Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne(mor) av meg og x-en(far) har delt omsorg for barnet sitt.

Den nye dama til x-en hennes bestilte tannlegetime til barnet i mor sin uke, men den nye dama ville følge barnet selv. ( Helt tåpelig i mine øyne så lenge mor er hjemme og kan gjøre det selv)

Mor sa til den nye dama at hun skulle gjøre det selv, men det falt ikke i god jord hos dama, så hun forandra timen til far sin uke. Far jobber borte mandag-onsdag, så det blir dama som da skulle følge barnet.

Dama fortalte mor at tannlegen hadde ringt til henne og bedt dem å komme i morgen, men mor ringte selv ned for å høre om det var tilfellet, noe det ikke var.

Dette ble rotete! Unnskyld meg:-)

Det jeg vil fram til er det at denne nye dama til x-en hennes lyver mor rett opp i ansiktet og forteller at tannlegen har ringt. Alt dette bare fordi at hun vil følge barnet.

Henger dere med?

Er det ikke rett og rimelig at far og mor skal følge barnet så lenge de har mulighet og ikke dra inn deres nye samboere i saken?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ærlig blir dette en sak mor og far må ordne opp i selv.

Alle kan vi synse om hvordan vi synes den nye dama skal innordne seg. Men som foreldre har de vel laget en avtale på hvordan de skal ordne med de praktiske tingene når barnet er hos mor/far.

Skrevet

Her virker det som om den nye damen prøver å ta over styringen, der hvor far skal ha kontrollen.

Har ikke mor og far klare avtaler?

Eller er det en grunn, f.eks. tannlegeskrekk, som gjør at damen ikke vil la mor følge?

Uansett synes jeg dette er noe mellom mor og far og den nye damen har ingen rettigheter.

Skrevet

Hvorfor er barnet hos far man-ons om han er bortreist på jobb?

Skrevet

Kanskje den nye dama synes barnet har dårlig tannhygiene...?

Skrevet

Kan virkelig lure på hvorfor de har 50-50 når han jobber mandag-onsdag.

Han har begynt med den jobben etter at han fikk samboer, og sier at mor skal drite i hva som skjer i hans uker. Jeg synes det er helt tåpelig siden mor sitter hjemme og savner barnet. Kan ikke forstå hvordan hun orker, men eneste utvei er rettsveien, og det orker hun ikke.

Dermed er barnet alene sammen med den nye dama fra mandag morgen til onsdag kveld uten at mor har noe hun skulle ha sagt.

Stakkars mor sier jeg! Jeg hadde aldri akseptert denne situasjonen!

Selv om den nye dama kanskje synes at barnet har dårlig tannhygiene, så er det allikevel mor eller far sin oppgave å følge barnet til tannlegen.

Dette er da min mening.

Skrevet

Herregud!!!

Jeg hadde da aldri latt dama til exen følge ungen MIN til tannlegen. Kan jo til og med være at visse avgjørelser skal taes. Nei, gode gud. Og ungen er da MIN. Klart ungen MIN vil ha meg MEG, og ikke en sånn kjærring.

Herregud!!!

TROR DEN DAMA AT HUN HAR OVERTATT "EIERSKAPET" TIL UNGEN DIN ELLER?????

Skrevet

hvorfor kan dere ikke gå sammen? hadde dama til Xen ønsket og følge opp barnet så skulle hun fått lov til det, men da i tillegg til meg og ikke istedet for.

jeg hadde snakket med far og dama om dette, det er ikke ok og lyve.

Skrevet

Eehhh...

For det første: Hos oss har det aldri vært et problem at jeg (stemor) har fulgt barna hit og dit. Vi har et godt forhold alle veier...

For det andre: Kanskje hun ikke synes at mor tar godt nok vare på tennene til barnet sitt? Kanskje hun gjør det for å hjelpe barnet?

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hvorfor i all verden ringte mora til tannlegen? Fordi hun blei helt gal på tanken at barnet skulle med stemor til tannlegen?

Barnefars samboerer jo nemlig stemor til barnet, og deler de 50/50 så har de jo delt foreldreansvar og barnet kan bli tatt med til tannlegen av stemor uten at mor skal bry seg om det. Er jo bare bra at denne stemora fungerer som en ordentlig foreldre til barnet!

Skrevet

Jeg som stemor hadde aldri villet bestille time til stesønnen min til noe som helst. han har to oppegående foreldre som hadde fiksa den biffen. Jeg har vært med han til legevakta en gang, men det var fordi vi kom inn til legen før far rakk å komme inn. Dessuten var det en liten ting.

Kanskje hun kan foreslå at de fortsetter med delt omsorg, men at hun har samvær med gutten de dagene far er på jobb. Delt omsorg er nemlig ikke det samme som 50/50:)

man kan dra inn nye partnere i noe av barnets liv, det skaper nærhet til barnet som er verdifullt. Men man må sette noen grenser, og hvor den går er vel opp til hver enkelt.

Skrevet

Jeg hadde synes det var utrolig rart hvis stemor absolutt bare måtte følge ungen til tannlegen. Det var faktisk sååååå viktig for henne at hun lyver.

Skrevet

Dette hadde vært helt uaktuelt for meg. Det er jeg eller pappa som tar ungene våre på slike ting. Fryktelig unaturlig for meg å la noen andre enn oss foreldre være med på slike ting. Som ei over her sier, hva om det må tas viktige avgjørelser?

Jeg er også stemor, da mannen min har barn fra før. Kunne aldri falt meg inn å ta de ungene med til tannlege eller lege (om det ikke er akkutt og jeg er den eneste som kan dra med dem). Føler meg sikker på at mamman til de ungene hadde følt at jeg hadde tråkket over en grense dersom jeg hadde gjort det (og vi har et godt forhold i utgangspunktet). Og jeg er helt sikker på at min manns barn vil ha mamman eller pappan sin med seg!

Skrevet

Det er ikke det at mor ikke ønsker at stemor tar del i barnets liv, men det er da måte på!!

Barnet hadde jo time hos tannlegen i mor sin uke, men så ringer stemor å avbestiller denne og får en ny i far sin uke mens far er på jobb. Hun vil altså ta hele styringen her.

Barnet må jo bli helt forvirret i denne situasjonen. Jeg vet at mor har forberedt barnet på å gå til tannlegen på den oppsatte timen, men så kommer stemor å overstyrer hele greia.

Mor ønsker virkelig at stemor skal ha et godt forhold til barnet her, men barnet har EN mor og EN far som skal bli med på disse tingene. Hun fortalte meg at det var helt greit at stemor kunne være med viss hun virkelig ønsket det, men nå er det ikke aktuelt lenger.

Hadde barnet brukket en fot og måtte på legevakta, så er det jo helt greit at stemor følger henne, men ikke på slike ting som er planlagt på forhånd mener jeg.

Skrevet

Går ikke an å generalisere dette. Det har jo mye med hvilke avtaler som er gjort etc. Rart at hun løy om det, men ellers ser jeg ikke problemet...

Som sagt før, hos oss hadde det ikke spillt noen rolle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...