Gå til innhold

Hva er trikset for å slutte å blø neseblod?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler det er så mange ulike meninger om dette.

Noen som vet sikkert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legge hodet bakover, og putte papir i nesen?! Det har ihvertfall jeg gjort da jeg har fått noen reale trøkk 16 på håndballbanen.

Blør man ofte kan man brenne på plass blodkarene hos en øre nese hals lege...

Skrevet

Gå til legen å få etset blodårene! :)

Hilsen en tidligere STOR bløder.

Skrevet

hold hodet opp.. prøv å fukte en frotte med lunkent vann og fukt panne, ansiktet og halsen..

Skrevet

Bøy deg fremover sier fagfolk....

Hilsen sykepleier :-)

Skrevet

Snuppa blødde neseblod før helga som ikke ville slutta syntes jeg... Så jeg ringte da legevakten og hørte hva jeg skulle gjøre.

De sa "Ikke bøy hodet bakover, det skal være i vanlig stilling eller litt frembøyd. Klem godt på nesen, der hvor benet i hodeskallen slutter. Hold det inntill 20 minutter. Hvis det forsatt blør da skal du ta kontakt med legevaketen."

Skrevet

Kjenn på kjevebeinet. Et sted kjenner du et lite søkk. Der går en blodåre som forsyner nesen med blod. Legg et press der til bløsningen er stoppet.

Ikke bøy hodet bakover, for da renner det blod ned i svelg og hals. Når det kommer blod ned i magesekken, reagerer kroppen med kvalme og oppkast...

Skrevet

skal man ikke bøye hoset litt fremover da, og holde pekefinger og tommelfinger på nesebenet og klemme til det stopper. det har alltid jeg gjort og det har funka på meg=) blør masse neseblod...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...