Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Har jeg økedøgn nå tro? Bebien min er tre uker gammel, han har ligget ved puppen så og si i hele dag, og hver time i natt. Er dette økedøgn? Gud det er slitsomt! Hvor mange døgn er det snakk om? Føler at han ikke sover i det hele tatt i dag. Hvor mange timer i døgnet sover en tre uker gammel bebi egentlig?
line_n & sara Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 høres ut som et økedøgn,ja! og ja, slitsomt!! søvn er vell hipp som happ! husker ikke hvor mye sara sov, men det var mindre enn jeg hadde forventa!
*1+1=2 små* Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 gud ja det høres kjent ut.....hos meg varte det i 2 døgn..*grøss* Tipset mitt er å dra til mamman din eller en annen hvor du kan slappe av, så kan de ta seg av baby mens du sover en halvtime her og der! Jeg var takk og pris hos mamma når vi hadde økedøgn så hun kunne styre med snuppa! Hun sov ikke særlig mye når hun var 3 uker..og nåe rhun 6 uker og sover enda mindre:P MYE våken om dagen og småsover her og der...
fanta Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Klassisk økedøgn! Og det er veldig typisk med en økeperiode rund tre ukers alder. Kjempeslitsomt mens det står på, men det hjelper puppene dine til å kjøre opp produksjonen, slik at du etterhvert lager mer melk. Sett andre gjøremål til side, hvis mulig bør du få noen til å hjelpe deg med bleieskift, bæring og byssing, og selv bare amme og amme. Ta gjerne babyen med i senga og ligg og amm mens du smådøser innimellom. Viktig å prøve å få mest mulig hvile. Og drikk masse vann og prøv å få spist godt. Havregryn (med melk og sukker, som grøt, eller havresuppe) er et gammelt kjerringråd for å få mer melk, forresten. Det samme er vørterøl og ammete. Hold ut - det blir bedre! Det står forresten mer om økedøgn på www.ammehjelpen.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå