Gå til innhold

Hei alle sammen! Ny på denne siden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg heter Siv og var her inne for noen år siden, da var jeg så heldig at jeg bare kunne sitte på skravlesiden. Denne gangen må jeg inn her. Vi har nå vært på riksen og tatt prøver fra testiklene, heldigvis fant de sperm så vi er fryktlig glade akkurat nå. Vi har prøvd i ett par år snart. Ikke akkurat prøvd så veldig, da mannen ikke spermer så sier det seg selv at vi måtte ha assistanse. Og etter mange undersøkelser og lang venting kom vi endelig inn i dag. Så nå er det i gang!

Jeg har mye å lære skjønner jeg, når jeg leser trådene nedover her. Vi har så langt fått beskjed om at vi skal til en samtale om noen uker og så skal han inn for igjen å hente ut sædceller, og så skal jeg inn dagen etter og ta ut egg. Men imens skal jeg til undersøkelse og måle eggstokker for å finne ut hvor mye hormoner jeg må ha og på sprøytekursing.

Noen som har vært i lignende situasjon, og kan fortelle ca hvor mange uker man tar hormoner, når man begynner, hvordan reagerer man på dette osv. Vet ikke helt, men regner med det er ICSI vi skal ha. Ikke fått så mye info enda...

Det var litt om vår situasjon, regner med jeg blir bedre kjent med flere her utover våren! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen skal du være -måtte du ikke bli her lenge!!;)

Veit ikke helt hva slags stimulering du skal ha, sjøl har jeg "kort regime" og slipper nesespray (nedregulering), men har inntrykk av at på riksen må de fleste gjennom spray. Veit ikke så mye om den da, men du starter ca på dag 21 i syklus. Ikke sikker på hvor lenge du må spraye, men når tr kommer starter du i tillegg på sprøyter, som setter i gang eggproduksjon. Etter ca 5 dager (+-) starter du med enda en sprøyte, som hindrer normal eggløsning, og så er det snart tid for UL. Her ser man hvor mange egg som holder på og modnes, og hvor store de er. Jeg måtte ha minst 3 folikler over 17 mm, da kunne eggeløsningssprøyta settes samme kveld, og etter nøyaktig 36 timer da er det uthenting. Jeg var på uthenting på syklusdag 12, men dette kan også variere en god del da.

Skal ikke skrive altfor langt til deg, men ville bare si at sjøl om det er noe dritt å måtte gjennom så er ikke denne prosessen så ille som man kanskje tenker seg. Går så greit med sprøytene, og jeg merka ingen bivirkninger i det hele tatt. Ikke var uttak vondt heller. Så ikke gru deg til det!!:)

Det som er ille, og som jeg håper du slipper!!!!!!!!! er nedturen når det ikke går. Vi hadde et mislykka forsøk før jul, men skal i gang igjen nå. Jeg har grudd meg og bedt om å få slippe hele prøverørsprosessen, men syns faktisk at når man endelig kommer i gang med sprøyter og venter på uthenting osv. går det veldig greit. Da skjer det vertfall noe, og det er jo denne muligheten vi har da.

Ønsker deg masse lykke til!!!!!!! Høres ut som dere har bra sjanser med ICSI, jeg skal krysse fingra for deg!:)

Skrevet

heisann og velkommen hit :-)

Vi er i en litt lignende situasjon mht å ta ut sædceller i fra testikkel. Vi skal i gang med spray neste uke og skal gjøre det i nesten tre uker før vi begynner på spray. Vi skal altså ha icsi.

Lykke til:-)

Skrevet

Velkommen hit til oss - håper det blir et kort opphold :o)

Du må antageligvis bruke spray for å nedregulere dine egne hormoner. Riksen bruker det. Jeg husker dessverre ikke hvor lang tid jeg måtte bruke sprayen, men jeg brukte sprøyter i 10 dager før eggløsningssprøyten ble satt og 36 timer senere var det egguttak. Jeg ble trøtt, fikk hetetokter, kvalme og ble en skikkelig bitch mot omgivelsene, men dette gikk over da jeg begynte med sprøytene.

Jeg vet ikke hvor lang ventetid det er på ICSI nå, men synes at du bør spørre om å få ta forsøkene i naturlig syklus. Det er som natt og dag... Synes synd på dere som må igjennom hele opplegget selv om det er hos mannen problemet ligger.

Det verste med ass. befruktning er at det er som en følelsesmessig berg- og dalbane. Ta godt vare på hverandre og snakk med hverandre!

Lykke til med prosessen!

Skrevet

Heia:)

Vel de som har skrevet til nå har jo sagt velkommen allerede,men jeg sier det jeg og:) VELKOMMEN, å måtte du ikke bli her lenge;)

Vi skal også igjennom icsi, å begynner med spray neste uke.

Vi til hører Tromsø, men bor i Bodø.

Hos oss er det lite sperm og, ikke så mange som er like frisk. Men vi satser på at dette går på første forsøk:)

Lykke til videre:)

Skrevet

Takk alle sammen!

Enn så lenge, så må jeg innrømme at vi bare er ufattelig glade for resultatet (var jo redde de ikke fant noen) og gleder oss til å komme igang. Klarer ikke tenke så langt frem til at sædcellene kanskje ikke er så levedyktige som vi håper. Velger å satse på at alt klaffer når vi får hjelp nå og håper ikke jeg må skrive noe annet her.. Den tid den sorg. Nå er vi bare fryktelig ivrige og det blir vel noen lange uker å bare vente på brev om den første samtalen.. ;)

Men jeg har jo en datter på 3 fra før, så jeg ser jo at alt dette er verdt det, skal prøve å ha det i bakhodet underveis!

Uansett er vi fornøyde, å gå fra tanken om ingen barn felles til å få beskjed om at vi får ett, kanskje to forsøk innen sommeren er fantastisk!!

Skrevet

Velkommen til deg:-)

Vi må også ha icsi. Samboeren min har veldig dårlig sædkvalitet. Vi hadde et negativt forsøk like før jul...Men nå skal vi snart igang med forsøk nr. 2!

Samboer "leverer" på vanlig måte. Mon tro om vi hadde hatt større sjanse ved å hente ut fra testikkel. Det har de ikke nevnt for oss.

Ventetiden er ikke lang ved icsi/ivf. Vet ikke hvordan det er med tesa (hvis det er det dere skal gjøre), men dere er nok snart i gang:-))

Lykke til Siv, måtte vi få et godt år med voksende mage!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...