venter7 Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 ....etter et kort opphold ved 1.tri og gravide slitere. Ble gravid i desember etter fryseforsøk. Har hatt litt småblødninger hver dag siden testdag, så har følt at noe var galt. Men det er utrolig hvordan man kan bygge opp et håp allikevel.... Vel, var på ul i dag (6 uker) og gyn.kunne se at jeg hadde vært gravid med to, men at begge hadde sluttet å utvikle seg / sluppet taket. Så nå må jeg bare gå og vente på at naturen skal ordne opp.... Forferdelig trist dette!! Har grått flere tårer enn jeg trodde jeg hadde i dag....men allikevel godt å få en avklaring. Usikkerheten er temmelig slitende! Vet ikke hvor veien går herfra, men kjenner at jeg ikke skal gi opp ennå. Dette var vårt 1.forsøk, så lever ennå med et håp om at jeg en dag skal bli gravid og oppleve at det går bra! Kanskje slår jeg følge med noen kjente etter hvert?
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Uff det var trist å høre, vet ikke helt hva jeg skal si, blir litt ordløs akkurat nå.. men vil bare sende over en STOR trøsteklem.. og håper du snart er tilbake og sterk og klar for nytt forsøk.. ta vare på hverandre nå og pleie kjærligheten.. klem
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Vet hvordan du har det - dessverre ( Jeg hadde 3 og mistet alle i 8. uke. Det tok knekken på meg psykisk. Redningen ble tre uker med ferie. I dag er jeg i gang med et nytt forsøk. Håper du også klarer å komme deg ovenpå igjen! Ta godt vare på hverandre ) Trøsteklem fra
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Å, så trist å høre vennen!! Kjenner følelsen, jeg mistet også i desember, uke 7. Hadde alle graviditets symptomer og vi hadde dessverre begynt å planlegge og glede oss, fortalt det til et vennepar osv... UL viste MA og jeg sluttet med Crionone, 4 dager etter begynte jeg å blø. Heldigvis ordnet naturen opp selv. jeg har opplevd dette 2 ganger før og dette er det jeg har mest angst for om jeg lykkes å bli gravid igjen. Starter nytt IVF forsøk ved neste mens, men nå har jeg ingen følelse av hvor jeg er i syklus og hvor lang tid det vil ta... Kanskje vi blir prøvere sammen?? Håper alt ordner seg for deg og at du kan samle nok energi til å få håp og styrke nok til å ta fatt på neste runde.. Vi SKAL lykkes engang!!! Ta godt vare på deg selv, unn deg tid til å sørge, men forsøk å tenke, dette har skjedd mange, men de fleste lykkes allikevel igjen!!! Klemmer!!
Abelone76 Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Dette var trist. Har ikke vært der selv, fikk neg.test på testdag.. Kan tenke meg at er ekstra tungt når man har blitt gravid, og man bygger opp et håp. Ta vare på deg selv, så håper jeg du kommer sterkt tilbake:-)
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Dette var fryktelig trist og høre, venter7....Jeg har tenkt sånn på deg etter at jeg leste et innlegg om at du var begynt og blø... At du faktisk kan bli gravid, og at ikke mindre enn to egg festet seg er kanskje en mager trøst nå, men håper det innerst inne kan være en liten trøst allikevel, og et håp om at neste gang blir du ruger i 9 mnd... Ta vare på hverandre, så håper jeg du kommer sterkere tilbake om en stund!! Stor klem
venter7 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2008 Takk for gode ord fra dere alle!! Dere er fantastiske å ha når det røyner på i dette følelseskaoset. Det hjelper å høre dere andres historier og se at andre forsøker påny og lykkes etter hvert. Ting føles noe bedre i dag, men merker at jeg er overfølsom for alt. Bare jeg ser noe på TV som er litt trist får jeg lyst til å gråte og gråte. Prøver allikevel å få litt perspektiv på alt dette. Jeg jobber som fysioterapeut og møter daglig pasienter som holder seg oppe i en livssituasjon som er betydelig vanskeligere enn min. Så selv om livet er tøft og man trenger å sørge, så gjelder det å finne frem til det som er positivt i livene våre!! Vi er tross alt friske og raske og har det bra på andre måter. For meg er det viktig å fokusere på det for å komme videre!! Men....trist allikevel!! Takk for støtte og gode ord fra dere alle!! Jeg blir vel ved dette forumet enda en stund fremover....
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Uff saa trist.. Kan ikke si jeg vet hvordan det foeles, for vi har ikke kommet saa langt enda, men likevel.. Trist.. Men ikke gi opp.. Du ble jo gravid, saa det er jo haap. Og mange ganger er det jo en grunn til at det ikke funker (ex noe galt med fosteret) Satser paa at det er en frisk og sterk spire neste gang.. Og haaper du fortsatt titter innom her i ny og ne ja.. Troesteklem fra meg
venter7 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. januar 2008 Frøya.....hvordan går det med deg? Vet du noe mer om når dere kan gå i gang med nytt forsøk? Augustbarn - når tenker du å starte påny? Ved neste mens? Kan jeg spørre om hvordan du opplevde første blødning etter forsøket? Jeg er litt redd for å få en kjempeblødning på jobb eller noe....har ikke skjedd noe ennå. Har du fått høre noe om evt.årsaker til at du mistet? Det har ikke jeg....det er vel umulig for dem å si sikkert. Men de antydet at det kunne være embryoene som ikke var "liv laga". Det er så kjipt å ikke vite noe sikkert....slik at man kan gjøre noe annerledes etc.ved neste forsøk. Men...thats life! Ikke alt som kan kontrolleres, dessverre!
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #10 Skrevet 15. januar 2008 Venter7; jeg venter på mail fra Riga om at de har funnet donor til oss. Er forespeilet og være ruger i løpet av mars:O) Like greit at det ikke blir før for da har vi sjanse til og spare litt penger...(det er det fornuften sier, men aller helst skulle jeg blitt ruger i går...) Fjorårets stunt med forsøk (donasjonen, medisiner, flybilletter, hotell....), oppussing av bad og stue (inkl ny sofa og lenestol...), oppstart av nytt akvarium (brukt tusenvis av kroner bare på det....), samt jula har virkelig tært på pengeboken!! Gleder meg til og bli ruger igjen, og denne gangen skal det gå vår vei!! Stor klem til deg!!
venter7 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 15. januar 2008 Klem til deg også, Frøya! Blir spennende tid fremover for dere. Synd at økonomien også skal være en begrensning i noe så viktig.....burde absolutt fått dekket mer også når det gjelder eggdonasjon. Kanskje bir vi rugere rundt samme tid i år også? Hadde vært artig! Vi prates!!
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #12 Skrevet 15. januar 2008 Hei vennen, du må unnskylde detaljer... da jeg begynte å blø var det de første timene bare litt lyserødt, slimete blod som kom. Fikk etterhvert ganske kraftige menssmerter, nesten litt rielignende og blødde masse. Det kom både koagler og det jeg tror var hinnerester. Jeg blødde kraftig i 2 dager og i denne tiden måtte jeg holde meg hjemme. det varte litt over en uke. Jeg var på Ul en uke senere og hadde jeg ikke begynt å blø då måtte jeg hatt en utskrapning. Jeg vet jo ikke helt når jeg får mens igjen, men normalt skal den komme i slutten av denne mnd. Da begynner jeg nytt forsøk, så heldigvis slipper vi vente. Du har rett i alt du skriver om pasienter du møter rundt deg som har en vanskelig livssituasjon og at vi ikke har noe å klage over egentlig, og du har jo rett, men det blir jo en form for sorg og her inne er det lov å være lei seg, skuffet og fortvilet. Det fine er at her er vi i noenlunde samme situasjon og det er til stor hjelp. Håper alt ordner seg av seg selv for deg og om ikke er det et enkelt inngrep som utføres dagkirurgisk om du må ha utskrapning. Huff, trist, men vi skal klare dette :0)) Klemmer!!
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #13 Skrevet 15. januar 2008 P.S jeg fikk ikke noen forklaring på hvorfor, er vel som du selv skriver, ikke liv laga tror jeg. Hos meg er det nok kvaliteten på eggene siden jeg ikke er helt ung lenger..... men satser på et det er et der som er klart for å holde ut leeenge og bli der i 9 mnd engang....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå