Gå til innhold

Dere med sans for oppussing (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite kjøkken på ca 5 m2, som virkelig trenger en face-lift.

Det er av den typen en finner i alle gamle rekkehus:

hvit-foliert innredning med bjørkefoliert benkeplate, samt trehvit-lakkerte lister over og under overskapene. Veggene har hvit/grå/gusj-strie over plater. Kun morgensola slipper inn gjennom to vinduer, så dette er grellt, og det må bort!!!

Har imidlertid lyst til å gjøre det så billig så mulig, og vil derfor beholde benkeplaten i bjørk, gulvet som er eikeparkett og spisebordet i mahogni og smijern. Vet at disse tresort-kombinasjonene ikke er optimale, men gidder rett og slett ikke et altfor stort prosjekt med mage på gang.

Jeg har tenkt å male veggene silkematt cafe latte, og kjøkkenskapene helblank cafe latte, med smijernshåndtak. Listene over og under overskapene blir sannsynligvis latte, og tak/øvrige lister/vindu blir krem eller eggehvit. Kjøkkenet er forøvrig et eget rom, så stuen osv spiller ingen rolle for hva som vil passe.

Vil denne fargekombinasjonen se veldig halvveis ut, siden benkeplata fortsatt er i bjørk? Vet jo at det ville sett veldig mye finere ut med f.eks. merbau/mahogni, men vil det fungere med bjørk også?

Blir VELDIG takknemlig for råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du har en handymann hadde eg spandert på noen nye benkeplater det er ikke dyrt og ikke noe vanskelig å ordne heller, men vil gjøre stor forskjell :) vi har pusset opp utleie leiligheten vår og kjøkkenet der og benkeplatene kostet 2000 tilsammens..

Skrevet

Hei!

Vet at benkeplater er billig, pluss at jeg jobber på et sted som selger dem. Problemet er at jeg har ingen handyman, og jeg har i allefall ikke peil på skråskjæring til hjørne osv.

Men må flisene mellom benkeplaten og overskapene bort dersom en skal bytte benkeplate? Hvis ikke blir det jo veldig mye enklere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...