Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 30 uker på vei imorgen og ble sykmeldt 100% idag pga bekkenløsning.

Noen som har tips/erfaringer på hva jeg kan fylle dagene med?:)

Synes det er ALT for tidlig å bli sykmeldt, så er veldig vemodig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vært det siden slutten av august jeg og det er slitsomt det... Gjør ikke så mye.. Går rundt og slpper av steller litt i huset.. Tenker utrolig mye gjennom hele dagen, det får man ivæfall nok tid til...

Skrevet

Bruk tid til venner,scrap booking,vasking av klær,shopping(rein terapi det)

Bak forskjellige ting du kan servere gjester etter fødsel...Bak brød...

Mye man kan finne på;)

Skrevet

Jeg joiner nok deg i morgen etter legetimen, har ikke bekkenløsning, men mye rygg og bekken-smerter og vært slapp og kvalm en stund nå og. Er i uke 26 så også veldig nysgjerrig på hva dere andre har tatt dere til all denne tiden!?:)

Jeg har fått meg en hobby, digital scrappbooking:) Veldig gøy, gjør alt i photoshop:) Bra tidsfordriv...

Skrevet

Helt enig med deg at det er tidlig. Er i uke 29 selv og håper jeg klarer å holde ut helt til jeg skal ut i permisjon. Men når du først er sykemeldt synes jeg du skal bruke tiden til å roe ned, bli skikkelig uthvilt til babyen kommer. Da blir det sikkert vanskelig å både sove nok og gjøre ting i fred og ro. Les bøker, strikk noe, sy, eller begynn med en ny hobby. Siden du har bekkenløsning får du vel også behandling og må på trening? Lag litt god mat, når det nærmer seg termin kan du bake og legge i fryseren. Har du noen du kan invitere på middag eller på kaffe? Det blir det sikkert fint lite av når babyen kommer, bortsett fra barselbesøk da. Men alt kommer jo an på hvor mye du orker siden du har bekkenløsning. Uansett, kanskje lurt å sette opp en nyttig ting du skal gjøre hver dag? Det tror jeg ville gjort, for å føle at jeg fortsatt gjør noe. Og ikke glem å ligge på sofaen med bena høyt. Lykke til:)

Skrevet

Tusen takk for tips:) Får prøve å lære meg å strikke igjen:p og så har jeg en plan om å prøve å gå meg en tur hver dag, prøve å trosse bekkenløsningen, få litt mosjon. Tror jeg kommer til å bli surrete av å sitte inne hele dagen:) Kommer til å ha masse å gjøre de første dagene, skal muligens flytte, får vite om vi får leiligheten neste mandag, så da blir dagene fulle med ting å gjøre. Gleder meg til det:) Så håper virkelig vi får den. Imorgen må jeg innom jobb å levere sykmeldingen, gruer meg litt til det=/ Har så dårlig samvittighet for å være sykmeldt!! Har kontorjobb, sitter å svarer kunder på telefonen hver dag, så blir utrolig vondt!

Skrevet

Jeg har også blitt det nå, er i uke 33 og har jobbet redusert helt siden august. Nå synes ikke legen at jeg skulle stresse med å jobbe 2 dager i uken lenger.

På mange måter synes jeg det er greit. Nå har kroppen god tid til å omstille seg. Det var et stort sjokk å få førstemann, og oppleve at dagene jo ikke var kjedelige, men veldig rolige. Med baby tar ting veldig lang tid, og man har gjort mye om man har gjort én ting i løpet av en dag... forrige gang synes jeg det var veldig vanskelig, jeg var vant til full avtalebok og synes at jeg "sløste bort" dagene når jeg "bare" gikk hjemme.

Hobbyer er fint, pusle rundt og ordne forskjellige ting til babyen kommer. Den eneste ulempen her er at jeg stadig finner på nye ting som mannen min må gjøre og fikse, han blir jo helt uslitt, stakkars... hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...