Gå til innhold

Barn og alkohol..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å drikke alkohol/feste nesten hver fredag og lørdag når man har barn. er det greitt? og hvor mye alkohol er "greitt" å innta når man har barna liggende hjemme, og må opp tidlig neste morgen? Er det overhodet greitt å drikke alkohol når barna sover under samme tak?

ønsker synspunkter på dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom både mannen min og eg skal på fest har vi barnevakt. Vi inntar aldri meir enn 1-2 enheter alkohol når vi har sonen vår i same hus. Eg syns at etter at ein har fått barn bør dei fleste helger brukast til koselege aktiviteter saman med barnet/barna. Det innbærer at a lkohol utgår pga. tidleg start på dagen.

Skrevet

Så lenge det ikke går utover ivaretakelsen og omsorgen av barna ser jeg ingen problemer med dette. Å være kraftig beruset dersom man er den som har ansvaret for ungene er selvsagt ikkeno' stas.

Skrevet

Bør ikkje vere berusa overhodet med ansvar for barn. Barn merkar det fort dersom foreldre har drukket/ brukt andre rusmidler.

Skrevet

Tja. Jeg mener at man er beruset etter ethvert inntak av alkohol. Jeg mener likevel at det er mulig å ta et glass vin selv om man har ansvar for barn, selv om jeg ikke hadde ønsket å gjøre det.

Skrevet

Merkelig dette. Så mange synspunkter som regel. Bruker man alkohol med måte er det vel ingenting som blir galt om det så er tirsdag.

Kjenner til mange som har foreldre som vanligvis tar et glass vin til maten hver dag og jeg ikke se problemet i det. Vi alle har vokst opp med forskjellige vaner og hva vi annser som rett og galt.

Selv annser jeg alkohol med måte og hva som er alkohol med hensyn, både til barna og til seg selv.

Om det så er å innta alkohol på hverdag eller helgen, klarer liksom ikke å se forskjell på det jeg da, et glass lørdag? Et glass onsdag? Det er egenlig det samme hvem dag, men norge har en merkelig drikkevane i forhold til andre land.

Norge kan til egentlig ha et mer hysterisk alkoholvaner også.

Da mener jeg vanligvis de som aldrig rører alkohol på hverdagen og nidrikker i helgene og raver drita rundt ute på byen. Ikke at det trenger å være galt, men noen tror jeg virkelig skal ta igjen for alle dagene uten når endelig helgen er der.

Jeg setter mer pris på kosen om det så er ved besøk på en hverdag som på helligdag. Både med og uten barna.

Skrevet

Man er vel oppegående selv om man tar ett par glass vin.

Mine foreldre tok seg ofte "en pinne" og jeg tenkte som barn aldri noe negativt i det.

Saken er at når de drakk alkohol var det alltid for å kose seg. Jeg har adoptert samme drikkemønster og koser meg med vin akkurat når jeg vil. Man må jo opp tidlig allikavel så det begrenser seg jo automatisk.

Skrevet

Jeg har barna mine på overnatting hos besteforeldre når jeg drikker alkohol. Hverken jeg eller sambo tar oss en øl eller et glass vin for kos en kveld, drikker kun på fest.

Jeg vil at en av oss altid skal være helt edru når barna er her i tilfelle noe skulle skje. En øl er nok til at jeg får tregere reaksjonevne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...