*1+1=2 små* Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Jeg fikk en jente for 6 uker siden og har ikke blitt kontaktet eller fått informasjon om hvordan jeg kommer i kontakt med andre som fikk barn ca samtidig som meg.....noen som vet om når man får info om dette? Skal til HS på onsdag og spørre..men er litt overraska over at ingen "tar vare på" nye mødre...kunne jo vært at jeg hadde vært super deprimert osv. og ikke har noen venner eller noe...(fakt er at jeg ikke kjenner NOEN som har barn i byen)...
Anquor Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 når vi skulle ha snuppa så meldte vi oss på eit fødselsførebuande kurs på helsestasjonen,der var vi 11 par. og det er oss mødrene frå kurset som har barselgruppe sammen onsdag kvar 14'ande dag. Vi møtast på omgang heime med kvarandre
knøtta Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Jeg ble automatisk med i en gruppe fra 3mnd kontrollen, tror det funker sånn på alle helsestasjonene.
*1+1=2 små* Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2008 jeg fikk ikke være med på sånn kurs fordi det var et stykke unna og vi ikke kunne:( Må jo være mulig å møte folk, få hjelp av HS for å bli kjent med noen?!
boble <3 Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 På min hs er vi bare to i gruppaog kom aldri i gang med barseltreff. Heldigvis begynte jeg å gå i åpenbarnehage og der "fant" jeg ei supersnill barselgruppe som jeg hang meg på:0) Viste seg at vi var flere som holt til på dib også:0)
Snuppelupp og hengepupp Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Jeg fikk spm om barselgruppe på 6-ukers kontroll, og takket ja. Vi hadde første treff ca 3 mnd etter fødsel. Hør med HS, det er sikkert ikke for sent. Jeg har heller ingen kjente med barn i nærheten, og synes barselgruppe er en super greie:)
Tussa og Sofie Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 Jeg fikk ikke innkalling til noe barseltreff før snuppa var ihvertfall 8 uker. Holder til i Oslo og noen steder så starter de vel tidligere enn andre. Så kan hende de bare er litt seinere ute hos deg også...
*1+1=2 små* Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. januar 2008 ok så bra, skal på 6 ukers kontroll på onsdag så kanksje jeg får høre noe da:) takk for svar jenter!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 14. januar 2008 #10 Skrevet 14. januar 2008 Jeg fikk aldri barselgruppe hos HS, så jeg er så glad jeg mannet meg opp til å gå på dib-treff da jeg var gravid. Vi fortsatte å møtes etter at vi hadde fått våre små, og jeg har hatt masse kontakt med jentene i hele permisjonen. Kanskje du kan organisere noe i nærheten av der du bor? Kanskje flere lurer på det samme? Internett er en flott ting :-)
alva** fødeklar Skrevet 15. januar 2008 #11 Skrevet 15. januar 2008 Eller så kan du komme til Fredrikstad og joine oss her. Vi er en gjeng småbarnsmødre som møtes hver uke - kjempekoselig! Er folk fra Halden der også innimellom.
Linchen Skrevet 15. januar 2008 #12 Skrevet 15. januar 2008 Sjekk treffene på denne siden for området der du bor. Vi er 10 jenter som møttes på BIM og nå lunsjer hos hverandre annenhver uke + turer, kino, kaffe... Koooooooooooooos!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #13 Skrevet 15. januar 2008 Hvor bor du? Kan sikkert finne ei barselgruppe her!
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #14 Skrevet 15. januar 2008 Her har vi gruppetimer på helsestasjonen. (De timene med lege 6 uker og 6 mnd) er alene, ellers er vi 4 barn sammen. I tillegg går vi i åpen barnehage som har egne babytreff en gang i uka. Helsesøster kjenner nok til det dersom noe slikt finnes der du bor. Ellers er det flere aktive klubber her på DiB hvor mødre med barn i samme alder fra samme sted møtes enten hjemme hos hverandre eller ute på café. Du finner dem under klubbsider i den grønne menyen til venstre. Hvilken by bor du i da? Lykke til med å finne barselgruppe! Det ordner seg nok :-)
*1+1=2 små* Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #15 Skrevet 15. januar 2008 jeg bor i halden:) Skal prøve å få møte noen folk ja, det hadde vært kos:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå