Gå til innhold

Hjelp, please...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en sånn på 4,5 mnd. Han har fått mme så og si hele tiden og nå har vi begynt med grøt. Først for 2 uker siden, fikk han bare noen skjeer men f.eks idag så lagde jeg maisgrøt med 120ml mme og da gikk alt med. Er det farlig? Er det noen her som kan hjelpe meg med hvordan en mat dag bør se ut for han. Jeg skjønner at bare mme ikke holder for han. Når på døgnet bør han få grøt, og hva mer jeg kan gi? Jeg merker at han er veldig glad i mat og er en aktiv gutt på dagen, men sover hele natta. Jeg tar imot alle slags tips og råd. Skal på Helsestasjonen om 2 uker og har tenkt å spørre der også, men det føles så veldig lenge til.

Hjelp de som kan.

Tusen takk.:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Fortsetter under...

Hei!

 

Du kan trygt gi ham kokte grønnsaker (potet, gulrot, eple osv). Du kan muse de med gaffel eller stavmikser, og spe med vann eller mme.

 

i butikken finner du også flere alternativer: frukt og smothie på glass som kan gis fra 4 mnd. Start med små smaksporsjoner, og hvis han liker det og spiser godt- er det bare BRA!!! Grønsaker er veldig skånsomme:)

 

Ift at han spiste opp grøten- tror ikke det er noe fare med det! Det var akkurat samme med lille jenta mi- en dag begynte hun plutselig å spise Ordentlig:)

 

Og du kan alltid ringe til helsestasjon og snakke med helsesøster på telefon! Jeg har gjort det flere ganger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...