Gå til innhold

MA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er ikke et krangleinnlegg, men har et spørsmål til dere som har opplevd MA. Merket dere noe når det skjedde, eller fortsatte gravidieteten tilsynelatende som før? Når og hvordan oppdaget dere at noe var galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare snakke for meg selv, men jeg merket ingen ting, alle graviditetstegn fortsatte (kanskje litt mindre kvalm). Visste ikke at noe var galt før ultralyd. Men når det er sagt, er det uvanlig at det skjer en MA, så ingen grunn til å gå rundt å bekymre seg!

Skrevet

Vi fikk se hjertet banke i uke 8, og hadde begynt å tro at det ville gå bra denne gangen. Men da vi kom til 1. kontroll i uke 12 så fant ikke legen hjertelyden, men oppdaget at fosteret hadde sluttet å leve noen dager etter forrige ultralyd. Jeg hadde fremdeles alle symptomene i behold, og legen sa at det var mest vanlig siden kroppen fremdeles tror at alt er i orden. Det var absolutt ingen tegn til at dette hadde skjedd, og jeg mistenkte ingenting.

I likhet med hun som svarte over meg så synes jeg ikke at du skal tenke så mye på dette. Hvis det skjer så skjer det, og man takler det meste greit. Bekymrer du deg veldig for dette så burde du ta kontakt med legen din.

Gi beskjed om det er noe du lurer på, for jeg svarer gjerne.

Skrevet

Jeg er vel ikke veldig bekymret, men i det siste har jeg tenkt en del på det. Hvis jeg føler meg mindre uvel så lurer jeg på om det kan skyldes at babyen ikke lever lenger. Har en venninne som opplevde MA. Hun var til ultralyk i uke 11 og da hadde babyen vært død i mange uker. Skal prøve å slutte å bekymre meg, og heller se fremover. Takk for svar!

Skrevet

Det er helt normalt å føle seg mindre uvel underveis !!!!

Hadde en MA hvor fosteret døde i uke 7 og kroppen "sa ifra" i uke 12 med blødninger. Ante ingen fare...

MEn, viktig som du sier - slutt å bekymre deg, og se fremover :)

Det er jo en grunn til at mange venter til uke 12 med å fortelle om graviditeten....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...