for å GI bort gaver, ikke for å FÅ gaver og godteri med hjem.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Det er jo akkurat det samme det!syntes ikke heller noe om det med å gi de godteposer på slutten av selskapet,stikker heller til de en pinne is.Men jeg flyr ikke i flint forde om de kanskje kommer med en godtepose hjem!Moren må jo selv få lov til å bestemme over datterens/sønnens barnebursdag.Og hvis noen syntes de skulle ha noe å si i min datters barnebursdag,så trenger de jammenmeg ikke å komme.Du kan bestemme hvordan du vil ha det å hva du vil gi til de.Men det er ikke nødvendig å bli sur om de kommer med en godtepose hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå