Hanne31 Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Kjøpte mme i sted i håp om at gutten vår kanskje sovner tidligere og lengere på kvelden. Tenkte å prøve å gi han det i steden for mm, eller i tillegg, for å se om det hjelper. Det er jo ikke sikkert at han tar det i det hele tatt men det er jo verdt et forsøk. Det jeg lurer på er hvor mye han skal få. Han er 12 uker. Kom gjerne med innspill på om dere synes det er lurt. Får han for mye så gulpes det vel bare opp igjen?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 14. januar 2008 #2 Skrevet 14. januar 2008 Du kan bare lage en flaske og se hvor mye han vil ha. Som du sier så gulpes overskuddet gjerne opp igjen. Babyen vet selv når det er nok. Husker ikke hvor mye vesla ville ha da hun var 3 mnd, men kanskje 120 ml? For noen funker det og babyen sover bedre, for andre ikke. Det er lov å prøve og du er langt ifra førstemann som gir det et forsøk :-)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 jeg synes du burde holdt deg til mm... Når du først får til å amme så kan jo du holde ut litt lenger.. Bare noen uker igjen nå så kan du heller begynne med grøt.. Kanskje han sover lengre da...
Marolla Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 Jeg er enig med anonym over her. Jeg prøvde å gi flaske på kvelden og hadde ingen endring i søvnen. Det vi derimot hadde større suksess med, var å legge henne på eget rom.
oblix Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Ingen ting endret seg her da jeg måtte gi mme, han sov IKKE mere eller lenger om natten. Dette var heller ingen grunn til at jeg måtte gi slipp på melken min. Ville ikke gitt mme hvis jeg hadde nok mm, det har sine ulemper å bruke mme, blir ofte mye magetrøbbel. Mye lettere å fordøye mm, sikkert lettvinere også, for deg. Skulle ønske jeg hadde melk, og hadde jeg hatt det, ville jeg ikke ha startet med mme før jeg eventuelt ikke hadde nok mm.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 vi hadde kjempesuksess med mme. Han sov mye bedre på natta. Har brukt nan og der står det på pakningen hvor mye du kan gi pr måltid. 2-3 mnd: 130-160ml, 3-4mnd: 160-200ml. Bare å prøve seg frem, er bedre å lage for mye enn for lite, det kommer jo opp igjen det som blir for mye.
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 Det er jo ikke noe vits i å la være å prøve, MME er jo ikke skadelig for barnet. Det kan jo hende det funker for dere. Jeg har ammet hele tiden og gjør det fortsatt, men hver kveld før leggetid fra han var to uker fikk småen en skvett med MME for å få til å sovne, på anbefaling fra ammehjelpen og HS. Varierte hvor mye, men som oftest holdt det med 60 ml. Av og til mer, av og til mindre eller ikke i det hele tatt. La han få bestemme selv hvor mye han vil ha - det var rådet vi fikk. (Og ikke hør på de som sier at du ikke må gjøre det, hvis de ikke gir deg en veldig god grunn.... Meningsløst å ikke prøve iallfall) :-)
Nr4? 💓 Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 jeg har gjort akkurat som havana.. gitt en skvett med mme når han skal legge seg, først ammet litt så mme.. drikker skjeldent mere enn 30-60 ml..men da vet jeg han er mett og god og han sovner som regel godt! Det hender jo faktisk avogtil at han drikker opp flaska jeg har blanda til han,blander alltid 130 ml i tilfelle, så ikke flaska blir tom og han vil ha mere, da våkner han bare til hvis han må vente til jeg har blanda ei ny flaske. prøv og se om det hjelper deg!
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 14. januar 2008 #9 Skrevet 14. januar 2008 min gutt på 2 mnd drikker ca 150 ml.. noen mener mme er mere mettende og at barna sover lengere før neste måtid, andre har andre meninger så tror nesten du bare må prøve deg fra=)
Ioren Skrevet 14. januar 2008 #10 Skrevet 14. januar 2008 ville prøvd meg med 100-120 ml jeg, avhengig av om du gir mm først. Min er 3 mnd og drikker 160-180 ml til hvert måltid, men hvis han bare skal ha og "sovne på" så trenger du sikkert ikke så mye. Lykke til
Gjest Skrevet 14. januar 2008 #11 Skrevet 14. januar 2008 Kjenner flere som har brukt mme på kvelden med stort hell. Amm først på begge brystene og gi deretter mme. Dette for å holde produksjonen ved like. For noen av de jeg kjenner holdt det å gi mme en periode (så holdt det med bare mm igjen), andre har fast rutine på ett mme måltid om kvelden ellers pupp. Tror det er verd å gi det et forsøk! Lykke til!
Hanne31 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 14. januar 2008 Oj. Her var det mange ulike meninger. Får se hva jeg bestemmer meg for. Moren min er nervøs for at han ikke vil ta puppen igjen etterpå, men kan det skje dersom jeg bare gir han en gang på kvelden?
mams-til-tre Skrevet 14. januar 2008 #13 Skrevet 14. januar 2008 JEg ar hørt om de barna som ikke har ville ta puppen etter at de har fått flaske, og det er jo fordi maten kommer lettere med flaska. De må liksom "jobbe" litt mer med puppen, Mi tulla tar flaske og pupp, og det funker helt greit. Hun er nå tre mnd, og drikker ca. 180ml på kvelden, men hun tømmer puppene mine først. Hun sover mye bedre, og mye lengre etter hun får flaska. Vi legger henne mellom syv og åtte på kvelden, og da sover hun til klokken to, og får litt pupp igjen da. Deilig med alenetid på kvelden. Man må jo pleie kjærligheten også, vet du Håper du får det til å funke!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 14. januar 2008 #14 Skrevet 14. januar 2008 Tviler sterkt på det, tror det er mer snakk om nyfødte som ikke helt har fått dreisen på pupp enda. Kjenner mange som har ammet og gitt litt flaske, aldri hørt om at ungene ikke vil ha pupp etterpå. De fleste foretrekker jo det, mange barn vil ikke engang prøve flasken. Mm vs. mme er et meeeeget ømtålig tema her inne. Ikke la deg skremme ;-)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #15 Skrevet 14. januar 2008 Det anbefales ikke at man gir smokk eller flaske før sugeteknikken på pupp er veletablert. Det er den når barnet er 3 mndr. I følge Gro Nylander er det forresten en myte at man må jobbe mer med puppen, og at melk fra flaske kommer lettere. I følge henne er det faktisk omvendt, fordi melken kan sprute lenge fra brystvorta etter bare ett sugetak.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #16 Skrevet 14. januar 2008 Jeg tror det er veldig lite sannsynlig at du får problemer. Jeg fikk beskjed fra ammepoliklinikken etter 8 dager at ammeteknikken min så helt fin ut, og det var derfor helt trygt å begynne med flaske ved siden av. Jeg tror det med å vente 3 måneder er en kraftig overdrivelse, og jeg kjenner så altfor mange som venter så lenge og aldri får barna til å ta flaske etter det. Etter en stund begynner desperasjonen etter å komme seg ut litt på egenhånd, og de angrer alle på at de ikke prøvde litt før... Jeg er ikke noen tilhenger av ammepolitiet, og tror faktisk at det med 3 mnd er en strategisk valgt grense, fordi de fleste da har fått dreisen på ammingen og er mindre fristet til å prøve flaske med mme.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #17 Skrevet 14. januar 2008 Delamming er da slett ingen skam? Og i vhertfall ikke skadelig for barnet. Vi hadde stor suksess da vi begynte å gi mme på kvelden.
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 14. januar 2008 #18 Skrevet 14. januar 2008 hei. jeg gir flaske før gutten min legger seg. ammer til vanlig. og da sover gutten min fort 6-7 timer. prøvde å kunne ut MME og ammet da isteden, og da våknet han hver 3. time hele natta så ja: jeg syns du skal prøve å gi flaske så han/hun blir god og mett = )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå