Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Syns jeg har lest litt om det her inne, at det er bra for magen. Jeg sliter med treg mage nå på slutten... Ugg... Er det sånn at de MÅ ligge i vann en stund før de drikkes/ spises? Jeg tok nettopp et par t-skjeer linfrø i et glass med biola, kom på etterpå at de kanskje skulle ligget i bløt først? Dette har jeg ikke greie på... Men det er linfrø som hjelper på treg mage eller har jeg tatt helt feil der å?
gulda Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Tanta mi hadde dilla på linfrø en periode. Så fikk hun beskjed om at linfrø la seg i tarmene, og da fikk hun dilla på tarmskylling, he he (hun får dilla på ting..). Har egentlig ikke peiling, men fikk inntrykk da av at det ikke var så særlig greit, egentlig. Men tar kanskje kjempefeil!
Rebekka og tre vidundere Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 Det går nok greit å ta linfrø slik du gjorde. (Personlig synes jeg de blir litt ekle når de har ligget en stund i vann). Det som er veldig viktig, er at du drikker mye ved siden av. Og da selvsagt vann. Fiber kan faktisk gjøre magen enda tregere hvis den ikke får tilført nok væske, så drikk i vei!
Erisa* Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Tips fra meg: hvis du baker brød, så putt linfrø oppi brødene! Det har gjort susen for meg nå på slutten:) Tror sikkert det går bra at de ikke lå i bløt først, men pass på å drikke nok vann nå!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Okei, da må jeg finne fram vannkanna med en gang!) Takk for svar jenter!! Tarmskyll høres egentlig veldig godt ut akkurat nå... Fnis!!
sydilla Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 På sykehuset i stavanger gir det det til barselskvinner som sliter med å få i gang magen. Grunnen til at de bør ligge i bløt først er at de binder ganske mye vann hvis ikke... Det er fiberen i frøene + det ekle "slimet" de produserer når de blir bløtlagt som hjelper på magen.
Sunniva78 har to små Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 Jepp, for all del drikk nok!!! Jeg trodde jeg drakk tilstrekkelig, men dengang ei. 14-dagers forstoppelse og hemorider som en liten premie attåt... :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå