Gå til innhold

Koker dere skåler og kopper også? Eller bare flaskene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg koker flaskene som jeg bruker når jeg blander ut mme til minimann. Og så blander jeg grøt i en skål, og han drikker kokt vann i en tuttekopp, skal de også kokes?

Og viss ikke, hvorfor skal vi koke flaskene? Han drikker ikke av dem uansett.

Jeg prøvde å koke tuttekoppene, og de ble helt deformerte og lokket passer ikke lenger. Følte meg ikke så lur da nei he he....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg koker bare flaskene... Det er vel for at melkebakteriene skal bli borte...

Skåler hu spiser grøt av, vasker jeg for hånd... Flasker hu drikker vann av, koker jeg bare en gang i mellom:)

Eller jeg bruker microsterilisator da:)

Skrevet

Jeg har ikke kokt noe siden mini var 3 måneder. Fra da fikk han også vann rett fra springen å drikke. Har gått fint hos oss:)

(vi bor i Oslo)

HS hos oss mener at de er klare for å bli utsatt for litt flere bakterier fra denne alderen, og ga iallefall oss klarsignal for å slutte med kokingen samt gi vann ukokt!

Skrevet

HS sa kokt vann til meg senest i dag.

Greit at de små kan begynne å bli utsatt for litt bakterier.... Kanskje.

Men skulle det komme noen "stygge" bakterier i vannet, er det jo ikke særlig bra for en liten en.

Her går det en del på mme. Jeg koker både flasker, trakter og de måleskje`ene som følger med. Men ikke hver dag.

Har de i maskin og vasker de for ahnd mellom hvert måltid.

Vi klarer aldri å beskytte de små for alt av bakterier, er vell ikke meningen vi skal det heller.

Jeg kokte aldri hverken skål eller kopp til førstemann. Fikk ikke mme hun da, har en del å si det. Smokkene derimot fikk seg en runde i ny og ne.

Jeg glemte meg også bort. Har kjøpt en sann shakersak fra Ica til å ha vannet i kjøleskapet i. Eneste jeg fant som passet til formålet egentlig.

Puttet den også i kasserollen, og den kom ut helt skjev. Hehe.

Skikkelig moderne kunst altså ;) Måtte ut å kjøpe en ny da.

Skrevet

Jeg koker flasker, men ikke grøtbollen. Tenker at bakteriene setter seg lettere i plasten på flaskene, enn i porselen. Om det stemmer vet jeg ikke. Tror også at de ikke tar noen skade av litt bakterier, men akkurat melkerester er jeg litt skeptisk til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...