ninen Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Har en manuell brystpumpe, men synes d går så sent å pumpe, vurderer å kjøpe elektrisk. Noen med erfaring? Hvor lang tid bruker dere på å pumpe ca 150 ml? Sliter m å få gutten min på snart 5 mnd t å ta den ene puppen, har visst sen utdrivning der og er redd for å miste melka. Noen som har gode ammetips. Han får grøt nå og virker så mett hele tida, synes han drikker lite mm, er redd d blir for lite... Takknemlig for svar :-)
Tyramor Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Hei! Jeg også syntes det var vanskelig å pumpe manuellt. Har nå kjøpt Medela Swing, elektrisk pumpe. Kjempe effektiv! pumper lett 150ml på et kvarter. Suger kjempegodt.Den er ikke så dyr heller. Jeg kjøpte den brukt for 500 av ei venninne. Lykke til:)
ninen Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2008 Takk for svar! Vet du hvor jeg får kjøpt den? Har avent sin manuell pumpe jeg, den har sett på mange apotek, men ikk medela..
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Jeg har også Swing-pumpa, kjempebra den. Hadde aldri orka manuell pumpe, så mye som jeg har pumpa. Kjøpte den på sykehusapoteket, men husker ikke hvilket apotek det var... Allianceapoteket, kanskje? De fleste fører bare Avent sine produkter, men på sykehuset fikk vi anbefalt Medela pumpe, det var det de hadde der også. Det går jo seinere å pumpe etter hvert, hører flere sier det. Nå etter 8 mndr har jeg ikke sjans til å pumpe ut noe nesten, sjøl om det gikk på et kvarter i begynnelsen. Blir jo mindre mm når man begynner med grøt, fordi de trenger mindre. Samtidig blir de vant til lettere metoder for å bli mett, og blir kanskje litt sint på puppen...? Men hold ut, det snur seg kanskje igjen, det gjorde det iallfall her:-)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Hadde og medela el pumpe kjempe fornøyd. De selges hos alliace apotekene ihvertfall. Nb du kan jo få resept på nesespray som setter i gang utdrivingen.
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Så lenge du ammer bra på det ene brystet mister du nok ikke melka! Det går faktisk an å amme på bare ett bryst :-) Ellers vil jeg også anbefale medele swing!
juniorsen Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 Ja, jeg anbefaler også Medela Swing!!! Jeg kjøpte den på nettapoteket til Alliance...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 Jeg kjøpte avent sin elektriske, men bruker kun den manuelle delen av pumpa. Syns det går like fort. Har kun erfaring avent sin elektriske, og den vil jeg ikke anbefale.
betty74 Skrevet 14. januar 2008 #9 Skrevet 14. januar 2008 Har også medela sin elektriske. Kjempebra! Pumper ut 120 ml på 5 minutter ( om morgenen).
ninen Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 14. januar 2008 Tusen takk for svar og oppmuntring fra dere jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå