Gå til innhold

kan jeg klare meg på dette her i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

15800 kr, når husleie er på 4500, så kommer strøm, barnehage for to, bilen(billig i drift) et lån på 1000 kr mnd, tlf internett....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke lån på bilen da....

Men i de pengene så er alt av stønader regnet med....

Skrevet

Alt går!

Det høres knapt ut, men du vil jo få redusert bhgbetaling. I tillegg får du vel støtte fra NAV og bidrag fra far, eller er det medregnet i regnestykket ditt?

Skrevet

¨Det meste går, har du aleneomsorg eller delt? Synes det hørtes nesten på grensa ut.

Skrevet

alt er regna med....

Skrevet

Dere har god del mer enn vi har :o)

Har egentlig jobb, men pga manglende barnehageplass har vi bare en intektskilde... det må jo gå, men vet ikke hvor lenge

Skrevet

Pappa skal ha de annenhver helg og en dag i uka

Skrevet

Det høres lite ut... Men det kommer jo ann på forbruket ditt.. Vi har mer enn det du skal leve på i faste utgifter hver mnd..

Kan du ikke få deg en bedre betalt jobb? Eller jobbe mer, regner med at du ikke jobber fulltid med den inntekten.

Og hva med OS er ikke det på ganske mye pr mnd?

Skrevet

har ikke jobb akkurat nå.... Men er på leiting.... dette her er det jeg får fra Nav og alt det der....

Skrevet

Okay, da skjønner jeg. Du klarer det nok for en periode om du må, må bare være flink å kutte alle unødvendige kostnader. Sett opp et stramt budsjett og følg det.

Skrevet

Kan gå, men tror du må nok være skikkelig streng på budsjettet. Og prøve å legge noe til side hvis det blir noe til overs slik at du har noe å gå på hvis det kommer uforutsette utgifter.

Har du bredbånd, så er IP telefoni en god ide istedenfor vanlig hustelefon. Der kan du spare mange hundredlapper...

Kansje vurdere en ekstrajobb for å få litt bedre inntekt ?

Sett deg ned og lag et budsjett for hele året, ta med ting som

matvarer, strøm, bensin, forsikringer, nrk lisens, bompenger (hvis du har den utgiften), barnehage (husk du får 64% dekket av nav), tøy, fritidsaktiviteter, internett, tlf/mobil, lånet ditt. Vær nøye med tallene og så når du får inn pengene i begynnelsen av måneden så legger du den summen til side og så ser du om du har noe igjen ;)

Been there.... Var super økonomisk når jeg var alenemor for elste ;)

Handle på salg, følge med på tilbud i matvarebutikken og så fylle opp fryseren. Kansje du kan arve barnetøy fra noen ? Kjøpe barnesykkler osv. brukt på finn.no ? ...

Alt går hvis viljen er tilstede..

Skrevet

Kan du spesifisere de 15800 ?

Virker som om du mangler noe....Og hvor gamle er barne dine ?

Skrevet

ja, det kan du.

Skrevet

Alt går om man vil. Knapt med penger er det, men alt handler om prioritering.

Selv har jeg kun penger fra lånekassen å leve for. Samboer er hjemme med gutten pga null barnehageplass. Har selv en husleie på 4000. Men med litt planlegging går det =)

Skrevet

Fra nav.. har du fått følgende =

en ekstra barnetrygd

overgangstønad

bidrag for 2 barn

kontantstøtte hvis noen av barna er i alderen 1-3 år

barnetilsynstøtte (dekker 64% av barnehageutgiftene)

Har du undersøkt om du har krav på bostøtte ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...