Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Jeg har en datter på snart 16 mnd som har begynt å stikke fingeren i halsen. Det kan virke som om hun synes det er moro med brekningsfølelsen. Hun har ved en anledning også kastet opp. Prøver å si at dette er fy eller au-au, men det virker nesten bare motsatt. Vi må da prøve alle mulige avledningsmanøvre for at hun skal gjøre noe annet. Dette kommer gjerne etter mat/drikke. Er litt bekymret og skal spørre helsesøster om dette når jeg skal dit om to uker. Noen med liknende erfaringer ?
Lykkepiller Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Hei! Lillejenta holdt på sånn i en periode når hun var rundt ett år. Hun har kastet opp i bilstolen sin tre ganger pga dette, herlig... Som regel var det etter hun hadde spist og det virket som hun likte følelsen. En periode måtte jeg sitte ilag med henne bak i bilen sånn at hun ikke skulle gjøre det. Tror hun gjorde det fordi hun kjedet seg. Perioden varte noen uker, så gikk det over. Tror det er ganske vanlig. De små liker vel å finne ut de rare funksjonene kroppen har. =)
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Gutten min har også drevet med det i en periode. Litt yngre men det er vel samme det:) 2-3 måneder tror jeg han holdt på før det ga seg helt. Måtte tilogmed hente ham i bhg 3 ganger pga det fordi de var sikker på at han var syk og ikke trodde på at han gjorde det selv. (lurte litt på hvor i verden de så hen når han lekte med fingra i halsen, menmen) Vi sa bare nei og tok fingra ut av munnen hans. Gjorde vi et stort nummer ut av det lo han og overså vi det ble det jo spying og grining, så vi syntes det var best sånn. Hadde det gått ut over vektoppgangen hadde jeg nok tatt det til hs eller legen, men ble aldri nødvendig heldigvis.
kajak&Daniel Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Lillegutt har også gjort dette.. Da han gjorde det mye, var jeg hos doktoren med han. Han så at han var rød i halsen, så han gjorde det nok pga han følte ubehag i halsen. Han har også gjort det såvidt senere, men ikke så ofte som da. Så det kan vel være at hun kan ha litt vondt i halsen? (eller bare det at hun syns det er moro...:-))
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Grøss og gru... Jenta mi drev med dette en periode. Hun kastet opp i senga et par ganger hver kveld fordi hun stakk fingeren i halsen. Vi fikk til slutt sovemedisin til henne for at hun skulle sovne før hun rakk å gjøre det... Men, bestemte oss for å vente en uke til før vi ga henne (liker ikke å gi sovemedisin, og da sluttet hun faktisk av seg seg!) Hun var vel 21-23 mnd tror jeg, når hun drev med dette. Var rimelig lei av oppkast, da... Har dessverre ikke noen råd å komme med...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå