Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Jeg har vært veldig dårlig under svangerskapet med kvalme døgnet rundt, oppkast og innleggelse på sykehus. Er nå i uke 26, og har vært mellom 100% og 50% sykemeldt siden september. Har blitt gradvis bedre de siste ukene, men fremdeles kaster jeg opp om morgenen og er en del kvalm om kvelden, hvis jeg er sliten og når det er lenge siden jeg har spist. I dag sa legen først at hun ville sykemelde meg 40% og deretter at det kanskje holdt med 30%. Jeg valgte 40% sykemelding, men nå har jeg utrolig dårlig samvittighet. Synes det er dårlig av meg, hvis jeg jobber mindre enn jeg egentlig kan. Sjefen min og de andre involverte støttet riktignok min avgjørelse, fordi de vet at jeg kanskje er litt for pliktoppfyllende til vanlig, og dermed ender opp med å jobbe mer enn jeg skal (er lærer). De sa at de heller ville ha meg i en % jeg helt sikkert kunne klare i stedet for at jeg presser meg mer enn jeg bør slik at jeg kanskje må ut i en ny 100% sykemelding.
*Super*Mamman* Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Nei! Jeg synes absolutt ikke at du skal ha dårlig samvittighet. Husk at du har en inni magen din å ta hensyn til også! Slapp av så mye du kan:) Og kos deg med din voksende mage:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå