Gå til innhold

Dere med skolebarn (om venner)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 6 år gammel gutt. En av klassekameratene bor på samme sted som oss.

Dette er en veldig intens gutt som maser mye og som ikke skjønner ordet nei.

Gutten min trives godt sammen med nabogutten, men kun i små doser.

Jeg hentet gutten min i dag samtidig som nabogutten ble hentet. Han ville gå hjem sammen med oss, men jeg så at moren var kommet og sa han skulle jo gå med henne.

Gutten min ville heller ikke gå med han, siden han kan bli litt voldsom og veldig stressende for gutten min.

Andre ganger ringer han på til oss og spør om å få komme inn å leke med gutten og hva skal jeg si da hvis gutten min heller vil leke alene, enn med denne ville nabogutten?

Han har en tendens til å ødelgge ting og miste leker. Jeg føler meg som en bitch når jeg nekter gutten min å ta den nye leken med på besøk til nabogutten, selv om han får lov å ta leken med til andre venner.

Huff, jeg vil aller helst at de skal flytte.

Hvordan takler dere de brysomme vennene til barna deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns du kan være streng med ham jeg, å si at "her er du hjertelig velkommen, men det er noen regler som gjelder her hos oss, og om du syns det er vanskelig så syns jeg dere heller skal leke ute".

Skrevet

Prøv å hele tiden tenk på hva om det var din sønn som ble møtt slik ute i verden... Hordan ville du at han skulle blitt behandlet?

Er det andre grep man kan ta for å bedre samspillet?

Skrevet

Ja, det skal jeg gjøre neste gang. :-)

Jeg synes likevel det er vanskelig. Av en eller annen merkelig grunn blir denne gutten hentet samtidig som jeg henter gutten min, selv om moren vet at jeg ikke vil snakke med henne (langvarig krangel om helt andre ting), og selv om moren har muligheten til å hente han til andre tidspunkt.

I dag hadde hun store problemer, siden han ikke fikk gå med oss.

Skrevet

*ale*

Jeg har prøvd å oppmuntre de til å bli venner, men gutten min blir trist og fortvilet over å bli pådyttet et vennskap. Han har det mye bedre nå når jeg ikke lar denne gutten presse seg på han.

Ja, jeg vil at gutten min skal ha mange venner og jeg liker ikke at han blir avvist. Samtidig er jo det også noe man må lære seg og som man man kommer til å oppleve mange ganger opp igjennom årene.

Når nabogutten maser og maser, jeg vil gå med deg, hvorfor kan jeg ikke gå med deg, vent da....

Da hadde jeg også blitt lei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...