Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 har begynt å gi ham grøt, og malt i malken, må jeg gi ham sviskepure ? han har ganske treg mage.
sk85 Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Hvis han får problemer med å gå på do ville jeg gitt ham litt sviskepurè.. Men ellers trenger du ikke..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 jeg gir malt i grøten og sviskepure ved siden av - han har treg mage. Sviskene har også masse c-vitaminer som er viktig for å ta opp jernet i grøten...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 "må jeg gi han" høres ut som om det er helt forferdelig å gi han det??? det er ikke det vettu de fleste unger elsker det!! smaker veldig godt, selvom ikke vi liker det så godt....... det funker fint å gi 3-4 skjeer som dessert 1-2 ganger om dagen:) vi har brukt det mye!!!
Lillegutt og jeg Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Enig med anonym 18.44. Vi gir også sviskepure som dessert 1-2 ganger om dagen (noen skjeer). Eller vi blander sviskesaft i grøten (eks 100 ml vann og 50 ml sviskesaft). Gutten min synes grøten er ekstra god med svisker i! Vi bruker malt og svisker litt om hverandre. Han hadde veldig hard mage da vi bare ga malt, etter at vi tok "ibruk" svisker også - er magen fin og bæsjen passe myk:)
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 Eventuelt går det an å gi sviskesaft enten på tutekopp eller på ei vanlig flaske hvor det er laget et litt større hull i tuten, slik at også frøene kommer ut. Mini her er veldig glad i sviskesaften, selv om jeg synes det smaker nokså ille :-)
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 Har han treg mage kan du prøve å gi han Lactulose. Men du bør ta kontakt med helsesøster først. Dattera mi sliter også med veldig treg mage. Prøvde sviskepure, men det var ingen suksess overhode. HUN HATER SVISKEPURE!!! Hadde hun enda bare tatt det i munnen og spyttet det ut igjen.... Da kunne jeg nok ha klart å lure det i henne. Men neida, hun snurper igjen munnen så fort skjeen med sviskepure kommer mot henne. Har prøvd sviskepure/-saft ved siden av og i grøten, men hun vil ikke ha det. Lactulose kan du blande i grøten og da smaker det ingenting. Vi bruker 2-2,5 ml lactulose hver dag med veldig god effekt. Men ikke gi for mye, da blir det diare. Det er ikke avhengighetsdannende. Men snakk med helsesøster først. Hvis gutten din liker sviskepure ville jeg nok ha gitt han det. Det er jo mer naturlig. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå