Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #1 Skrevet 14. januar 2008 Jeg orker ikke lukta av min egen svette...setter seg i klærne og ødelegger de.Hjelper ikke å vaske de...etter bare en time lukter de like jævlig. Hva skal jeg gjøre????Noen som har noen gode råd?? Mulig det er deon jeg bruker men har jo prøvd forskjellige.....bare i dag har jeg skiftet 3 ganger=( Noen som kan hjelpe meg med råd??
Bebis120408+150511 Skrevet 14. januar 2008 #3 Skrevet 14. januar 2008 hvis du bruker billig vaskemiddel/skyllemiddel kan det være grunnen.. prøv evt. OMO osv hvis tilfelle.. hvis ikke,vet jeg ikke.. sånn er det å være gravid for noen;)
Mammaen til Turid Skrevet 14. januar 2008 #4 Skrevet 14. januar 2008 vaske bomullsklær på 90 grader kan hjelpe.. det har det gjort med enkelte av mine t-skjorter.. jeg bare svetter litt ekstra, og jeg må bruke deo hver dag ellers lukter det skikkelig..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #5 Skrevet 14. januar 2008 Ja..er noe dritt=( tørr ikke stå nærme folk vettu,tilfelle det lukter...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #6 Skrevet 14. januar 2008 prøv noe som heter noe som aluminiumsklorid...er en roll on man kjøper på apoteket, knall sterk! det svir litt når du tar det på, så skal det vaskes av senere. MEN IKKE BRUK DEN NÅR DU ER GRAVID TROR JEG.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #7 Skrevet 14. januar 2008 Jeg har hatt problemer med at noen klær har fått vond lukt som ikke har gått bort i vanlig vask, men med bruk av tøymykner så blir det bedre!
Tomaten Skrevet 14. januar 2008 #8 Skrevet 14. januar 2008 Uff... Ikke noe moro med svettelukt.... Etter forrige fødsel ble jeg skikkelig plaget med svettelukt, og fant ut at Biotherm krem deo var den som funket best.... det fjernet problemet mitt hvertfall
En snupp - og en knert i magen Skrevet 14. januar 2008 #9 Skrevet 14. januar 2008 Det er faktisk en del deodoranter som gir skikkelig stram svettelukt med en gang på syntetiske klær, så kanskje du skal prøve å bytte deo? Aco fra apotektet er veldig bra, sterilan crystal funker også. Jeg hadde samme problem som deg, særlig med strikkegensere i syntet. Å bytte vaskemiddel evt. skyllemiddel kan også hjelpe. Neutral skyllemiddel er ganske bra. Men husk at nesen din kan overdrive litt også når du er gravid
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #10 Skrevet 14. januar 2008 Takk for mange gode råd og svar.lukta henger liksom fortsatt igjen i tøyet etter vask og det er ikke noe ålreit=( har kastet mange gensere/topper.
Edelweis Skrevet 14. januar 2008 #11 Skrevet 14. januar 2008 jeg brukte en deo som heter STOP fra apoteket, den gjorde susen for meg affal..
VeslePhreaken Skrevet 14. januar 2008 #12 Skrevet 14. januar 2008 Mange av bomulls genserene jeg har fra H&M f.eks, ihvertfall de som er trange, begynner å lukte med det samme de er varme.. Hadde en arb. skjorte en gang som var i et sånt stoff. Brukte fem min. å gå til jobben og da lukta det skikkelig ille når jeg kom frem.. Selv om jeg var nydusjet og brukte deo.. Tørketromlet de en gang, for å få de fort tørre etter vask, og da STINKET de! Så noen klær er visst bare sånn.. Men det hadde du vel merket tidligere vil jeg tro...
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2008 #13 Skrevet 14. januar 2008 ja enkelte stoffer blir sånn med en gang!!
Nr. 3 på veg Skrevet 15. januar 2008 #14 Skrevet 15. januar 2008 Hadde samme problem før eg vart gravid, har blitt bedre etterpå.. Men det som hjelper er å gni inn litt salo under armene på genseren før du kaster den i vaskemaskinen. Har "redda" mange gensarar på denne måten
dirgni Skrevet 15. januar 2008 #15 Skrevet 15. januar 2008 Det kan også hende du trenger å tømme vaskemaskinen for restvann og lo og rusk som samler seg. Det er åpning nede på vår vaskemaskin, og der kommer det ut en del gykke når vi iblant sjekker. Etterpå kan du kjøre en tom maskin med litt vaskemiddel, på høyeste varme (95 grader?). Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå